Motocykle Morbidelli mog± wróciæ na rynek. Chiñczycy kupili prawa do marki
Wiele wskazuje na to, że Chińczycy mogą wskrzesić kolejną włoską markę motocykli. Tym razem byłoby to Morbidelli. Najciekawszy w tym wszystkim jest fakt, że prawa do produkcji kupił koncern Qianjiang, który jest właścicielem marki Benelli. Jeżeli Morbidelli wstanie z martwych, to będzie to kolejny odkurzony producent z Pesaro.
Qianjiang ma w swoim portfelu takie marki jak Benelli, Keeway, QJ Motor oraz niedawno utworzoną markę premium Keeway - MBP, choć ta jest produkowana przez Gaokin i Longjia. Właścicielami praw jest z kolei firma Powerlink z Hong Kongu, więc zrobiła się z tego ciekawa mieszanka. Teraz włoski portal Moto.it informuje, że chiński koncern miałby wskrzesić kolejną włoską markę i tym razem może to być Morbidelli. Tu prawa do marki również kupiło Powerlink Technology, które prawdopodobnie ma powiązania z Qianjiang.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSY£KA GRATIS »
Firma Powerlink zastrzegła znaki towarowe Morbidelli MBP oraz Morbidelli MBP Pesaro, gdzie MBP to skrót od Moto Bologna Passione. Benelli niegdyś współpracowało z Morbidelli przy tworzeniu motocykli wyścigowych. Z tego właśnie jest znana ta druga marka. Giancarlo Morbidelli zajmował się wytwarzaniem maszyn do obróbki drewna, ale to nie przeszkodziło mu w rozpoczęciu opracowywania i produkcji motocykli. W 1969 r. po raz pierwszy wystawił zespół w wyścigach Grand Prix i startował on w klasie 50 cc. W 1975 Paolo Pileri zdobył dla Morbidelli tytuł mistrza świata w klasie 125 cc. Rok później uczynił to Paolo Bianchi.
W 1976 r. producent zaczął sprzedawać swoje maszyny prywatnym zespołom. Stworzono także fabrykę MBA - Morbidelli-Benelli-Armi, która produkowała maszyny z silnikami o pojemnościach od 123 do 248 cm3. W 1994 r. Morbidelli przedstawiło motocykl turystyczny z silnikiem V8 o pojemności 847 cm3. W 2001 r. trafił on do Księgi Rekordów Guinnessa jako najdroższy motocykl na świecie. Pokazywano go na wielu wystawach i w muzeach. Teraz można go zobaczyć m.in. w muzeum Morbidelli w Pesaro. Giancarlo Morbidelli zmarł w 2020 r.







Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze