tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Mateusz Stokłosa w FIM Superstock 1000 - wywiad
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Mateusz Stokłosa w FIM Superstock 1000 - wywiad

Autor: Łukasz Świderek 2009.04.10, 16:02 Drukuj

Podoba mi się w „kolorowym świecie"!

Mateusz Stokłosa, jeden z najzdolniejszych zawodników młodego pokolenia w Polsce postawił sobie w tym roku wysoko poprzeczkę i startuje w Pucharze FIM Superstock 1000. O planach, marzeniach i życiu na paddocku World Superbike rozmawialiśmy z nim w Walencji.

Ścigacz.pl: Zeszły rok był dla ciebie dosyć pechowy i mimo, że byłeś jednym z faworytów do tytułu w Polsce skończyłeś sezon poniżej oczekiwań. Teraz idziesz krok dalej i rzucasz się na głęboką wodę.

Mateusz Stokłosa: Tak. Można powiedzieć, że był pechowy i nie zdobyłem tytułu, ale jestem zadowolony z postępów, jakie robiłem w poszczególnych wyścigach czy treningach. Czasy, jakie osiągałem skłoniły mnie, żeby iść do przodu i rozwijać się w Europie. Superstock 600 zostało dla mnie zamknięte limitem wiekowym, więc wybór padł na Puchar FIM Superstock 1000.

Ścicacz.pl: Nowy team, nowa klasa i nowy motocykl. Jak się w tym wszystkim odnajdujesz?

M.S.: Na początku było troszkę problemów, ale rozwiązywane są na bieżąco. Z zespołem nie mam żadnych problemów, a z moim mechanikiem bardzo dobrze się rozumiemy. Team jest bardzo profesjonalny i swoim doświadczeniem pomaga mi w nauce nowego motocykla.

Ścigacz.pl: Jaka jest dla ciebie różnica pomiędzy sześćsetką, a litrem?

M.S.: Różnica jest dość duża, ale wydaje mi się, że aklimatyzacja przebiega dość sprawnie. Wiem, że jeszcze dużo nauki przede mną. Jeśli uda się popracować jeszcze nad stylem i wyeliminować pewne złe przyzwyczajenia to myślę, że będzie dobrze.

Ścigacz.pl: Jak oceniasz swój nowy motocykl?

M.S.: Moja Honda jest bardzo szybka. Niestety mamy jeszcze problemy z jej ustawieniem. Szczególnie ciężko idzie mi strojenie zawieszeń. Uczę się tego ciągle i mam nadzieję, że będzie coraz lepiej i dzięki temu będę mógł wykorzystać cały potencjał tej maszyny.

Ścigacz.pl: A jak wygląda komunikacja w zespole? Mówisz już po czesku?

M.S.: Heh, z początku to był problem. Teraz ja coraz więcej rozumiem i mówię w ich języku, a i zespół stara się rozumieć po polsku. Nie używamy angielskiego.

Ścigacz.pl: A jak ci się podoba w „kolorowym" świecie?

M.S.: Bardzo mi się podoba! To są Mistrzostwa Świata, najwyższa półka. Konkurencja czy w mojej klasie, czy w pozostałych na bardzo wysokim poziomie, ale i to, co nas tu otacza robi wrażenie. Na początku byłem trochę z tremowany, moim sąsiadem jest Haga, a obiady jadam z Troyem Corserem. Mogło to przytłaczać, ale staram się z tym oswajać.

Ścigacz.pl: Czym dla ciebie różnią się wyścigi tutaj, a w Polsce?

M.S.: Różnią się bardzo. Nie chcę tu wyliczać jakiś negatywów w MP, bo wiadomo, że to inna półka. Dla mnie najważniejsze jest, że jest tu wielu bardzo szybkich zawodników i mogę się wiele nauczyć. W mojej klasie praktycznie pierwsza piętnastka jest w stanie wygrać wyścig. Jeśli chodzi o Paddock to porównać się już tego nie da wcale.

Ścigacz.pl: Jak oceniasz swoje szanse w tym roku?

M.S.: Trudno oceniać szanse. Przede wszystkim chciałbym równo jeździć i robić ciągłe postępy. Myślę, że wtedy wyniki przyjdą same. Bardzo bym chciał zapunktować w tym sezonie, ale zdaję sobie sprawę, że nie będzie to łatwe. Najważniejsze jednak, żeby jazda sprawiała mi jak najwięcej przyjemności.

Ścigacz.pl: Puchar FIM Superstock 1000 to dla ciebie nowa konkurencja, ale i nowe tory. Ile znasz obiektów z tegorocznego kalendarza?

M.S.: Trzy, no teraz już cztery. Walencję, Brno, Magny Cours i Portimao. Teraz jedziemy na treningi do Assen, żeby przed następną rundą znać już tor i ustawienia motocykla.

Ścigacz.pl: A jakie są twoje plany długofalowe? Chcesz zostać w klasie Superstock 1000?

M.S.: Chciałbym przede wszystkim zaistnieć w Superstock 1000, bo to jest przedsionek do Mistrzostw Świata Superbike i Supersport. Ale to jeszcze długa droga i na dziś koncentruję się na tym sezonie.

Ścigacz.pl: Zobaczymy cię na Mistrzostwach Polski w tym roku?

M.S.: Oczywiście! Stracę tylko rundę w Brnie, ponieważ pokrywa mi się to z Donington Park, ale pozostałe wyścigi będę startował. Uważam, że nauki nigdy nie za wiele.

Ścigacz.pl: Co uważasz o przyjeździe francuskich zawodników na Mistrzostwa Polski?

M.S.: Myślę, że podniosą poziom naszych wyścigów i, że wielu zawodników może się czegoś od nich nauczyć. Ogólnie oceniam ten ruch pozytywnie, może przyciągną nowych sponsorów i media do naszego sportu. Ja zawsze uważam, że trzeba walczyć, czy tutaj w Pucharze FIM, czy w Polsce i bez znaczenia czy to Polak czy Francuz.

Ścigacz.pl: Jeżdżąc w Polsce czeka cię nowinka pod nazwą Superpole. W kraju zdania są podzielone i wiele osób chce zlikwidować ten sposób kwalifikacji. Co ty sądzisz na ten temat?

M.S.: Nie chcę zabierać głosu w tej sprawie, bo nigdy w tym nie uczestniczyłem. Gdy oglądałem to na Superbike bardzo mi się podobało. Jeśli będzie utrzymane Superpole w Polsce będę robił wszystko żeby wypaść jak najlepiej.

Ścigacz.pl: Nie udało się wystartować w pierwszym wyścigu sezonu z powodu kontuzji. Czy to coś poważnego?

M.S.: Upadłem w końcowej fazie kwalifikacji przy dość dużej prędkości. Stan motocykla mówił sam za siebie. Ja też się troszkę poobijałem, ale to nic poważnego. W wyścigu jednak nie wystartowałem, bo miałem bardzo opuchnięte ramie i ledwo mieściłem się w kombinezon. Po rozgrzewce zdecydowaliśmy żeby odpuścić sam wyścig. Jednak już za chwilę jedziemy trenować do Assen i wracam do normalnych przygotowań.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę