tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Husqvarna Leclerca sprzedana. Wyjątkowy wariant Vitpilen na aukcji
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Husqvarna Leclerca sprzedana. Wyjątkowy wariant Vitpilen na aukcji

Autor: Andrzej Sitek 2025.08.13, 10:33 Drukuj

 Charles Leclerc, zwycięzca ośmiu wyścigów Formuły 1, obecnie w barwach Ferrari, przez pewien czas miał w garażu coś, co rozgrzewa serca motocyklistów szybciej niż kręta droga w górach.

Husqvarna Vitpilen 701 w wydaniu Bad Winners Apex 2.0 to nie jest kolejny naked bike, który można spotkać pod kafejką. To ręcznie dopracowana bestia z Paryża, w której włókno węglowe gra pierwsze skrzypce, a każdy detal przykuwa wzrok jak magnes. Od jakiegoś czasu ta maszyna szukała nowego właściciela, a chociaż już znalazła, i ktoś wygrał aukcyjny poker na Collecting Cars, możecie ją przynajmniej zobaczyć na zdjęciach i filmie.

NAS Analytics TAG

Oczywiście nie jest to zwykła wersja Vitpilen 701, bo Bad Winners oferowało kilka stopni modyfikacji poczynając od Stage 1 aż po Stage 4, która była absolutnym szczytem możliwości. Leclerc miał właśnie tę topową wersję, kosztującą w momencie premiery 20 900 euro.

Bazowa wersja tej Husqvarny ma jednocylindrowy, chłodzony cieczą silnik o pojemności 692,7 cm³, generujący 75 KM i 73,5 Nm momentu obrotowego. Moc trafia na koło przez 6-biegową skrzynię i system Ride-by-Wire z wtryskiem Keihin. Rama jest stalowa, kształtowana z rur i malowana proszkowo. Zawieszenie WP APEX (widelec 43 mm z przodu, monoshock z tyłu) oraz hamulce Brembo z ABS-em Bosch 9.1 MP zapewniają precyzję prowadzenia, a opony Bridgestone S21 trzymają asfalt jak przyklejone. Sucha masa wynosi 157 kilogramów, a 12-litrowy zbiornik daje spory zasięg jak na miejskiego drapieżnika.

Egzemplarz Leclerca to jednak zupełnie inna liga. Cała karoseria jest z karbonu, rama została zmodyfikowana, a pełny układ wydechowy z systemem decat i końcówką SC-Project sprawia, że brzmienie wywołuje gęsią skórkę. Power Commander V odpowiada za idealne zestrojenie pracy silnika, lekki akumulator litowo-jonowy odejmuje kolejne gramy, a karbonowe koła DYMAG dodają jej wyścigowej lekkości.

Na liczniku zaledwie 3 000 kilometrów, większość przebiegu zrobiona jeszcze przed modyfikacją. To prawie jak motocykl z salonu, ale z duszą kierowcy Formuły 1 i rodowodem sięgającym paryskiego warsztatu mistrzów customu. Finalnie złożono 90 ofert ceny na motocykl, który został sprzedany za 17 000 euro, a zatem znacznie poniżej jego wyjściowej ceny. Więcej zdjęć tego motocykla znajdziecie na zakończonej niedawno aukcji.  

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę