tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Limity ci¶nienia opon w MotoGP. Michelin zgadza siê na wprowadzenie zmian, ale nie za darmo
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Limity ci¶nienia opon w MotoGP. Michelin zgadza siê na wprowadzenie zmian, ale nie za darmo

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.02.20, 08:09 Drukuj

Limit minimalnego ciśnienia w oponach od samego początku elektryzuje padok i kibiców. Wiele osób martwi się, że to nie walka na torze będzie decydować o losach tytułu mistrzowskiego. Tuż przed rozpoczęciem sezonu wyścigowego oficjalny dostawca opon dla klasy królewskiej zdecydował się na wprowadzenie zmian.

Począwszy od ubiegłorocznego Grand Prix Wielkiej Brytanii zawodnicy i ekipy mają dodatkowe utrudnienie w postaci limitu minimalnego ciśnienia w oponach. Za nieprzestrzeganie go grożą kary, a w tym sezonie mówi się nawet o dyskwalifikacji, choć kwestia ta jest nadal poddawana dyskusji. Teraz Michelin zabrał głos w sprawie sugestii dotyczących obniżenia limitów. Wielu zawodników twierdzi, że jazda z ciśnieniem powyżej 2.0 bar jest skrajnie niebezpieczna.

NAS Analytics TAG

W poniedziałek Piero Taramasso, dyrektor ds. sportów motorowych w Michelin potwierdził w rozmowie z Autosport, że producent jest skłonny wprowadzić zmiany. Po analizie danych z sezonu 2023 i przeprowadzeniu symulacji Michelin zgodziło się na zmianę limitu dla przedniej opony z 1.88 do 1.80 bar. Limit ciśnienia dla tylnej opony pozostanie na tym samym poziomie, a więc będzie wynosił 1.7 bar. Zresztą sami zawodnicy i członkowie zespołów nie mają nic przeciwko, ponieważ najwięcej problemów jest właśnie z przednią oponą.

Przedmiotem rozważań jest jeszcze kwestia kar. W sezonie 2023 zawodnicy najpierw otrzymywali ostrzeżenie, a przy kolejnych przewinieniach doliczano dodatkowy czas do wyniku z wyścigu. W sezonie 2024 nie będzie żadnych strzałów ostrzegawczych, a każde przekroczenie limitu ma wiązać się z dyskwalifikacją. To jeszcze nie wszystko, ponieważ w ubiegłym roku zawodnik musiał utrzymywać ciśnienie w granicach limitu przez 50 proc. niedzielnego wyścigu. Teraz Michelin podało, że co prawda poszło na kompromis w kwestii obniżenia limitu ciśnienia dla przedniej opony, ale w zamian za to zawodnicy będą musieli się pilnować przez co najmniej 60 proc. niedzielnego wyścigu.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê