Potwór bez klatki. Nowe Ducati Monster 821 po raz pierwszy bez kratownicowej ramy?
Trwają prace nad najnowszym wcieleniem nakeda Ducati Monster 821. Według doniesień, jego twórcy zrezygnowali z jednego z najbardziej charakterystycznych elementów tego modelu, czyli stalowej kratownicowej ramy. Jest to zmiana na tyle drastyczna, że pojawiły się podejrzenia, że może chodzić o zupełnie inny, nowy model Ducati.
Agresywna sylwetka Ducati Monster od zawsze kojarzona jest z silnikiem L-Twin zamkniętym w kratownicowej ramie stalowej. Zdjęcia szpiegowskie i szkice, które pojawiły się niedawno w sieci, sugerują jednak, że w najnowszej wersji Monstera 821 niewielka rama będzie wykonana z tłoczonego aluminium.
Dla fanów tego modelu może to być potężny cios, choć podobne kontrowersje miały miejsce w czasie, kiedy Monstery otrzymały chłodzenie cieczą. Z drugiej strony, dukatowi puryści być może będą mogli dalej spać spokojnie. Prezes Ducati Claudio Domenicali zapowiadał niedawno jeszcze jedną maszynę, która pojawi się w grupie bolońskich nakedów.
Chodzi o Streetfightera V2, opartego na komponentach Panigale V2, który miałby być uzupełnieniem oferty o motocykl wciąż agresywny, ale mniej skomplikowany, łatwiejszy w prowadzeniu i tańszy niż wariant z silnikiem V4. Może się więc okazać, że maszyna prezentowana na szkicach i zdjęciach szpiegowskich z testów jako nowy Monster 821, jest w rzeczywistości Streetfighterem V2.
Premiera motocykla będzie miała miejsce prawdopodobnie już za kilka tygodni, w jesiennym sezonie targowym. Z powodu pandemii spodziewamy się raczej skromnej internetowej prezentacji.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze