Po³ówka silnika V4 Nortona powraca jako napêd w Zongshen Cylone RX6 ADV
Prezentacja wersji finalnej Zongshen Cylone RX6 to dowód, że jednostka napędowa Nortona o pojemności 650 cm3 będzie wkrótce produkowana. Wciąż jednak czekamy na nowe modele z Wielkiej Brytanii...
Norton Motorcycles wchodzi w fazę przejściową - po upadku marki i ponownym wskrzeszeniu z nowym właścicielem, indyjskim TVS Motors, wciąż nie zaoferowano jednośladów dostępnych w Europie. Na szczęście niektóre podzespoły oferowane są w konstrukcjach oferowanych na rynkach Azji...
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSY£KA GRATIS »
Na Międzynarodowym Salonie Pekińskim przedstawiono kilka modeli, których raczej nie zobaczymy w Europie. Jednak lokalny rynek uważa komponenty z Europy za premium, stąd coraz większe zainteresowanie lokalnych producentów legendarnymi markami. Jednym z takich przykładów jest Zongshen RX6 - sprzedawany pod marką premium Cyclone - którego kolejny prototyp właśnie został zaprezentowany.
To pojazd segmentu adventure o pojemności 650 ccm, którego napęd został opracowany przez firmę Norton. De facto w dużym uproszczeniu to połówka większego silnika, V4 o pojemności 1200 cm3 montowanego w sportowych modelach Nortona. Jednostka 650 ccm miała zadebiutować w Atlasie dwa lata temu, zanim firma upadła.
Swoją drogą ciekawe czy Norton Atlas w końcu zadebiutuje i będzie produkowany z myślą o rynku europejskim, czy TVS Motors zadecyduje o przeniesieniu produkcji i sprzedaży na terenie Azji...







Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze