tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Południowa Obwodnica Warszawy prawie gotowa. Co kryje nowoczesny tunel pod Ursynowem?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Południowa Obwodnica Warszawy prawie gotowa. Co kryje nowoczesny tunel pod Ursynowem?

Autor: Wojtek Grzesiak 2021.04.06, 08:55 2 Drukuj

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że zaawansowanie prac na ursynowskim odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy jest na poziomie 90 procent. Z całego przedsięwzięcia najciekawszy jest oczywiście tunel.

Tunel pod Ursynowem będzie miał długość 2,3 km i ciągnie się między innymi pod I linią metra. Każda z dwóch jezdni ma mieć szerokość 14,5 m, trzy pasy ruchu i pas awaryjny o szerokości 3,7 m. Jak informuje GDDKiA, w nawie południowej tunelu jest już nawierzchnia betonowa, a w nawie północnej zostało do ułożenia około 1800 m nawierzchni na połowie szerokości jezdni. Oprócz tego, do wykonania pozostają jeszcze odcinki betonowej nawierzchni po wschodniej i zachodniej stronie tunelu, fragmenty nawierzchni bitumicznej, betonowa okładzina ścian, zbrojenia i szalunki obramowań przejść awaryjnych, uszczelnienie ścian szczelinowych i oczepów, montaż opraw kierunkowych oświetlenia awaryjnego oraz układanie koryta pod instalację monitoringu i systemu alarmowego.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Tunel został zbudowany zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej, która określa wymagania bezpieczeństwa dla tuneli w transeuropejskiej sieci drogowej. To oznacza, że budowla zostanie wyposażona w system zasilania podstawowego i awaryjnego, oświetlenie podstawowe, awaryjne i ewakuacyjne, system pomiaru stężenia tlenku węgla i tlenku azotu, system automatycznej kontroli widoczności w tunelu, czujniki pozwalające na wykrycie pożaru. W tunelu zainstalowano hydranty przeciwpożarowe, system odwodnieniowy, kanalizację deszczową, przeciwpożarową i drenażową, a wzdłuż ścian są chodniki, które będą służyć jako ciągi ewakuacyjne. Przejścia między nawami tunelu znajdują się co 250 metrów, a informację o odległości do nich będą pojawiały się na tablicach oświetlenia awaryjnego.

Wszystkie systemy, czujniki i kamery będą połączone z Centrum Zarządzania Tunelem, które zlokalizowano w budynku nad zachodnim portalem tunelu. CZT będzie pracowało 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Co ciekawe, w przyszłości w tym samym budynku będzie funkcjonować Krajowe Centrum Zarządzania Ruchem.

GDDKiA informuje, że przy obecnym tempie prac oraz stopniu ich zaawansowania, zakończenie wszystkich robót jest przewidywane na czerwiec. Później pozostaną już tylko testy, ewentualne poprawki i odbiory.

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę