tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Rejestracje motocykli na największych europejskich rynkach w 2023 r. Padł kolejny rekord, elektryki w odwrocie
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Rejestracje motocykli na największych europejskich rynkach w 2023 r. Padł kolejny rekord, elektryki w odwrocie

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.02.01, 11:36 Drukuj

Organizacja ACEM, która zrzesza firmy z branży motocyklowej, działające na rynkach europejskich, przedstawiła podsumowanie roku dla kluczowych europejskich rynków. Motocykle pobiły kolejny rekord i przekroczyły barierę 1 mln sztuk. Motorowery zaliczyły spory spadek. Zmalało też zainteresowanie elektrykami.

W 2023 r. w Niemczech, Francji, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii zarejestrowano łącznie 1 049 898 motocykli, co daje wzrost o 10,5 proc. w porównaniu z 2022 r., kiedy to odnotowano 950 437 rejestracji. Przedstawione dane dotyczą nowych pojazdów. Najmocniejszym rynkiem były Włochy, które zamknęły rok z wynikiem 320 186 sztuk i wzrostem aż o 18 proc. Dalej była Hiszpania z wynikiem 201 115 szt. i wzrostem o 13,6 proc., a podium zamykają Niemcy z wynikiem 213 801 szt. i wzrostem o 7,2 proc. We Francji zarejestrowano 206 731 motocykli, co oznacza wzrost o 6,9 proc. Wielka Brytania była jedynym rynkiem, na którym odnotowano stratę i ta wyniosła 1,2 proc., a łącznie zarejestrowano tu 108 065 motocykli.

NAS Analytics TAG

W przypadku motorowerów dane ACEM pochodzą z Belgii, Francji, Niemiec, Włoch, Holandii i Hiszpanii. Łącznie na tych 6 rynkach zarejestrowano 193 145 nowych motorowerów, co daje spadek o 24,5 proc. Największe spadki odnotowano w Holandii (34 027 szt., -45,1 proc.) i Niemczech (17 627 szt., -40,5 proc.). Podium zamknęła Francja z wynikiem 75 426 szt. i stratą na poziomie 19,1 proc. Dalej znalazły się Włochy (18 737 szt., -13,3 proc.), Belgia (-3,8 proc.) i Hiszpania (-5,2 proc.).

Ciekawie przedstawiają się trendy w podziale na rodzaje napędów, bo elektryki odnotowały spadki. Patrząc na wyniki z lat 2019-2022 wydawało się, że motocykliści również zaczęli doceniać elektryczne silniki, ale jednak uzależnienie od dźwięku silnika okazało się mocniejsze. Oczywiście dochodzi też kwestia, że motocykle elektryczne nie są rozwinięte na tyle, żeby móc nimi swobodnie podróżować. W 2023 r. na 5 kluczowych rynkach zarejestrowano 34 764 motocykle elektryczne, co daje spadek o 8720 szt. W przypadku motorowerów, na 6 kluczowych rynkach zarejestrowano 61 011 elektryków, co oznacza spadek aż o 24 835 szt.

- Europejski rynek jednośladów kontynuował swój ogólny wzrost w 2023 roku, choć ze zróżnicowanymi wynikami. Długoterminowy trend wzrostowy dla motocykli odzwierciedla potrzeby konsumentów zarówno w zakresie codziennych dojazdów do pracy jak i wypoczynku. W zależności od rynku krajowego spadek liczby motorowerów odzwierciedla kontynuację przechodzenia na lekkie motocykle, wahania wynikające z przywracania równowagi po silnym wzroście w 2022 r. lub ciągłą redukcję z powodu niekorzystnej polityki na rzecz mobilności miejskiej i zachęt - podsumował Antonio Perlot, sekretarz generalny ACEM.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę