tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki SV-7GX na rok 2026 - opis, zdjêcia, dane techniczne. Nowy crossover na znanej platformie
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Suzuki SV-7GX na rok 2026 - opis, zdjêcia, dane techniczne. Nowy crossover na znanej platformie

Autor: Wojciech Grzesiak 2025.11.04, 11:17 Drukuj

Kiedy już wydawało się, że po śmierci SV650 Suzuki ostatecznie odesłało swój silnik V-twin do muzeum, producent zaskoczył wszystkich i na targach EICMA 2025 zaprezentował model SV-7GX. To crossover, który ma łączyć najlepsze cechy modeli SV650 i V-Strom 650XT. Napędza go silnik V-twin o pojemności 645 cm3 i kącie rozwarcia cylindrów 90 stopni. Co oferuje nowy motocykl?

Segment crossoverów rośnie w siłę na całym świecie, dlatego Suzuki postanowiło wsiąść do tego pociągu i zrobiło to najpierw z litrowym silnikiem, a teraz wprowadza model klasy średniej. Co ciekawe, producent nie wykorzystał do tego dwucylindrowej, rzędowej platformy o pojemności 776 cm3. Zamiast tego Suzuki tchnęło drugie życie w silnik V-twin o pojemności 645 cm3.

NAS Analytics TAG

Ta jednostka napędowa jest z nami już od 1999 r. W nowym crossoverze Suzuki zapewniło jej moc 73,4 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 64 Nm. Krzywe mocy i momentu są poprowadzone dość gładko, w końcu crossover ma być przyjazny. Suzuki SV-7GX ma przepustnicę ride-by-wire, którą zintegrowano z systemami Suzuki Drive Mode Selector i kontrolą trakcji. Jest też dwukierunkowy quickshifter. Żeby spełnić wymagania normy emisji spalin Euro 5+ Suzuki przygotowało nowe przepustnice z udoskonalonymi wtryskiwaczami, przeprojektowało airbox i układ wydechowy.

Konstrukcja Suzuki SV-7GX jest oparta na lekkiej, rurowej ramie kratownicowej ze stali. Wahacz również jest wykonany z tego materiału i także ma konstrukcję rurową. Całość ma zapewnić stabilność w każdych warunkach. Zbiornik paliwa ma pojemność aż 17,4 l, ale został zaprojektowany tak, by być smukłym. Zawieszenie składa się z widelca o średnicy 41 mm i tylnego amortyzatora z regulacją napięcia wstępnego sprężyny. Koła o średnicy 17 cali ubrano w opony Pirelli Angel GT II.

Suzuki chwali się komfortową ergonomią. Gięta kierownica ma szerokość 740 mm i jest umieszczona bliżej kierowcy niż w modelu SV650. Kierowca i pasażer mają do dyspozycji wygodną kanapę, którą umieszczono na wysokości 795 mm. Szyba jest regulowana ręcznie w 3 pozycjach. Aluminiowe podnóżki mają dodatkowe elementy, które redukują poślizg podeszwy buta.

Jeżeli chodzi o elektronikę, to oprócz możliwości wyborów trybu jazdy producent zastosował kontrolę trakcji z trzema poziomami pracy, którą można całkowicie wyłączyć. Do tego mamy standardowy układ ABS i funkcję Low RPM Assist, która wspomaga jazdę na niskich obrotach i doskonale sprawdza się np. w korku. Do tego motocykl ma pełne oświetlenie LED. Centrum dowodzenia stanowi kolorowy wyświetlacz TFT 4,2". Różne układy ekranu pozwalają dostosować styl wyświetlania informacji do preferencji użytkownika. Jest też automatyczny czujnik jasności. Ekran daje możliwość sparowania ze smartfonem i korzystania z nawigacji.

Specyfikacja techniczna Suzuki SV-7GX
Wymiary i masa
Długość całkowita 2160 mm
Szerokość całkowita 910 mm
Wysokość całkowita 1295 mm
Rozstaw osi 1445 mm
Prześwit 135 mm
Wysokość siedzenia 795 mm
Masa gotowa do jazdy 211 kg
Silnik
Typ 4-suwowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC
Średnica × skok tłoka 81 mm × 62,6 mm
Pojemność 645 cm³
Stopień sprężania 11,2:1
Układ paliwowy Wtrysk paliwa
Rozruch Elektryczny
Smarowanie Sucha miska olejowa
Napęd
Skrzynia biegów 6-stopniowa
Przełożenie główne 2.088 (71/34)
Przełożenie końcowe 3.066 (46/15)
Zawieszenie
Przód Teleskopy, sprężyna śrubowa, tłumienie olejowe
Tył Typu link, sprężyna śrubowa, tłumienie olejowe, regulacja napięcia sprężyny
Geometria
Kąt główki ramy / wyprzedzenie 25° / 106 mm
Hamulce
Przód Podwójne tarcze
Tył Tarcza pojedyncza
Opony
Przód 120/70ZR17M/C (58W), bezdętkowa
Tył 160/60ZR17M/C (69W), bezdętkowa
Układ zapłonowy
Typ Elektroniczny (tranzystorowy)
Pojemności
Zbiornik paliwa 17,4 l
Olej silnikowy 3,0 l
Osiągi
Maksymalna moc 54 kW / 8 500 rpm
Maksymalny moment obrotowy 64 Nm / 6 800 rpm
Zużycie paliwa (WMTC) 23,8 km/l (4,2 l/100 km)
Emisja CO₂ 97 g/km
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê