tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Corser i Xaus testują BMW
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Corser i Xaus testują BMW

Autor: Michał "Mick" Fiałkowski 2008.11.07, 22:32 3 Drukuj

Australijczyk Troy Corser i Hiszpan Ruben Xaus zakończyli dwudniowe testy nowego Superbike'a BMW na torze w Walencji.

Choć zespół nie podał do wiadomości dokładnych czasów uzyskanych przez przyszłorocznych reprezentantów debiutującego w World Superbike zespołu, podobno na S1000RR zaliczyli oni dwa pełne dni testów, wykorzystując idealne warunki pogodowe na torze, na którym niecałe dwa tygodnie temu swój sezon zakończyli motocykliści MotoGP.

Xaus i Corser testowali zupełnie nową konstrukcję od wtorku, zaledwie dwa dni po finiszu sezonu World Superbike na portugalskim torze Portimao i oto co mieli do powiedzenia:

Troy Corser: „Szczerze mówiąc jestem pozytywnie zaskoczony, ponieważ nie spodziewałem się, że będę czuł się na motocyklu aż tak komfortowo. Mamy solidną podstawę i choć musimy nad nią jeszcze sporo popracować, jestem pozytywnie nastawiony do naszego potencjału. Już czuję się jakby to był „mój" motocykl, a tego się nie spodziewałem. Jestem też zadowolony z postępów, których dokonaliśmy przez te dwa dni. Zgromadziliśmy bardzo wiele cennych danych, które inżynierzy przeanalizują teraz przed kolejnym testem. Komunikacja z zespołem jest bardzo dobra i w ogóle nie mieliśmy żadnych problemów poza tym, że pod koniec sesji zderzyłem się z ptakiem. Miało to miejsce na prostej pomiędzy pierwszym a drugim zakrętem. Uderzył mnie dość mocno w gardło i kompletnie zepsuł mi okrążenie, ale sam chyba też nie wyszedł na tym najlepiej."

Ruben Xaus: „Po drugim dniu byłem bardziej zadowolony niż po pierwszym, ale to normalne. Jestem bardzo zadowolony z tego motocykla, sposobu w jaki skręca i jak oddaje moc. Przy dużych prędkościach jest bardzo stabilny, nie trzeba być na nim agresywnym i ogólnie sprawia sporą frajdę. Troy i ja mamy różne style jazdy dzięki czemu dostarczyliśmy zespołowi mnóstwo różnych danych. Troy ma doświadczenie w jeździe dwu, trzy i czterocylindrówkami, więc szybciej wczuł się w maszynę, ale spodziewałem się tego."

„Jestem zadowolony z postępów, których dokonaliśmy przez te dwa dni." - powiedział Berti Hauser, Dyrektor BMW Motorrad Motorsport. „Komentarze Troya i Rubena były bardzo jasne i uwierzyliśmy dzięki nim w nasz projekt. Zawodnicy mają co prawda różne style jazdy i związane z nimi wymagania, ale tym sposobem zebraliśmy więcej informacji. Wiemy, że czeka nas sporo pracy ale jesteśmy zadowoleni, ponieważ znamy kierunek, w którym powinniśmy podążać. Jesteśmy bliżej konkurencyjnych czasów niż podczas wcześniejszych testów - na oponach wyścigowych Troy zszedł w granicę 1:35 - i wiemy co musimy poprawić."

To tyle jeśli chodzi o oficjalny komunikat. Jako że każdego wyścigowego weekendu czytamy ich kilkadziesiąt, a następnie porównujemy z wynikami i rzeczywistością, pokusimy się o krótki komentarz.

Czasy w granicach 1:35 na oponach wyścigowych to na torze w Walencji całkiem niezły wynik, podczas kwietniowej rundy World Superbike dający miejsce w czołówce, ale pytanie brzmi, jak wiele takich kółek przejechał podczas testu Corser. Informacja BMW sugeruje także, że granicy tej nie pokonał Xaus, który przecież triumfował w Walencji w jednym z wyścigów WSB w sezonie 2007 i zna ten tor na wylot. Ruben to od lat człowiek Ducati, który całą swoją karierę w Mistrzostwach Świata spędził na motocyklach dwucylindrowych. Podczas testu musiał więc mieć ewidentne problemy z przystosowaniem się do S1000RR i tylko czas pokaże, czy uda mu się dostosować do nowej maszyny, czy czekają go „wrażenia" podobne do tych, których w minionym sezonie doświadczył w MotoGP Marco Melandri. Zastanawiamy się także pod którego z zawodników BMW postanowi rozwijać swoją konstrukcję.

Podczas testów w Portimao Yamaha potwierdziła, że bardzo poważnie podchodzi do przyszłorocznej rywalizacji i będzie producentem trudnym do pobicia, dlatego BMW czeka spore wyzwanie. Tym bardziej, że niemiecka marka będzie razem z Aprilią rywalizować o nieoficjalny tytuł najlepszej debiutującej w serii konstrukcji. Tak czy inaczej, z pewnością będzie ciekawie!


NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Autor:Johny 08/11/2008 17:20

Z BMW lubię M3

Odpowiedz
Autor:CDC 08/11/2008 17:18

No będzie ciekawie!

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę