tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MV Agusta i Yakhnich Motorsport rozstaj si
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

MV Agusta i Yakhnich Motorsport rozstaj si

Autor: Lovtza 2014.06.23, 10:18 2 Drukuj

Jednym z głośniejszych wydarzeń towarzyszących rundzie WSBK na Misano okazało się rozstanie włoskiego producenta MV Agusta i rosyjskiego zespołu Yakhnich Motorsport. Obie strony mają rzecz jasna swoją wersję wyjaśniająca przyczyny takiego finału współpracy. MV Agusta twierdzi, że zdecydowała się przejąć pełną kontrolę nad rozwojem swojego programu wyścigowego. Aleksander Yakhnich, właściciel zespołu, nie kryje natomiast, że zmęczyły go niedostateczne postępy w pracach rozwojowych nad motocyklami, szczególnie nad modelem F4RR.

Przypomnijmy, że zespół Yakhnich Motorsport to ekipa, która w sezonie 2013 wywalczyła z Samem Lowesem tytuł Mistrza Świata w klasie Supersport. W tym sezonie Rosjanie postawili sobie bardzo ambitne cele wystawiając zawodników zarówno w klasie Supersport jak i Superbike. Realizacji tych celów miał pomóc podpisanie z wielką pompą kontraktu z MV Agustą, dla której był to po latach powrót do wyścigów na poziomie Mistrzostw Świata. Niestety kontrakt ten został właśnie zerwany i to ze skutkiem natychmiastowym. Oznacza to, że Claudio Corti oraz Jules Cluzel jechali w Misano jako kierowcy fabryczni MV Agusty. Fabryka chce ich zatrzymać na sezon 2015. Tymczasem Rosjanin Vladimir Leonov, który podpisał kontrakt z Yakhnich Motorsport za sterami MV Agusty jeździł już nie będzie.

NAS Analytics TAG

Szef MV Agusty, Giovanni Castiglioni komentując zaistniałą sytuację stwierdził: "Osiągnęliśmy bardzo ważne cele z modelem F3 w klasie World Supersport i będziemy teraz kontynuowali rozwój motocykla F4 pod kątem regulaminu 2015. Planujemy znacząco zwiększyć nasze zaangażowanie i inwestycje w wyścigi, aby osiągnąć nasze bardzo ambitne cele".

Ten nowy rozdział może być dla MV Agusty dosyć trudny. O ile F3 jest motocyklem konkurencyjnym (Jules Cluzel jest drugi w klasyfikacji Mistrzostw Świata, wygrał też dwa wyścigi), o tyle F4RR ma opinię motocykla trudnego do opanowania na torze. W chwili gdy fabryka bierze w 100% rozwój maszyny na siebie, kończy się miejsce na wymówki i zrzucenia przyczyn ewentualnych niepowodzeń na zewnętrzny zespół.

Jeśli chodzi o Yakhnich Motorsport to sytuacja jest również niewesoła. Rosjanie pokazali się w padoku jako profesjonalna ekipa, ale na chwilę obecną nie ma producenta z którym mogliby się relatywnie łatwo i szybko związać. Mówi się jednak o tym, że Yakhnich mógłby wrócić w 2015 do współpracy z Yamahą, szczególnie, że coraz więcej słychać się o debiucie pod koniec tego roku nowej Yamahy R1 z (co jest bardzo prawdopodobne) trzycylindrowym silnikiem.  

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz rwnie
Komentarze 1
Poka wszystkie komentarze
Autor: Klakier 23/06/2014 14:58

1100?...

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama

sklep cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na gr