Kawasaki przejmuje USA. Harley spada z podium
Amerykański rynek motocyklowy przyniósł niespodziankę tylko dla tych, którzy nie śledzą go z bliska. W kraju, gdzie wielu wciąż odruchowo wskazuje Harley Davidsona jako numer jeden, realne wyniki pokazują zupełnie inny obraz.
Kultowa marka traci od lat, a aktualne dane pokazują, że spadek sprzedaży o blisko szesnaście procent zepchnął ją nie tylko z pozycji lidera, lecz także z miejsca drugiego. Honda, która w 2024 roku była najmocniejszym graczem zestawień, również nie uniknęła kłopotów i zanotowała ośmioprocentowy minus, co na tle rynku wyglądającego na stabilizujący się w okolicach sześciu i pół procent spadku mogło jeszcze wystarczyć do utrzymania prowadzenia. Mogło, gdyby nie to, że w tym samym czasie Kawasaki poszło w zupełnie odwrotnym kierunku.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSY£KA GRATIS »
To właśnie Team Green wykręcił wynik, który w obecnych realiach robi największe wrażenie. Wzrost sprzedaży o ponad czternaście procent, gdy niemal wszyscy pozostali notują zjazd w dół, sprawił, że Kawasaki wyprzedziło zarówno Hondę, jak i Harley Davidsona, zostając najlepiej zarabiającą marką motocyklową w USA. Co ciekawe, jedyną firmą poza Kawasaki, która poprawiła swoje wyniki, był Indian Motorcycle, notując niespełna pięcioprocentowy wzrost, chociaż i tak Polaris zdecydował się sprzedać markę funduszowi inwestycyjnemu.
Sekret przewagi Kawasaki wcale nie jest trudny do rozszyfrowania. To marka, która wyjątkowo konsekwentnie dominuje tam, gdzie zaczyna większość motocyklistów. Modele dla osób wchodzących do świata dwóch kółek od lat są jednymi z najlepszych w swoich klasach, a Ninja 500 stała się dla nowych riderów tym, czym kiedyś były pierwsze lekkie sportowe sześćsetki. Kto kupuje Ninję 500 albo wcześniej wybrał Ninję 400, po kilku sezonach naturalnie szuka stopnia wyżej i niemal zawsze bierze pod uwagę sprzęt tej samej marki. Statystyki mówią o tym bardzo wyraźnie. Najlepiej sprzedającym się motocyklem w USA w ubiegłym roku był Kawasaki Z650, a modele takie jak KLR650, Vulcan S i ZX 6R znajdowały się tuż za liderami swoich segmentów.
Kawasaki trafia w sedno oczekiwań motocyklistów zaczynających przygodę z jazdą, a potem prowadzi ich przez kolejne poziomy. Zaczynają od niewielkiej sportowej maszyny, a później kontynuują w tym samym kolorze zielonym, bo pierwsze doświadczenia były pozytywne. Taki łańcuch lojalności działa lepiej niż najbardziej agresywne kampanie marketingowe. Patrząc na tegoroczne dane, trudno się dziwić, że Team Green zgarnął całą pulę, podczas gdy inni walczą o zatrzymanie dotychczasowych klientów.







Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze