tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM powraca do pomysu elektrycznego skutera. Technologi dostarczy Bajaj
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

KTM powraca do pomysu elektrycznego skutera. Technologi dostarczy Bajaj

Autor: Raff 2020.07.29, 15:16 1 Drukuj

KTM powraca do pomysłu elektrycznego skutera, którego koncept zaprezentowano w 2013 roku. Jednoślad miałby być produkowany wspólnie z indyjskim partnerem - firmą Bajaj.

Eksperymenty KTM z elektrykami sięgają już zamierzchłych czasów - jeszcze w 2013 roku zaprezentowano Freeride E - napędzany prądem lekki motocykl enduro. W tym samym roku pojawił się E-Speed, elektryczny skuter. O ile linia "E" przetrwała i do dziś w ofercie KTM znajdują się dwa takie motocykle, o tyle skuter nigdy nie wyszedł poza stadium konceptu.

NAS Analytics TAG

Wygląda jednak na to, że Mattighofen chce powrócić do tego pomysłu. Punktem zaczepienia ma być Bajaj Cheetak - skuter elektryczny, który trafił do sprzedaży w ubiegłym roku. Szefostwo KTM dostrzegło widocznie w tej niszy jakiś potencjał dla siebie i postanowiło przyjrzeć się sprawie ponownie.

Oczywiście, jak to z KTM-em bywa, nowy E-Speed nie będzie po prostu malowanym na pomarańczowo Bajajem. Austriacy chcą dostosować konstrukcję pojazdu do własnych wymagań i, przede wszystkim, oczekiwań klientów. Jesteśmy pewni, że ważną grupą nabywców elektrycznego skutera KTM będą właściciele motocykli spalinowych tego producenta, którzy E-Speeda potraktują jako wygodny i tani miejski pojazd.

Skuter od Pomarańczowych będzie zatem w części własną konstrukcją marki, z typowymi dla niej cechami - charakterystyczną, odsłoniętą (przynajmniej częściowo) ramą, ostrymi liniami i, zapewne, nienachalnie pięknym reflektorem z przodu, który zachwyci entomologów.

Prototyp KTM E-Speed wyposażony był w baterię litowo-jonową o mocy 4,3 kWh. Do jej naładowania przy pomocy zwykłego gniazdka, wystarczyły zaledwie dwie godziny. Skuter ważył 140 kg, a silnik zapewniał moc 15 KM i 36 Nm momentu obrotowego. Zasięg nie porażał - wynosił tylko 60 kilometrów, zaś prędkość maksymalna około 80 km/h. Pamiętajmy jednak, że mówimy o roku 2013, kiedy elektromobilność była w powijakach.

 

 

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep cigacz

    NAS Analytics TAG
    na gr