tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ducati 1198 F09 Team Xerox
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Ducati 1198 F09 Team Xerox

Kierowcy 2009: Noriyuki Haga (Japonia), Michel Fabrizio (Włochy)
Kierowcy 2010: Noriyuki Haga (Japonia), Michel Fabrizio (Włochy)

Ducati - sprawa absolutnie niepowtarzalna. CV włoskiego producenta po prostu imponuje, szczególnie teraz, gdy zbliżył się on do 700 podiów zdobytych od pierwszego roku powołania do życia serii Superbike! Desmodromiczna V2 o kącie rozwarcia cylindrów 90° to prawdziwy król na tym podwórku. Dzięki jej niewiarygodnym parametrom kierowcy dosiadający bolońskich maszyn wygrali mistrzostwo świata aż 14 razy, a producent 16! Włoskie maszyny przeszły na przestrzeni lat zdumiewającą metamorfozę. Zaczynały od 125KM w pierwszej odsłonie 851SBK w roku 1988, dziś natomiast przy pojemności 1200cc włoskie wyścigówki oferują 200KM, a wszystko to przy nieporównanie lepszej niezawodności.

V2 1200cc debiutował w roku 2008, wygrywając mistrzostwo świata z Troyem Baylissem za sterami, Australijczykiem, który wraz z zakończeniem sezonu wycofał się z profesjonalnego ścigania. Warto dodać, że Bayliss wygrywał tytuł mistrzowski na trzech różnych modelach Ducati: 998, 999 i 1098. Ten ostatni motocykl zresztą nie tylko wygrał w roku swojego debiutu, ale także okazał się zwycięski w rękach kierowców z teamów prywatnych, co nigdy nie udało się nikomu na japońskich motocyklach. Miejsce Baylissa na modelu 1109 F09 zajął Noriyuki Haga, który był najpoważniejszym rywalem Australijczyka zasiadając za sterami fabrycznej Yamahy R1. Kto wie jak potoczyłyby się losy „Nitro Nori" w sezonie 2009, gdyby we wszystko nie wmieszał się pewien piekielnie szybki Amerykanin - Ben Spies. Haga prowadził przez praktycznie cały sezon, aby oddać na samym końcu tytuł Spiesowi. Tak czy inaczej barw fabrycznego zespołu Ducati bronić będą ponownie Haga i Fabrizio.

Bardzo silne zespoły dosiadające bolońskich wyścigówek w roku 2009 to Sterilgarda (kierowca Shane Byrne), DFX (Regis Laconi) oraz Guandalini (kierowcy Jakub Smrz i Brendan Roberts). Tych ekip nikt nie może lekceważyć, nawet zespoły fabryczne.

motocykl Hagi boksy Ducati
Noriyuki Haga Ducati Xerox Team
Noriyuki Haga photo of rider
Haga Fabrizio Checa Michel Fabrizio Misano Circuit
Daniele Beretta Ducati Xerox SST Ducati 1198 2009
Ducati 1198 Corse Ducati Nitro Nori
Ducati Xerox Superbike Streaptease Fabrizio Michel Misano
Simeon Berger Brno Race Xavier Simeon Ducati Xerox Team
NAS Analytics TAG

Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę