Honda CBR 600 RR - wilk czy owca
« Poprzednia strona strony: 1 2 3 4 5 Nastêpna strona »
Na pocz±tku XXI wieku sprawdzona Honda CBR 600 F by³a ju¿ zbyt ciê¿ka i za bardzo turystyczna, by dzielnie dawaæ sobie radê na torze. Odpowiedzi± na wy¶cigowe zapotrzebowanie by³ model CBR 600 RR, który zadebiutowa³ w 2003 roku. Motocykl ten mia³ zdecydowanie ostrzejsz± liniê, wysoko poprowadzony wydech i bardzo lekk± konstrukcjê.
Nowe osi±gi, znana trwa³o¶æ
Ca³kowicie zmieniony wzglêdem poprzedniczki silnik odznacza siê bardzo dobr± kultur± pracy i jest praktycznie niezniszczalny. Nie ma ju¿ problemów z napinaczem ³añcuszka rozrz±du, tak jak w poprzedniczce. W opiniach u¿ytkowników przewa¿aj± g³osy, ¿e serwis CBR 600 RR ogranicza siê g³ównie do podstawowych czynno¶ci, takich jak wymiana oleju, filtrów, klocków hamulcowych, czy opon. Motocykl tak¿e bardzo dobrze znosi jazdê na jednym kole i wypady na tor. Nie dokucza te¿, tak jak Yamaha YZF-R6, trzepaniem kierownic± przy mocnym odkrêcaniu. Prowadzenie jest lekkie, bezpieczne, a hamulce wystarczaj±co skuteczne, pod warunkiem zamontowania przewodów w stalowym oplocie. Druga generacja CBR 600 RR (roczniki 2005-2006) ma jeszcze lepsze hamulce, z radialnymi zaciskami i przednie zawieszenie upside-down.
Motocykl sportowy bez wad?
Niestety nie, chocia¿ s± to bardziej kwestie eksploatacji, ni¿ jako takiej awaryjno¶ci. Po pierwsze, wielu w³a¶cicieli narzeka na niewygodn± pozycjê za kierownic± i mocne obci±¿enie nadgarstków, szczególnie podczas jazdy po mie¶cie. Odrêbn± kwesti± jest sposób oddawania mocy. Honda przekazuje j± stosunkowo liniowo, oczywi¶cie jak na sze¶æsetkê – nie ma agresywnego przej¶cia na wysokie obroty, lecz na „dole” zdecydowanie brakuje subiektywnego odczucia mocy. Wielu je¼d¼ców okre¶la to jako wadê ujmuj±c± CBR 600 RR zadziorno¶ci i charakteru. By poczuæ wiêcej adrenaliny i w pe³ni doceniæ 117 KM, silnik trzeba krêciæ naprawdê wysoko, co z kolei wi±¿e siê z wysokim spalaniem. Okolice 7-8 litrów przy dynamicznej je¼dzie to standard, a przy naprawdê ostrym traktowaniu, przekroczenie 10 litrów na setkê nie stanowi problemu.
Jako¶æ w cenie
W okolicach 10-12 tys. z³ mo¿emy kupiæ modele z pierwszej generacji (2003-2004). Cze¶æ z nich jest lekko uszkodzona (wed³ug w³a¶cicieli) i wymaga kosmetycznych poprawek, tudzie¿ wymiany, czy klejenia owiewek. Niestety, wypadkowo¶æ to jedna z wa¿niejszych wad, nie tylko CBR 600 RR, ale wszystkich sportowych sze¶æsetek. Za model z lat 2005-2006, wyró¿niaj±cy siê poprawionym zawieszeniem (upside-down z przodu), radialnymi przednimi zaciskami, l¿ejszym wydechem i drobnymi modyfikacjami silnika, musimy ju¿ zap³aciæ oko³o 13-15 tys. z³.
« Poprzednia strona strony: 1 2 3 4 5 Nastêpna strona »
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze