tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda CBR1000RR Ten Kate Superbike
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Honda CBR1000RR Ten Kate Superbike

Kierowcy 2009: Carlos Checa (Hiszpania), Jonathan Rea (Wielka Brytania), Ryuichi Kiyonari (Japonia)
Kierowcy 2010: Max Neukirchner (Niemcy), Jonathan Rea (Wielka Brytania)

W roku 2004 Honda była pierwszym litrowym czterocylindrowym japońskim motocyklem w światowej serii Superbike. W ciągu dwóch lat Japończycy osiągnęli swój ambitny cel, jakim było pokonanie Ducati, po czym wycofali się z wyścigów. Powrócili z nową strategią, która po dziś dzień pozostaje najskuteczniejszą wśród japońskich producentów biorących udział w mistrzostwach. Jest nią „namaszczona" firma z szeroką autonomią działania, reprezentująca koncern w wyścigach i finansowana przez Honda Europe. W przypadku WSBK chodzi oczywiście o firmę Gerrita ten Kate, która od roku 2004 po dzień dzisiejszy osiąga największe sukcesy z modelem Fireblade, wygrywając 26 wyścigów, cztery razy zdobywając wicemistrzostwo producentów oraz osiągając tytuł Mistrza Świata z Jamesem Toselandem w roku 2007.

CBR1000RR w formie nadanej mu przez Ten Kate rozwija ponad 215KM na tylnym kole, choć z drugiej strony maszyna ta stwarzała więcej problemów z niezawodnością, niż w przypadku pozostałych producentów z Japonii, szczególnie na szybkich trasach. W roku 2009 z problemami borykał się Kiyonari, który na początku sezonu kilkakrotnie zjeżdżał do boksów w czasie pierwszych próbnych wyścigów, gdy okazywało się, że silnik traci ochotę do współpracy. W ostatnim czasie doszło także do starcia Ten Kate z poważnym rywalem z własnego podwórka Hondy, mianowicie firmą Stiggi. Satelicka ekipa wspomagana włoskim pomocnikiem Oral Engineering radziła sobie znakomicie chociażby w Australii, gdzie Leon Haslam przebił się na podium, konkretnie na trzecie miejsce. Do jazdy w tym teamie przymierzał się John Hopkins, Amerykanin startujący przez kilka sezonów w barwach Suzuki i Kawasaki w MotoGP. Niestety w ostatnim czasie świat obiegła wiadomość o rozwiązaniu zespołu z powodu braku środków do jego prowadzenia. Wygląda na to, ze Ten Kate będzie mogło skupić się na rywalizacji z „zewnętrznymi" przeciwnikami.

Najlepszym kierowcą Hondy oceniając wyniki sezonu 2009 okazał się Jonathan Rea. Pięć razy na pudle i dwa zwycięstwa dały mu piąte miejsce w tabeli. Choć jest to zdecydowanie mniej, niż wyniki Ten Kate za czasów współpracy z Jamesem Toselandem, to komunikat dla rywali jest jasny - Honda ciągle jest w stanie wygrywać. W tym sezonie przekaz ten wraz z Rea umacniał będzie Niemiec Max Neukirchner, który po pechowym sezonie 2009 przesiada się z Suzuki na Hondę.

Carlos Checa Misano SBK wet race
Haslam Haga Brno race SBK 2009
Honda CBR1000RR po upadku
Johnatan Rea SBK Brno
Honda CBR1000RR Ten Kate Ten Kate Honda CBR1000RR
zdjecie honda cbr 1000 rr fireblade 2008 test b img 0135-2 -1
NAS Analytics TAG

Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę