tr?id=1223146534440221&ev=PageView&noscript=1

Statystyka wypadków drogowych 2016 - śmiercionośne ciągniki rolnicze

Autor: Alonzo 2017.03.28, 19:23 4 Drukuj

Rozpoczął się sezon wiosenny. Czy wkrótce media wypełnią się informacjami o kolejnych śmiertelnych wypadkach z udziałem ciągników rolniczych?

Policja opublikowała statystykę wypadków drogowych w roku 2016. Jak głosi stare porzekadło, jest kłamstwo, wielkie kłamstwo i ... statystyka. Niemniej przyjrzeliśmy się opublikowanym statystykom wypadków drogowych w roku 2016 i wnioski z tych obserwacji bardzo mocno odbiegają od obiegowych opinii. Zacznijmy od samych statystyk, które można pobrać w całości TUTAJ.

 

Wypadki

Zabici

% zabitych

Ranni

% rannych

Samochód osobowy

22 134

1 657

7%

28 342

128%

Rower

1778

139

8%

1703

96%

Motorower

731

54

7%

762

104%

Motocykl

823

132

16%

801

97%

Motocykli o poj. do 125 cm3

172

16

9%

176

102%

Autobus komunikacji publicznej

318

11

3%

452

142%

Autobus inny

101

4

4%

156

154%

Samochód ciężarowy o DMC do 3,5 t

1 297

122

9%

1 643

127%

Samochód ciężarowy o DMC powyżej 3,5 t

904

108

12%

1 165

129%

Ciągnik rolniczy

118

16

14%

133

113%

Czterokołowiec

32

6

19%

33

103%

Czterokołowiec lekki

19

3

16%

17

89%

Pojazd uprzywilejowany

3

-

0%

8

267%

Tramwaj, trolejbus

51

1

2%

104

204%

Inny pojazd

68

4

6%

79

116%

Pojazd nieustalony

532

11

2%

576

108%

Patrząc na liczby widać, że uczestnicząc w wypadku z udziałem ciągnika rolniczego jesteś narażony na bardzo duże ryzyko utraty życia. Porównywalne z ryzykiem wypadku motocyklowego, ale dużo większe niż w przypadku motocykli o pojemności 125 cm3, czy skuterów. Gdzie więc są media, które z takim poświęceniem informują na początku sezonu o każdym wypadku motocyklowym, ku przestrodze? Jeżeli wypadki ciągników rolniczych są tak fatalne w skutkach, może czas porzucić samarytańską krucjatę przeciw niebezpiecznie jeżdżącym motocyklistom i rzucić trochę światła na kierowców popularnych "traktorów" ?

Drugą sprawą, jest bezpieczeństwo rowerów, skuterów i motocykli o pojemności 125 cm3. Jak widać, wyrażony statystykami poziom bezpieczeństwa tych pojazdów był w roku 2016 niemal identyczny. Jeżeli już spotykało nas nieszczęście, to na każdym z tych pojazdów mieliśmy podobne prawdopodobieństwo odniesienia obrażeń lub utraty życia.

Ostatnią rzeczą są statystyki wypadków na quadach. Jacek Bujański od lat powtarza, że quad jest bardziej niebezpieczny niż motocykl, bo daje poczucie większej stabilności i przez to fałszywe poczucie większego bezpieczeństwa. Chyba tym można wytłumaczyć fakt, że skutki wypadków na quadach są najgorsze w całych statystykach wypadków drogowych w roku 2016.

Zdjęcia
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

reklama

sklep Ścigacz

    na górę