EICMA: Nowości Hondy na 2018

Autor: Konrad Bartnik 2017.11.08, 12:34 Drukuj

Tegoroczne targi EICMA to dla Hondy przede wszystkim okazja do pokazania nowej gamy nakedów spod znaku "Neo Sports Cafe", a także zaprezentowania europejskiej klienteli nowego okrętu flagowego - odmłodzonego Gold Winga. Kilka pozostałych modeli otrzymało znaczące poprawki.

CB125R

Mocne wejście Hondy w segment 125 cm3 dla klientów z nieco grubszym portfelem. Łączy klasyczne elementy, m.in. okrągłą przednią lampę, z nowoczesna formą. Najmniejszy z rodziny "Neo Sports Cafe" to całkiem nowa konstrukcja, napędzana singlem o mocy 13 KM. Zbudowano ją na bardzo dobrych komponentach, posiada m.in. nową ramę, łączącą elementy rurowe z prasowanymi, masywny widelec USD, czterotłoczkowy hamulec Nissin z przodu, aluminiową kierownicę i bogaty pakiet elektroniczny z jednostką IMU. Dokładny opis tego modelu znajdziecie w oddzielnym artykule.

CB300R

Model ten jest niemal bliźniakiem CB125R, z którym dzieli większość elementów, m.in. ramę i zawieszenie. Napędzany jest jednak większym silnikiem po pojemności 286 cm3 i mocy 31 KM. Waży przy tym tylko 143 kg. Piękna forma, kompaktowe rozmiary i doskonałe podwozie uczynią z CB300R bardzo mocną pozycję w segmencie motocykli na prawo jazdy A2.

CB1000R

Długo oczekiwana nowa generacja lubianego power nakeda zaskakuje stylistyką. Zrezygnowano z ostrych, agresywnych linii na rzecz spokojniejszej linii "Neo Sports Cafe". Okrągła przednia lampa nie pojawiała się w tym segmencie od lat, choć tu rozświetla ją już technologia LED. Tegoroczny CB1000R jest również lżejszy i mocniejszy od poprzednika, a także wyposażony w zaawansowaną elektronikę pozwalającą zapanować nad jego potencjałem. Obszerne informacje o tym modelu znajdziecie tutaj.

CRF1000L Africa Twin "Adventure Sports"

Jubileuszowa wersja "Afryki", stworzona by uczcić 30-lecie powstania tego modelu. Posiada solidne wyposażenie wyprawowe: większy o 5,4 litra zbiornik paliwa (zasięg ponad 500km), płaskie sportowe siodło, grzane manetki i dużą osłonę silnika. Poprawiono wloty powietrza i wydech, który teraz zawieszony jest wyżej. Zmiany zaszły również w podwoziu, jest tu większy skok zawieszenia i większy prześwit, a sama pozycja kierowcy również została skorygowana w kierunku bardziej agresywnej jazdy. W elektronice doszedł nowy system sterowania silnikiem throttle-by-wire z trzema trybami jazdy i 7-poziomowa kontrola momentu obrotowego (HSTC). Motocykl dostępny będzie w jednym, za to bardzo efektownym, trójkolorowym wzorze malowania, nawiązującym do pierwszego XRV650 wypuszczonego w 1988 roku.

X-ADV

Pierwszy terenowy skuter na rynku okazał się sporym sukcesem - przez pierwsze osiem miesięcy obecności w salonach Honda sprzedała prawie 10 tysięcy sztuk. W sezonie 2018 X-ADV otrzyma nieco więcej zdolności offroadowych, dzięki specjalnemu trybowi pracy skrzyni biegów G-Mode oraz systemowi kontroli momentu obrotowego HSTC. Przygotowana będzie również wersja o mocy 35 kW, specjalnie dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2.

Seria NC750

Silniki bestsellerowej serii NC750, czyli funbike NC750X, nakeda NC750S i maksiskutera Integra, będą od teraz kręcić się wyżej, do 7500 obr./min., co nieco podniesie moc maksymalną. W pokładowej elektronice pojawi się system HSTC, a motocykle będą dostępne również w wersji na prawo jazdy A2.

