tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Milicyjna MZ ES 250 Trophy. Potrafisz si nie zakocha? Ale ta cena...
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Milicyjna MZ ES 250 Trophy. Potrafisz si nie zakocha? Ale ta cena...

Autor: Alonzo 2020.10.29, 20:29 4 Drukuj

Milicja Obywatelska nie wzbudzała sympatii. Służyła ciemnym siłom w mrocznych czasach. Ale ich motocykl jest teraz najbardziej poszukiwanym rarytasem, za który miłośnicy motocykli są gotowi zapłacić fortunę.

Jedną z przyczyn kosmicznych obecnie cen za ten klasyk jest to, że jest on obiektem pragnień fanów motocykli w Niemczech. Chociaż był on symbolem polskiej Milicji Obywatelskiej w latach 70., to ze względu na bardzo wysoką jakość oraz ważną rolę, jaką odegrał w historii motocykli, jest poszukiwanym rarytasem na całym świecie. Oczywiście ze szczególnym uwzględnieniem krajów, do których eksportowało byłe NRD.

NAS Analytics TAG

Historia produkcji motocykli przez IFA (Industrieverwaltung Fahrzeugbau) w Zschopau sięga okresu jeszcze przed drugą wojną światową. Po przegranej przez Niemcy wojnie cała taśma produkcyjna została zagrabiona przez Sowietów. W 1952 roku tradycję IFA kontynuował VEB Motorradwerk Zschopau, wprowadzając model IFA BK 350. Co ciekawe, chociaż poziom życia we wschodnich Niemczech był bardzo niski, MZ postanowiło położyć bardzo duży nacisk na sport. Postanowieniu temu sprzyjały władze NDR, przeznaczając na ten cel dużo środków. W sportach motorowych upatrywały szansy na zdobycie przewagi technicznej, którą potem można byłoby wykorzystać w przemyśle wojskowym. W ten oto sposób MZ, czyli Motorradwerk Zschopau, dostało wyjątkową szasnę na podbicie światowych wyścigów motocyklowych.

Pierwszym motocyklem o nazwie MZ był MZ 250 ES. Powstał on w roku 1956, a symbol ES pochodził od "Einzylinder Schiwinge", czyli "jednocylindrowy z wahaczem". Ten model od razu zdominował sport motocyklowy, a startujący na nim zawodnicy dziewięciokrotnie zwyciężali w swojej klasie. Potem nastała era silników dwucylindrowych, które w wydaniu MZ należały do najlepszych na świecie. Interesowali się nimi nawet japońscy potentaci z Yamaha i Suzuki. Nie przypadkiem, bo zawodnicy z teamu wyścigowe MZ w latach 1963 - 1967 aż pięciokrotnie wygrywali terenowe rajdy FIM, czyli "Sześciodniówkę". Właśnie sukcesom w Six Days model MZ ES 250 Trophy nosi przyrostek "trofeum". Dzięki podniesieniu mocy do 19 KM "tropik" rozpędzał się do 130 km/h. Sam silnik słynął z wysokiej niezawodności, a w roku 1970 zakłady w Zschopau wyprodukowały milionowy egzemplarz motocykla. Produkowano nawet wersję De Luxe z pojedynczą kanapą zamiast dwóch osobnych siedzeń. Produkcję MZ 250 Trophy zakończono w roku 1973, ale do dziś ten model budzi uznanie i ogromne zainteresowanie fanów najlepszej techniki motocyklowej.

Obecnie, zakup MZ ES 250 w wersji milicyjnej to wydatek rzędu 15 000 - 20 000 zł. W tej cenie można mieć już fabrycznie nowy motocykl o podobnej pojemności. Pomimo tej, dość wysokiej jak na 50 letni motocykl, ceny nie brakuje chętnych na ten kultowy motocykl epoki PRL, a za dobrze utrzymane egzemoplarze sprzedający potrafią żądąć dwukrotnie więcej niż średnia cena giełdowa. 

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Zobacz rwnie
Komentarze 3
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama

sklep cigacz

    NAS Analytics TAG
    na gr