Kawasaki Ninja ZX-10R na rok modelowy 2026. Nowy wygl±d i nowa geometria zawieszenia
Tuż przed rozpoczęciem targów EICMA 2025 Kawasaki zaprezentowało kolejną nowość. Tym razem jest to odświeżony model Ninja ZX-10R. Flagowy superbike Zielonych zyskał nowy wygląd i całkiem sporo usprawnień technicznych. Dzięki temu jest jeszcze bardziej zaawansowany i powinien się lepiej prowadzić. Sprawdźcie listę zmian na sezon 2026.
Kawasaki postanowiło niemal całkowicie przeprojektować przód swojego motocykla superbike. Teraz Ninja ZX-10R jest trochę bardziej upodobniona do konkurencji, choć wyróżnia się kształtem nowych skrzydeł i potężnym wlotem powietrza, umieszczonym centralnie nad reflektorami. Producent podaje, że docisk zwiększono aż o ok. 25 proc.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSY£KA GRATIS »
Jeżeli chodzi o silnik, nie ma zbyt wielu informacji o zmianach. W komunikacie prasowym podano jedynie, że dostosowano go do spełniania wymagań normy emisji spalin Euro 5+ poprzez dodanie dodatkowego czujnika w układzie wydechowym. Jednostka ma pojemność 998 cm3, cztery cylindry w rzędzie i wygląda na to, że moc i moment obrotowy pozostały na poziomie 203 KM i 114,9 Nm. Pakiet elektroniki obejmuje m.in. sportową kontrolę trakcji, system wspomagania startu, zintegrowane hamulce, system wspomagania hamowania silnikiem, quick shifter, tempomat i tryby jazdy.
Zmiany objęły też zawieszenie, które składa się z widelca typu Balance Free Front Fork oraz tylnego amortyzatora typu Balance Free Rear Cushion. Całość została zestrojona tak, by zapewniać odpowiedni balans w trakcie pokonywania zakrętów. Geometria nadwozia została dopasowana do nowych skrzydeł tak, by zapewnić im odpowiednią skuteczność. Układ hamulcowy składa się m.in. z zacisków Brembo M50, które zainstalowano z przodu. Zarówno w modelu ZX-10R, jak i w ZX-10RR zamontowano regulowany amortyzator skrętu od marki Öhlins.
Kawasaki Ninja ZX-10R i ZX-10RR mają nowy wyświetlacz TFT o przekątnej 5", który ma dodatkowe funkcje w postaci możliwości sparowania ze smartfonem i używania aplikacji Rideology The App Motorcycle. Kierowca może korzystać z nawigacji zakręt po zakręcie oraz sterowania głosowego. Model ZX-10R będzie dostępny w kolorach Lime Green / Blue 24 oraz Metallic Matte Graphenesteel Gray / Metallic Spark Black / Lime Green, a ZX-10RR ma występować tylko w malowaniu Lime Green.







Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeChocia¿ mogli podaæ, czy poprawili przyczynê awarii silnika w ZX10RR model 2025.
Odpowiedz