Hamulec przedni, tylny, a mo¿e oba naraz? Ten eksperyment daje do my¶lenia [FILM]
Którego hamulca używać - tylko przedniego, czy obu? A może tylko tylnego? Prosty eksperyment dziennikarzy RideMag pokazuje różnice w skuteczności hamowania przy użyciu różnych technik.
Motocykliści (bardzo) starej szkoły hamują zwykle tylnym hamulcem - tutaj wszyscy zgodzimy się, że metoda taka jest najmniej skuteczna, ponieważ tylne koło nie jest wystarczająco dociążone.
Bardzo wielu motocyklistów nie używa jednak tylnego hamulca w ogóle, skupiając się wyłącznie na przednim. A przecież, oprócz niewątpliwych korzyści, jakie tylny hamulec daje podczas precyzyjnych manewrów, wyraźnie poprawia on skuteczność hamowania przodem.
Udowadnia to prosty test, przeprowadzony przez dziennikarzy portalu DriveMag, którzy sprawdzili skuteczność wszystkich trzech technik - tylko tyłem, tylko przodem i kombinowanej.
Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarzePrzecie¿ rêcznym jak zahamuje, to to mu motor przewróci! Hamuje sie no¿nym na tylne ko³o, a w sytuacji awaryjnej oboma.
OdpowiedzPortal ¶cigacz.pl musi posi³kowaæ siê testami obcych testerów. Nie potrafi przeprowadziæ samodzielnie takiego prostego eksperymentu? Zarówno motocyklem z ABS i bez..! By³oby trochê ciekawiej.
OdpowiedzZawsze dwa. Je¿eli nie masz nawyku hamowania dwoma to w sytuacji awaryjnej tym bardziej nie u¿yjesz obu.
OdpowiedzA tylu jest znawców którzy twardo twierdz±, ¿e hamowanie tylko przodem jest najlepsze/najskuteczniejsze. Rodzaj nawierzchni nie ma tu znaczenia.
Odpowiedzci znawcy, z fizyki mieli pa³ê
Odpowiedz