tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Szef Royal Enfield zapowiada koniec ery dużych motocykli. Średnie pojemności rosną w siłę
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Szef Royal Enfield zapowiada koniec ery dużych motocykli. Średnie pojemności rosną w siłę

Autor: Wojciech Grzesiak 2025.11.25, 08:58 Drukuj

W ostatnich latach obserwujemy zalew motocykli z silnikami ze średniego przedziału pojemności. Szef Royal Enfield uważa, że to się nie zmieni i trzeba się z tym faktem przeprosić. Według niego motocykliści oczekują maszyn, które dadzą im frajdę z jazdy i będą łatwe w prowadzeniu. Dlatego Royal Enfield nie zamierza robić dużych motocykli.

Marka Royal Enfield co roku bije swoje rekordy sprzedaży i niejeden producent chciałby mieć takie wyniki. Robi to pomimo faktu, że nie ma w swojej ofercie naszpikowanych elektroniką maszyn z silnikami o mocy ponad 100 KM. Zamiast tego stawia na pojemności z zakresu od 350 do 750 cm3, a wiele motocykli jest dostępnych dla posiadaczy prawa jazdy kat. A2 bez żadnych przeróbek. To popularny trend, który w Europie dodatkowo wzmocnili Chińczycy.

NAS Analytics TAG

- Jeżeli miałbym się wypowiedzieć z perspektywy motocyklisty, to uważam, że czas dużych motocykli się kończy. Nie sądzę, żeby ludzie czerpali z nich przyjemność. Sam osobiście nie czerpałbym żadnej radości z jazdy. Chcę mieć motocykl, z którym wejdę w interakcję i który sprawi mi frajdę - mówił B Govindrajan w rozmowie z CNBC-TV18.

Takie podejście sprawia, że Royal Enfield trzyma się w zakresie pojemności od 250 do 750 cm3. Europejscy i japońscy producenci również podążają za tym trendem, oferując coraz więcej motocykli z silnikami o pojemnościach 400-500 cm3. Są dobre jakościowo, dobrze wyposażone, przystępne cenowo, a jednocześnie markowe i spokojnie nadadzą się nawet do turystyki, bo mogą rozwijać prędkości ok. 120, 130 km/h, co umożliwia bezpieczną jazdę po drogach szybkiego ruchu.

Polski rynek również powoli się do tego przekonuje, choć motocykle z silnikami o pojemności powyżej 1000 cm3 nadal stanowią poważny kawałek tortu. W okresie od 1 stycznia do końca października 2025 r. ich udział w rynku wynosił 13 proc. i spadł o 1,2 proc., podczas gdy dla pojemności 750-1000 cm3 było to 15,3 proc., a dla 500-750 cm3 - również 15,3 proc. Obie kategorie odnotowały wzrosty o prawie 2 proc. Z kolei przedział pojemnościowy 250-500 cm3 ma udział na poziomie 13,5 proc. i tu mamy niewielki spadek.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę