Ultraviolette F99. Najszybszy motocykl elektryczny z Indii
Ultraviolette F99 osiągnął czas 10,712 sekundy na dystansie ćwierć mili. Czy to dużo?
Dla elektryka sporo, ale jeśli podstawimy powyższe dane do wzoru, a następnie przeliczmy wynik na kilometry na godzinę, okazuje się, że F99 rozwinął średnią prędkość około 37,56 m/s, co odpowiada 135,22 km/h podczas przejazdu na dystansie ćwierć mili.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSY£KA GRATIS »
Nowy rekord został ustanowiony podczas Valley Run, które odbyło się w Aamby Valley 1 grudnia 2024 roku. To osiągnięcie, certyfikowane przez Indyjską Federację Klubów Sportów Motorowych (FMSCI), czyni go najszybszym indyjskim motocyklem w historii, bijąc poprzedni rekord ustanowiony w 2022 roku. Ultraviolette ogłosiło również plany próby ustanowienia rekordu maksymalnej prędkości przez indyjski motocykl w nadchodzących tygodniach.
Motocykl został zbudowany z wykorzystaniem egzostruktury z włókna węglowego oraz obudowy baterii wykonanej z tego samego materiału. Dostarcza moc 120 KM i moment obrotowy 972 Nm na koło. Działa w oparciu o architekturę baterii 400V i wyposażony jest w chłodzony cieczą silnik. Waży 180 kg, a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mniej niż 3 sekundy, osiągając prędkość 200 km/h w mniej niż 10 sekund.
F99 symbolizuje podejście Ultraviolette do budowania motocykli wyczynowych z wykorzystaniem zaawansowanej technologii opracowanej w całości w Indiach. Według Narayana Subramaniama, współzałożyciela i CEO Ultraviolette, ten sukces pokazuje możliwości Indii w dziedzinie inżynierii i projektowania, zmieniając postrzeganie, że pojazdy o wysokich osiągach pochodzą głównie z rynków globalnych.
Niraj Rajmohan, współzałożyciel i CTO Ultraviolette, podkreślił wyzwania inżynieryjne związane z konstrukcją F99, w tym postępy w aerodynamice, inżynierii strukturalnej, technologii baterii oraz elektronice pojazdowej.
Przełomy technologiczne osiągnięte w F99 wpłynęły również na rozwój drogowego modelu F77 Mach 2. Kluczowe funkcje, takie jak hamowanie regeneracyjne i szybkie ładowanie w F77, są wynikiem badań przeprowadzonych podczas opracowywania F99.
Choć Ultraviolette F99 został zaprezentowany już podczas EICMA 2023, to chętni na zakup musieli uzbroić się w cierpliwość. Maszyna trafi do produkcji na początku 2025 r. Obecnie w ofercie jest tylko model F77. Ultraviolette to startup z Bengaluru, który ma wsparcie finansowe m.in. od koncernu TVS.







Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze