tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kawasaki Ninja ZX-10R na rok modelowy 2026. Nowy wygl±d i nowa geometria zawieszenia
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Kawasaki Ninja ZX-10R na rok modelowy 2026. Nowy wygl±d i nowa geometria zawieszenia

Autor: Wojciech Grzesiak 2025.11.04, 07:31 1 Drukuj

Tuż przed rozpoczęciem targów EICMA 2025 Kawasaki zaprezentowało kolejną nowość. Tym razem jest to odświeżony model Ninja ZX-10R. Flagowy superbike Zielonych zyskał nowy wygląd i całkiem sporo usprawnień technicznych. Dzięki temu jest jeszcze bardziej zaawansowany i powinien się lepiej prowadzić. Sprawdźcie listę zmian na sezon 2026.

Kawasaki postanowiło niemal całkowicie przeprojektować przód swojego motocykla superbike. Teraz Ninja ZX-10R jest trochę bardziej upodobniona do konkurencji, choć wyróżnia się kształtem nowych skrzydeł i potężnym wlotem powietrza, umieszczonym centralnie nad reflektorami. Producent podaje, że docisk zwiększono aż o ok. 25 proc.

NAS Analytics TAG

Jeżeli chodzi o silnik, nie ma zbyt wielu informacji o zmianach. W komunikacie prasowym podano jedynie, że dostosowano go do spełniania wymagań normy emisji spalin Euro 5+ poprzez dodanie dodatkowego czujnika w układzie wydechowym. Jednostka ma pojemność 998 cm3, cztery cylindry w rzędzie i wygląda na to, że moc i moment obrotowy pozostały na poziomie 203 KM i 114,9 Nm. Pakiet elektroniki obejmuje m.in. sportową kontrolę trakcji, system wspomagania startu, zintegrowane hamulce, system wspomagania hamowania silnikiem, quick shifter, tempomat i tryby jazdy.

Zmiany objęły też zawieszenie, które składa się z widelca typu Balance Free Front Fork oraz tylnego amortyzatora typu Balance Free Rear Cushion. Całość została zestrojona tak, by zapewniać odpowiedni balans w trakcie pokonywania zakrętów. Geometria nadwozia została dopasowana do nowych skrzydeł tak, by zapewnić im odpowiednią skuteczność. Układ hamulcowy składa się m.in. z zacisków Brembo M50, które zainstalowano z przodu. Zarówno w modelu ZX-10R, jak i w ZX-10RR zamontowano regulowany amortyzator skrętu od marki Öhlins.

Kawasaki Ninja ZX-10R i ZX-10RR mają nowy wyświetlacz TFT o przekątnej 5", który ma dodatkowe funkcje w postaci możliwości sparowania ze smartfonem i używania aplikacji Rideology The App Motorcycle. Kierowca może korzystać z nawigacji zakręt po zakręcie oraz sterowania głosowego. Model ZX-10R będzie dostępny w kolorach Lime Green / Blue 24 oraz Metallic Matte Graphenesteel Gray / Metallic Spark Black / Lime Green, a ZX-10RR ma występować tylko w malowaniu Lime Green.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê