tr?id=1223146534440221&ev=PageView&noscript=1

Modeka Roma Evo - wielosezonówka

Autor: Dawid Stolicki 2014.08.21, 15:29 2 Drukuj

Kurtka Modeka Roma z dopiskiem Evo jest tegoroczną następczynią kultowej "Rzymianki", która w ostatnich latach cieszyła się sporym zainteresowaniem wśród motocyklistów, zbierając przy tym mnóstwo pochwał. Sprawdziliśmy, czy nowy model również ma szansę na osiągnięcie podobnego sukcesu.

Nazwa produktu: Modeka Roma Evo

Wykonanie: Kurtka została wykonana w 100% z włókien syntetycznych – poliestrów. W okolicach przedramion oraz barków, czyli w miejscach gdzie jest ona bardziej narażona na uszkodzenia zastosowano wstawki z grubszego i wytrzymalszego poliestru 900D. Na kołnierzu oraz mankietach znajdziemy przyjemny i delikatny w dotyku materiał, który nie podrażnia skóru nawet podczas całodniowego użytkowania. Certyfikowane elelemnty odblaskowe renomowanej marki 3M Scotchlite zostały wkomponowane w design kurtki, dzięki czemu na pierwszy rzut oka nie wyróżniają się one nadzwyczaj, a mimo to zwiększają nasze bezpieczeństwo na drodze.

Do dyspozycji osoby użytkującej kurtkę pozostaje w sumie 9 kieszeni z czego niestety tylko jedna z nich uchodzi za wodoodporną. Została ona zlokalizowana wewnątrz membrany, w związku z czym po jej wypięciu tracimy możliwość ochrony naszych dokumentów czy też telefonu komórkowego przed działaniem wody. Waga w pełni wyposażonej kurtki wynosi około 2kg, co wydaje się być rozsądnym wynikiem. Podczas uzbrajania kurtki w podpinkę docenimy dwa guziczki (jeden czerwony, drugi czarny) wskazujące w jakiej pozycji jej rękawy powinny zostać połączone z rękawami kurtki. Pozwoli to uniknąć ich zawinięcia – taka mała rzecz, a cieszy.

Dopasowanie/komfort: Model Roma Evo posiada sportowy, dopasowany do sylwetki krój i słada się w sumie z 3 warstw – zewnętrznej, właściwej części kurtki, wodo- i wiatroodpornej membrany Humax®-Z-Liner oraz podpinki ocieplającej, która pozwala użytkować kurtkę nawet przy temteraturach bliskich zeru, nie odczuwając przy tym paraliżującego dyskomfortu. Zastosowane w kurtce protektory łokci, barków i pleców YF są elastyczne, dzieki czemu dobrze dopasowują się do ciała, nie uciskają, ani nie uwierają. W odpowienim zaadaptowaniu kurtki do naszej sylwetki pomagają paski regulacyjne na ramionach i przedramionach, które zapobiegną również niekontrolowanemu przesunięciu się ochraniaczy w razie wypadku. Dwa, umieszczone na dole kurtki paski na rzepy, w połączeniu z elastycznymi wstawkami po obu stronach, umożliwiają jej komfortowe dopasowanie w biodrach.

Duże siatkowe panele świetnia sprawdzają się w trakcie jazdy w upalne dni. Nawet stojąc na światłach, przy delikatnym podmuchu wiatru można odczuć cielesny błogostan. W kwestii wodoodporności kurtka posiada jednak pewne ograniczenia (to nie Gore-Tex!). O ile mamy doczynienia z sączącą się z nieba mżawką, membrana jest w stanie powstrzymać przemakanie kurtki przez wystarczająco długi okres. Nie mniej jednak, jeżeli w trakcie jazdy zaskoczy was nieoczekiwane oberwanie chmury, nie liczcie na to, że wrócicie do domu susi. Osobiście nie miałbym też nic przeciwko, gdyby kurtka była dłuższa o kilka dodatkowych centymetrów. Spodziewałem się raczej, że ze względu na mój wzrost (187cm), szczupłą sylwetkę i długie ręce, to rękawy testowanej Romy Evo w rozmiarze "M" okażą się za krótkie.

Trawałość/wytrzymałość: Przez ostatnie kilka miesięcy użytkowania z kurtką nie działo się nic niepokojącego. Wszystkie szwy nadal pozostają w nienaruszonym stanie, podobnie jak zamki błyskawiczne oraz rzepy. Wybierając kurtkę w kolorze popielatym warto sobie jednak zdawać sprawę, że jasny kolor nie należy do najprostszych w utrzymaniu. Ma ona jednak jedną podstawową zaletę – nie nagrzewa się nadmiernie w lecie.

Przeznaczenie: Z czystym sumieniem mogę stwierdzić, że model Roma Evo świetnie sprawdzi się podczas całosezonowego użytkowania zarówno w mieście jak i poza nim. Bez względu na to czy za oknem hula wiatr, żar leje się z nieba czy też niepokojąco pokrapuje, wystarczy chwila, aby z letniej, meshowej kurtki zrobić wersję odporną na zmieniającej się warunki atmosferyczne. Co tu dużo mówić – Modeka Roma Evo jest granic uniwersalna, szczególnie biorąc pod uwagę jej cenę.

Ocena: 5- (w skali szkolnej 1-6)

Cena: 840zł (rozmiary 5-6XL - 940zł)

Cechy:

  • Poliester 450 D
  • Poliester 900 D na wzmocnieniach
  • Wypinana membrana Humax®-Z-Liner
  • Wypinane ocieplenie
  • Protektory barkowe i łokciowe YF certyfikowane wg EN 1621-1
  • Protektor plecowy YF certyfikowany wg EN 1621-2
  • Odblaski 3M Scotchlite™
  • Wydajna wentylacja dzięki panelom typu mesh
  • Wewnętrzna kieszeń wodoodporna
  • Wodo- i wiatroodporna
  • Oddychająca

Membrana: wypinana
Materiał wierzchni: 100% poliester
Podszewka: 100% poliester
Kolor: czarny, popielaty
Rozmiary: XS - 6XL

Zdjęcia
Honda NC 750 X 2014 jazdaHonda NC 750 X 2014 lewy bok
Honda NC 750 X 2014 zakretyZlozenie Honda NC 750 X 2014
kolnierz i logo Modeka Roma Evokolnierz Modeka Roma Evo
Modeka Roma Evo z tylurzep regulacyjny Modeka Roma Evo
kurtka Modeka Roma Evokieszen zewnetrzna Modeka Roma Evo
odblask na ramieniu Modeka Roma Evopaski regulacyjne Modeka Roma Evo
podpinka ocieplajaca Modeka Roma Evowodoodporna kieszen Modeka Roma Evo
wpieta membrana Modeka Roma Evozamek pionowy Modeka Roma Evo
Zobacz również
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

reklama

sklep Ścigacz

    na górę