tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Harley-Davidson Dyna Wide Glide z 1997 roku w stylu Heritage i opinia Janusza
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Harley-Davidson Dyna Wide Glide z 1997 roku w stylu Heritage i opinia Janusza

Autor: Lech Wangin 2023.07.21, 16:33 Drukuj

Pokaż mi swój motocykl, a powiem ci kim jesteś. Właściciel przerobionego Harleya, którego udało nam się ustrzelić w obiektywie, należy do "starej gwardii" bydgoskich motocyklistów, co zresztą widać po tym, jak potraktował swoją maszynę.

"W moim bloku mieszkał Janusz Napierała zwany "Grubym" i on miał Sokoła 1000. Ja chodziłem wtedy do siódmej klasy podstawówki. To wiek, kiedy człowiek bardzo szybko zaczyna się czymś fascynować. I tak ja zafascynowałem się motocyklami, no bo przecież to było coś, mieć stary motocykl! Posiadać go, samemu go odrestaurować i w końcu na nim jeździć."

NAS Analytics TAG

Tak ponad pięćdziesięcioletni dziś Krzysztof znany w środowisku starych harleyowców jako "Młody Lewy" wspomina początki swoich motocyklowych fascynacji, kontynuując opowieść.

"Mam starszego brata Mariusza ("Stary Lewy") i on też wciągnął mnie w motocykle. Kiedy pojechał do szkoły do innego miasta znalazł tam stare BMW R 6 (dolnozaworowa sześćsetka z rurową ramą z późnych lat 30.). Przywiózł motocykl do domu w częściach i przez trzy kolejne lata siedzieliśmy w piwnicy, by go odrestaurować. Później jeździliśmy nim na zloty".

Choć dalsze motocyklowe aktywności Krzysztofa związane są z marką Harley-Davidson, to jednak sentyment do starych motocykli BMW pozostał i "Młody Lewy" marzy, że jeszcze kiedyś wyjedzie na drogi zacnym niemieckim boxerem.

Maszyna, którą prezentujemy na zdjęciach, jest szóstym z kolei Harleyem Krzysztofa. Pierwszym był oczywiście bohater II Wojny Światowej, czyli wojskowy model WLA. Takie były czasy, w latach panowania słusznie minionego ustroju, jeśli spotkałeś na drodze Harleya, to w 99,99% przypadków był to demobilowy WLA. Kolejną maszyną z Milwaukee, którą Krzysztof dosiadał, był Wide Glide z silnikiem Shovelhead. To bardzo ciekawy motocykl, według mnie najbliższy idei choppera model, jaki kiedykolwiek zjechał z taśmy w fabryce Harley-Davidson. Potem w garażu "Lewego" nastała era silnika Evo. Pierwszym był Softail z 1987 roku, następnie Softail z 1992 roku i w końcu Heritage Softail Classic z 1994 roku.

"Twin Camy już mnie nie interesują. Evo to ostatni ciekawy silnik Harleya, nie kupię więc nowszego modelu. Tego Harleya którego widzicie traktuję jako maszynę użytkową, która stoi w garażu, zawsze w pełnej gotowości. Kiedy chcę, po prostu wsiadam na niego, naciskam guzik startera i jadę. Ale tak naprawdę, to marzę o starym motocyklu BMW. Niestety są drogie i trudno je dostać".

Harley, który obok Krzysztofa jest bohaterem naszej opowieści to Dyna Wide Glide z 1997 roku i został sprowadzony do Polski z USA kilka lat temu przez brata Krzysztofa.

"Ja miałem wtedy Heritage Softaila Classica i Mariusz zaproponował mi zamianę Dyny na Heritage’a. Zgodziłem się bez wahania, bo zawsze chciałem mieć model z silnikiem zawieszonym w ramie elastycznie. Zamiana poszła łeb w łeb. Ja jestem zadowolony i Mariusz też".

