Niemieckie bestsellery - BMW Motorrad 9 rok z rzędu pobiło rekord sprzedaży
Rok 2019 okazał się kolejnym bardzo udanym sezonem dla motocyklowego oddziału koncernu BMW. Mimo coraz mocniej depczącej po piętach konkurencji do klientów trafiło ponad 175 tysięcy maszyn, o prawie 6% więcej niż rok wcześniej. Duża w tym zasługa szerokiej palety modeli oraz regularnych premier, w tym nowego boksera ze zmiennymi fazami rozrządu.
Liczby nie kłamią. Do końca grudnia 2019 roku z salonów BMW wyjechały dokładnie 175162 motocykle, o 5,8% więcej, niż rok wcześniej (165566 w 2018 roku). Firma zanotowała wzrosty na całym świecie - od tradycyjnych rynków europejskich, takich jak Niemcy, Francja, Włochy czy Hiszpania, przez Brazylię i Chiny, po stabilną sytuację w USA i Kanadzie, gdzie warunki na rynku motocyklowym nie są obecnie najlepsze.
Największy wzrost BMW zanotowało w Ameryce Południowej, gdzie sprzedaż skoczyła aż o 36,7%. Jednocześnie udało się utrzymać pozycję lidera wśród producentów motocykli na rodzimym rynku niemieckim, choć tutaj po piętach mocno depcze Yamaha, a w wartościach bezwzględnych wygrało Piaggio, oferujące bardzo szeroką gamę skuterów.
W imieniu zarządu BMW Motorrad 2019 rok podsumował sam prezes, Markus Schramm:
To był dla BMW Motorrad kolejny rok pełen sukcesów, mimo piętrzących się wyzwań. Po raz dziewiąty z rzędu zanotowaliśmy rekord poziomu sprzedaży. Chciałbym serdecznie podziękować naszym klientom z całego świata, którzy ponownie nam zaufali.
Rok 2019 pokazał, że nasza strategia wzrostu przyniosła rezultaty. Osiągnęliśmy sukces dzięki wprowadzeniu siedmiu nowych modeli i utrzymaniu szerokiego portfolio naszych pojazdów. W przyszłym roku dołączy do nich długo oczekiwany R18. Mamy osiągnięcia również w sporcie - pierwsze podia w cyklu WSBK i udane wejście do Mistrzostw Świata Endurance - wszystko dzięki nowemu S1000RR.
W minionym roku tradycyjnie dobrze radziły sobie boksery, w tym lokomotywy całej sprzedaży, modele z rodziny R1200/1250 GS oraz R1200/1250 GS Adventure, których sprzedano łącznie ponad 59000 sztuk. Nowe silniki z systemem Shift Cam zostały bardzo dobrze przyjęte przez klientów. Około 29000 klientów zdecydował się na mniejsze maszyny F750/850 GS, a kolejne 20000 na maluchy G310R i G310GS.
Duże nadzieje na rok 2020 BMW wiąże z wprowadzonymi właśnie modelami F900 R oraz F900 XR, które już pojawiły się w polskich salonach, a także z kolejną generacją bardzo udanego S1000 XR. Wisienką na torcie będzie oczywiście potężny R18.


Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze