Szwedzko-w³oski sojusz w Chinach. W³a¶ciciel Volvo przejmuje kontrolê nad Benelli
Chiński koncern Geely, od 2010 roku właściciel marki Volvo, kupił kontrolny pakiet akcji właściciela marki Benelli - firmy Qiangjiang. To kolejny krok Geely w zdobywaniu dominacji w branży motoryzacyjnej.
Historyczna włoska marka Benelli, która w przeszłości wielokrotnie była o krok od zagłady, ocalała dzięki Chińczykom. W 2005 roku firmę z Pesaro kupił chiński koncern Qianjiang, producent motocykli i skuterów. Klienci i sympatycy marki zapowiadali koniec stylu i upadek wieloletniej tradycji, jednak okazało się, że nic takiego nie miało miejsca.
Podobnie czarne wizje pojawiły się, gdy w 2010 roku Chińczycy z Geely kupili od Forda Volvo. Choć szwedzka marka w rękach Forda znacznie podupadła, zapowiadano koniec jakości, charakterystycznej stylistyki i ogólny upadek marki. Czas pokazał, że chiński właściciel przywrócił szwedzkiej marce prestiż, rozwinął ją i utrzymał pozycję lidera w dziedzinie bezpieczeństwa.
Niedawno przedstawiciele Geely ogłosili przejęcie pakietu większościowego w Qianjiang, właściciela Benelli i drugiego producenta motocykli w Chinach. Dla Geely, oznacza to kolejny krok do zdobywania dominującej pozycji w branży motoryzacyjnej. Już dziś chiński koncern jest właścicielem lub posiada udziały London Taxi Company, Lotus Cars, Proton czy Daimler AG.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeNie rozumiem czemu w tle jest zdjêcie kawasaki er6n? Co to ma wspólnego?
OdpowiedzCo? Gdzie tu widaæ kawe? Nie ka¿dy zielony motocykl, musi byæ kawasaki
OdpowiedzBN 302 (ten zielony) jest du¿± kalk± ER 6n, porównaj profil obydwu motocykli, generalny zarys ramy, mocowanie amortyzatora, wydech, bak, owieki... BN 302 jest ewidentnie wzorowany na er6n, niedziwne ¿e przedmówca siê pomyli³..
Odpowiedz