tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda CB125R - nowoczesny maluch
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Honda CB125R - nowoczesny maluch

Autor: Konrad Bartnik 2017.11.06, 21:18 1 Drukuj

Honda na trwających właśnie targach EICMA w Mediolanie pokazała w końcu swoją propozycję premium w segmencie 125 cm3. Model CB125R, który łączy w sobie nowoczesne podejście z klasycznymi kształtami będzie godnym rywalem Yamahy MT-125.

Honda długo nie mogła się zebrać, by w coraz popularniejszym segmencie 125 cm3 wprowadzić do oferty motocykl nieco bardziej zaawansowany niż budżetowa CB125F. W końcu się doczekaliśmy - w Mediolanie właśnie zadebiutował świeżutki CB125R. Jest to całkiem nowa konstrukcja, co widać już na pierwszy rzut oka. Honda nazwała tę koncepcję stylistyczną "Neo Sports Cafe" - ma ona łączyć modne dziś klasyczne motywy z nowoczesną formą. W oczy rzuca się przede wszystkim, nowa rama, łącząca stalowe rury z elementami prasowanymi, ciekawie uformowany wahacz z centralnym, regulowanym amortyzatorem oraz masywny widelec upside-down z przodu.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Motocykl napędzany jest chłodzonym cieczą singlem na wtrysku,  o pojemności 125 cm3 i wyjściowej mocy 13,1 KM, dysponującym 10 Nm momentu obrotowego. Posiada 6-biegową skrzynię i zbiornik paliwa o pojemności 10,1 litra. Według producenta, powinien on wystarczyć na przejechanie 480 km. CB125R w stanie gotowym do jazdy waży tylko 126 kg.

Wyposażenie małej Hondy to prawdziwa klasa premium. Spójrzmy chociażby na hamulce. Czterotłoczkowy, radialny zacisk Nissin z przodu, pojedynczy z tyłu. Do tego system ABS z jednostką sterującą IMU (Inertial Measurement Unit), która na bieżąco mierzy rozkład sił na poszczególnych kołach i precyzyjnie zapobiega ich blokowaniu.

Układ wydechowy ma bardzo popularną dziś, szczątkową formę ukrytą pod silnikiem - ewidentnie skończyły się czasy masywnych "odkurzaczy". Na kierowcę czeka sportowe siodło, szeroka aluminiowa kierownica i całkowicie elektroniczny zestaw zegarów. Motocykl wystylizowano dość agresywnie, ale z poszanowaniem dla klasyki - przednia lampa LED ma dobrze znany, okrągły kształt. Odnosimy wrażenie, że inżynierowie Hondy często spoglądali w stronę rodziny MT z konkurencyjnej stajni Yamahy. To akurat bardzo dobrze - przyda się większy wybór w segmencie bardziej zaawansowanych maluchów.

Na poniedziałkowej konferencji Honda zaprezentowała jeszcze trzy pojazdy o niewielkich pojemnościach. Pierwszym z nich jest bliźniaczy naked CB300R, również utrzymany w stylistyce "Neo Sports Cafe", który z pewnością ucieszy posiadaczy prawa jazdy kategorii A2. Kolejną nowością jest aktualna odsłona uwielbianej motorynki - Hondy Monkey, która zmartwychwstała w wariancie spełniającym aktualne normy emisji spalin. Pokazano również koncepcyjny wariant legendarnej Hondy Super Cub, czyli modelu, który sprzedał się na całym świecie w ilości ponad 100 mln sztuk. Jeśli wersja europejska wejdzie do produkcji, będzie na pewno dużo lepiej wyposażona, niż swój azjatycki odpowiednik.

Honda CB125R na rok 2018

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê