tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Rowery elektryczne z rzdowym dofinansowaniem? A dlaczego nie e-motocykle?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Rowery elektryczne z rzdowym dofinansowaniem? A dlaczego nie e-motocykle?

Autor: Andrzej Sitek 2022.06.20, 12:37 2 Drukuj

Na cztery lata, do 2026 roku, przewidziane jest w Polsce funkcjonowanie program "Mój Elektryk". To program rządowy, który działa od listopada 2021 roku i wspiera zakup samochodów zeroemisyjnych przez firmy i instytucje. Na tym nie koniec.

Dobry przykład idzie z góry i władze miast, na razie Gdyni i Łodzi, uruchomiły podobne programy. Są to dotacje na zakup e-roweru, dzięki którym osoby fizyczne mogą otrzymać zwrot części poniesionych kosztów zakupu pojazdu - maksymalnie do 50 procent ceny jednośladu, o ile wsparcie nie przekroczyło 5 tys. złotych. Na razie nie są to jakieś gigantyczne wydatki. Władze Gdyni na dopłaty do e-bike'ów przeznaczyły w swoim budżecie 100 tys. zł.

NAS Analytics TAG

Ale w ostatnią niedzielę (19.06.2022 r.) Przewodnicząca Partii Zielonych odniosła się do rządowego programu wsparcia elektromobilności i zwróciła uwagę, że dopłaty w ramach programu "Mój Elektryk" powinny zostać udostępnione również do rowerów zasilanych prądem, a nie jedynie samochodów niskoemisyjnych.

"Rower to popularny i absolutnie zeroemisyjny środek transportu, który świetnie sprawdza się w miastach i naprawdę nabiera znaczenia w dzisiejszych czasach, kiedy ceny paliwa poszły w górę o ponad 50 proc., a końca nie widać" - powiedziała Urszula Zielińska.

I bardzo pięknie, ale jeśli teraz dodamy do powyższej wypowiedzi, obok e-roweru, również e-motocykl, spektrum możliwości i korzyści robi się jeszcze szersze, nieprawdaż? Dlaczego zatem politycy tradycyjnie już zapominają o motocyklach? Może czas wreszcie zrezygnować ze sztucznego podziału na ekologiczne samochody i "zielone" rowery oraz "niebezpieczne" motocykle? Bo przecież to głównie dlatego motocykle są spychane na drugi plan, nawet jeśli mowa o wariantach elektrycznych, a nie spalinowych.  

Osobiście pozostanę wierny motocyklom zasilanym starą, poczciwą benzyną, ale nie przeszkadza mi trend i rozwój segmentu jednośladów zasilanych prądem z gniazdka. Ale jeśli Polacy mają dostawać pieniądze na e-rowery, naprawdę nie rozumiem, dlaczego obywatele zainteresowani zakupem e-motocykli mieliby zostać pominięci w programie rządowym.

Czy ekologia ma jedynie wymiar e-samochodowy i e-rowerowy? Jeżeli już rozdajemy pieniądze, nasze pieniądze, bo przecież nie polityków czy rządu, bądźmy konsekwentni i traktujmy równo wszystkich zmotoryzowanych.   

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

NAS Analytics TAG
Zobacz rwnie

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep cigacz

    NAS Analytics TAG
    na gr