tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Hulajnogi elektryczne na drogach publicznych stanowi zagroenie. Dlaczego?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Hulajnogi elektryczne na drogach publicznych stanowi zagroenie. Dlaczego?

Autor: Andrzej Sitek 2022.08.16, 11:22 Drukuj

Każdy motocyklista doskonale zdaje sobie sprawę, że małe koła to duży problem. Potencjalnych kłopotów może być  wiele, ale jedno z najgroźniejszych zjawisk jest związane z uszkodzeniami nawierzchni polskich dróg i ryzykiem wpadnięcia w dziurę.  

Małe koła oznaczają po prostu większe ryzyko dla kierowcy UTO. Kółka w elektrycznych hulajnogach najczęściej mają rozmiar od 100 do 125 mm, a wiele poradników dla zwolenników tych pojazdów zaleca wybór najmniejszych kół jako łatwiejszych w manewrowaniu.

NAS Analytics TAG

Ale kółka, które dorosły mężczyzna może objąć dłonią, to pułapka na drodze. Na warszawskiej Pradze-Północ doszło wczoraj do wypadku 17-latki, która podczas jazdy nie zauważyła dziury w jezdni.

Dziewczyna wywróciła się i kilka razy przekoziołkowała. Została zabrana do szpitala przez karetkę. Jej życiu nic nie zagraża, ale dotkliwie się potłukła i poraniła.

Oczywiście prawo reguluje kwestie dotyczące elektrycznych hulajnóg. Przepisy stanowią, że elektrycznym pojazdem tego typu można jechać po jezdni, ale wyłącznie po takiej, gdzie dopuszczalna prędkość wynosi maksymalnie 30 km/h i to pod warunkiem, że nie ma wyznaczonej, osobnej ścieżki dla rowerów.

Jeśli po drodze można zgodnie z przepisami jechać szybciej, hulajnoga nie ma prawa się po niej poruszać i jej właściciel musi zjechać na chodnik, gdzie nie może jechać szybciej niż 4-6 km/h.

Maksymalna prędkość na drodze rowerowej dla hulajnogi elektrycznej to 20 km/h. Jeśli kierujący chce skorzystać z chodnika musi nie tylko jechać z prędkością zbliżoną do prędkości pieszego, ale również zachowywać szczególną ostrożność w stosunku do pieszych, ustępować im pierwszeństwa oraz nie utrudniać ruchu.

Niestety przepisy sobie a życie sobie. Pamiętacie jeszcze przypadek z Krakowa, gdzie przypadkowy świadek nagrał mężczyznę pędzącego e-hulajnogą po ulicy Marii Konopnickiej z prędkością powyżej 70 km/h? To skrajność, ale przecież beztrosko pchających się na ruchliwe ulice właścicieli UTO jest dużo. Mogą narobić kłopotu nie tylko sobie, bo jeśli upadną lub hulajnogą wystrzeli im spod nóg, zagrożeni są wszyscy, również motocykliści.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

NAS Analytics TAG
Zobacz rwnie

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep cigacz

    NAS Analytics TAG
    na gr