Gold Wing

Zbudowana od podstaw najnowsza generacja turystycznego flagowca Hondy zawitała właśnie do Europy. Motocykl jest lżejszy (o prawie 50 kg!) i smuklejszy od poprzednika, a przy tym dysponuje mocniejszym silnikiem i najnowszą wersją dwusprzęgłowej skrzyni DCT. Gold Wing tradycyjnie wyposażony będzie w zestaw najnowszych wynalazków z branży elektronicznej. Oprócz zaawansowanych systemów sterowania silnikiem i zawieszeniem są to urządzenia uprzyjemniające podróż, które można zintegrować ze smartfonem. Nowy Gold Wing dostępny będzie w dwóch wersjach - jako tradycyjny Tour, z górnym kufrem i oparciem dla pasażera, oraz jako bagger, z niższą owiewką i bez topcase. Więcej o najnowszym krążowniku Hondy znajdziecie w naszym wcześniejszym artykule.

Koncepty

W sferze europejskich marzeń, ale też konkretnych planów Hondy są dwa małe pojazdy, robiące do tej pory zawrotną karierę w Azji. Pierwszym z nich jest Super Cub, najlepiej sprzedający się jednoślad w historii, który znalazł już ponad 100 milionów nabywców. Jego europejska wersja z silnikiem 125 cm3 miałaby bogate wyposażenie dodatkowe. Kolejnym zaprezentowanym pomysłem jest następca legendarnej Hondy Monkey, która właśnie zakończyła swój rynkowy żywot, przygnieciona nowymi normami emisji spalin. Nowy pojazd będzie oczywiście czystszy, zachowa jednak ultrakompaktowe rozmiary i łobuzerski charakter, za które pokochał go cały świat. Żółta Małpka przyciąga na stoisku Hondy taką samą liczbę odwiedzających, co większe i szybsze modele. To nie może być przypadek!

115609 2018 GL1800 Gold Wing 115617 2018 GL1800 Gold Wing 115623 2018 GL1800 Gold Wing
115626 2018 GL1800 Gold Wing 115631 2018 GL1800 Gold Wing Tour 115637 2018 GL1800 Gold Wing Tour
115639 2018 GL1800 Gold Wing Tour 115642 2018 GL1800 Gold Wing 115644 2018 GL1800 Gold Wing
115645 2018 GL1800 Gold Wing Tour 115654 2018 GL1800 Gold Wing 115655 2018 GL1800 Gold Wing
115657 2018 GL1800 Gold Wing 118502 2018 Africa Twin 118569 2018 Africa Twin Adventure Sports
118581 2018 Africa Twin Adventure Sports 118583 2018 Africa Twin Adventure Sports 118588 2018 Africa Twin Adventure Sports
118591 2018 Africa Twin Adventure Sports 118594 2018 Africa Twin Adventure Sports 118598 2018 Africa Twin Adventure Sports
118599 2018 Africa Twin Adventure Sports 118604 2018 Africa Twin Adventure Sports 118605 2018 Africa Twin Adventure Sports
118609 2018 CB125R 118613 2018 CB125R 118615 2018 CB125R
118624 2018 CB125R 118632 2018 CB125R 118639 2018 CB300R
118640 2018 CB300R 118644 2018 CB300R 118645 2018 CB300R
118646 2018 CB300R 118654 2018 CB300R 118655 2018 CB300R
118656 2018 CB300R 118659 2018 CB300R 118665 2018 CB1000R
118669 2018 CB1000R 118670 2018 CB1000R 118672 2018 CB1000R
118674 2018 CB1000R 118679 2018 CB1000R 118691 2018 CB1000R
118694 2018 CB1000R 118707 2018 CB1000R 118710 2018 CB1000R
118717 2018 CB1000R 118749 2018 NC750S 118750 2018 NC750S
118763 2018 NC750X 118771 2018 NC750X 118773 2018 NC750X
118791 2018 X ADV 118800 2018 X ADV 118809 2018 X ADV
118815 2018 X ADV 118821 2018 X ADV 118822 2018 X ADV
118825 2018 X ADV 123133 Honda at EICMA 2017 123145 Honda at EICMA 2017
123146 Honda at EICMA 2017 123148 Honda at EICMA 2017 123149 Honda at EICMA 2017
123152 Honda at EICMA 2017 123155 Honda at EICMA 2017 123162 Honda at EICMA 2017
123164 Honda at EICMA 2017 123166 Honda at EICMA 2017 123167 Honda at EICMA 2017
123168 Honda at EICMA 2017 123169 Honda at EICMA 2017 123170 Honda at EICMA 2017
Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali
na górę