Rzêdowe czwórki Hondy - silniki, które napisa³y historiê sukcesu [GALERIA]
Cztery cylindry ustawione w rzędzie - ta koncepcja silnika motocyklowego na zawsze zmieniła naszą branżę i dała Hondzie pozycję jej niekwestionowanego lidera. Oto kilka modeli z rodziny CB - kamienie milowe japońskiego producenta, wyposażone w ten niezwykle udany typ jednostki napędowej.
Honda CB750 - rok 1968
Od niej wszystko się zaczęło - to pierwszy masowo produkowany motocykl z silnikiem 4-cylindrowym. CB750 jako jeden z pionierów posiadała również elektryczny starter i hamulec tarczowy. Ten pierwszy prawdziwy Superbike został zaprezentowany na Tokio Show w 1968 roku.
Honda CB500F - rok 1971
Mniejsza, lżejsza i zwinniejsza wersja CB750. Pierwsza rzędowa czwórka o tej pojemności.
Honda CB350F - rok 1972
Jeszcze mniejsza czterocylindrówka, pierwsza w klasie 350. Legenda głosi, że był to ulubiony model samego założyciela firmy, Soichiro Hondy.
Honda CB400F - rok 1975
W tym modelu po raz pierwszy zastosowano 6-biegową skrzynię.
Honda CB750A - rok 1976
W tym motocyklu Honda wykonała pierwsze podejście do automatycznej skrzyni biegów, nazwanej Hondamatic.
Honda CB900F - rok 1979
W modelu tym po raz pierwszy zastosowano 4-zaworowy silnik w układzie DOHC.
Honda CB1100RR - rok 1981
Słynna wyścigówka, na której zwyciężali m.in. Ron Haslam i Wayne Gardner.
Honda CB1100 Super Four - rok 1992
Pierwsza "czwórka" Hondy w rodzinie CB chłodzona cieczą, generowała 98 KM mocy. Piękny naked na 18-calowych kołach.
Honda CB750 - rok 1992
Nowe spojrzenie na klasyczną CB750 z lat 60/70. Niezwykle popularny model, do dziś często spotykany na ulicach i w serwisach ogłoszeniowych.
Honda Hornet 250 - rok 1996
Pierwszy "Szerszeń" w historii, napędzany ciekawym silnikiem ze sportowego modelu CBR250.
Honda CB1300 Super Four - rok 1998
Największy piec w rodzinie, stosowany początkowo w modelu X-4. CB1300 to jedna z ikon segmentu wielkich klasycznych nakedów.
Honda CB600F Hornet
Hit sprzedażowy Hondy przez ponad 15 lat, jeden z najważniejszych modeli w historii. Zwinny naked ze sportowym piecem z CBR600 idealnie trafił w gust i potrzeby milionów motocyklistów.
Honda CB900F - rok 2001
Popularny model z silnikiem Fireblade’a, zasilany wtryskiem paliwa.
Honda CB1300 Super Bol d’Or - rok 2005
Przepiękny powernaked ze sportową owiewką, napędzany silnikiem na wtrysku oraz posiadający system ABS.
Honda CB750 Special Edition - rok 2007
Specjalna wersja w klasycznym wykończeniu, sprzedawana niestety tylko w Japonii.
Honda CB1100EX - rok 2017
Wielki powrót klasyka na szprychowych kołach, z pięknie ożebrowaną rzędową czwórką o dużej pojemności. Model dostępny także w wersji standardowej oraz lekko sportowej RS.
Honda CB1000R - rok 2018
Rodzina Neo Sports Cafe - nowe spojrzenie na historię i współczesność Hondy CB. Klasyczna, ale bardzo nowoczesna. Mocna, ale dyskretna. Na pewno wspaniała! Litrowa CB1000R zadebiutowała w towarzystwie modeli CB125R i CB300R.
Honda CB650R - rok 2019
Najnowsze uzupełnienie grupy Neo Sports Cafe o bardzo pożądaną, średnią pojemność. Lekka, zwinna i szybka!
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzePiszecie o CB1100EX szkoda, ¿e nie ma zdjêcia bo naprawdê bardzo fajne moto
Odpowiedz