Jazda nowym nabytkiem bardzo się Krzysztofowi spodobała, ale kiedy tylko nastała zima, to motocykliści są jak dzieci, po prostu się nudzą i wtedy właśnie w ich głowach rodzą się customowe projekty.

By Dyna Wide Glide przyjęła postać jaką widzicie na zdjęciach, Krzysztof potrzebował dwóch zim. Wprowadzone zmiany miały na celu jedynie aspekt estetyczny. Silnik pozostał w oryginalnym stanie, nie był remontowany ani tuningowany. Wymienia się w nim tylko olej i chodzi jak szwajcarski zegarek. Pierwszym krokiem w zmianie wizerunku motocykla była wymiana przedniego koła na mniejsze i szersze, co w efekcie spowodowało, że przód maszyny osiadł nieco niżej. Wraz z kołem pojawił się nowy przedni błotnik, który pochodzi z Fat Boya. Chopperową wysoką kierownicę zastąpiła szersza i niższa, czyli bardziej cruiserowa. W ten oto sposób chopperowa Dyna Wide Glide zaczęła się przekształcać w klasycznego cruisera. Kiedy patrzy się na motocykl Krzysztofa trudno zdać sobie sprawę z tego, że te kosmetyczne z pozoru zmiany, nie były bynajmniej łatwe do przeprowadzenia. Krzysztof wpadł na pomysł, by zamontować dwa siodła od WLA, które wśród entuzjastów zabytkowych maszyn uchodzą za najbardziej wygodne siodła motocyklowe. Pomysł sam w sobie ciekawy, ale jak zamontować te siodła, by całość wyglądała dobrze i wszystko sprawdzało się w praktyce? Stanęło na tym, że siodła zostały zawieszone na agrafkowych sprężynach, podstawy przedniego i tylnego siodła to efekt przemyśleń i pracy Krzysztofa. Zostały wycięte z blachy laserem. Podstawa tylnego siodła została następnie osadzona na bagażniku od WLA, który oczywiście musiał zostać odpowiednio zmodyfikowany, by można go było zamontować w motocyklu z "miękkim tyłem". By stworzyć tylny błotnik, który pasowałby do odmienionego stylu motocykla, Krzysztof musiał kupić dwa błotniki - jeden od Low Ridera, drugi od Heritage Softaila Classica i z tych dwóch zrobić jeden, a potem wkomponować jeszcze tylną lampkę w "nagrobkowym" stylu. Resztę wizerunku motocykla dopełniają skórzane dodatki, nowy lakier w bardzo eleganckim odcieniu i odnowione chromy.

Na koniec powiem wam jedno. Kiedy Krzysztof przysłał zdjęcia swojego motocykla do redakcji, jego motocykl nie zrobił na mnie specjalnego wrażenia. Zdecydowałem się na pokazanie tego motocykla na łamach, bo spodziewałem się, że stoi za nim ciekawy człowiek. Okazało się jednak, że widziany na żywo Harley Krzysztofa skutecznie się broni. Prezentuje się doskonale, przeróbki są wykonane w dobrym guście, a maszyna jeździ i brzmi tak, jakby dopiero co wyjechała z fabryki, a właściwie to jeszcze lepiej.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
01 Harley Davidson Dyna Wide Glide custom
NAS Analytics TAG
02 polski custom Harley Davidson Dyna Wide Glide
03 Harley Davidson Dyna Wide Glide 1997
04 Harley Davidson Dyna Wide Glide w stylu Heritage
05 Harley Davidson Dyna Wide Glide zegar
06 Harley Davidson Dyna Wide Glide silnik
07 Harley Davidson Dyna Wide Glide kufry
08 Harley Davidson Dyna Wide Glide siodlo
09 Harley Davidson Dyna Wide Glide swiatlo
10 Harley Davidson Dyna Wide Glide zbiornik paliwa
11 Harley Davidson Dyna Wide Glide grawer
... wiêcej zdjêæ »
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê