tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 GP Turcji: Wywiad z Hiroshi Yamadą
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

GP Turcji: Wywiad z Hiroshi Yamadą

Autor: Michał 2007.04.25, 15:16 Drukuj

Bridgestone odniósł w miniony weekend swój największy sukces w MotoGP. Podium niedzielnego wyścigu o Grand Prix Turcji wypełnili zawodnicy korzystający z japońskiego ogumienia.

Motocykliści wszystkich pięciu ekip współpracujących z Bridgestone utrzymywali bardzo wysokie tempo podczas treningów wolnych i choć to Michelin zdominował pierwszy rząd startowy podczas kwalifikacji, Bridgestone zdominował liczący 22 okrążenia wyścig. Japoński producent zaliczył bowiem nie tylko swój pierwszy finisz 1-2-3, ale także znalazł się na pierwszych sześciu miejscach Grand Prix Turcji. Tak weekend na torze Istanbul Park podsumował Hiroshi Yamada, menedżer sportu motocyklowego firmy Bridgestone Motorsport:

Zawodnicy korzystający z ogumienia Bridgestone zdominowali Grand Prix Turcji. Jak ocenia Pan miniony weekend?
Hiroshi Yamada: Istanbul Park to tor na którym nasze opony zawsze miały problemy z uzyskaniem odpowiednich osiągów, dlatego nasze oczekiwania związane z weekendem w Turcji, aż do niedzielnego poranka, były raczej realistyczne niż optymistyczne. Wywalczenie pierwszych trzech pozycji oraz fakt, iż tak wielu z naszych zawodników walczyło w czołówce bardzo zaciętego wyścigu to dla nas powód do wielkiej dumy oraz zdecydowanie największy sukces naszego dotychczasowego zaangażowania w MotoGP.

Co musiało zostać poprawione od czasu problemów marki Bridgestone w Turcji w zeszłym roku?
Naszym największym problemem było do tej pory utrzymanie wystarczającej przyczepności i wytrzymałości. Istanbul Park to tor o bardzo "gładkim" asfalcie, który nie generuje zbyt dużego tarcia, a to właśnie na takich obiektach mieliśmy wcześniej problemy. Zimą przeanalizowaliśmy to dokładnie i patrząc na nasz wynik w Turcji znaleźliśmy chyba dobre rozwiązanie naszych problemów. Zdajemy sobie sprawę, że do takiego rezultatu przyczyniło się także kilka zewnętrznych czynników, jak przepis o ograniczonej liczbie ogumienia na weekend oraz wypadek na pierwszym okrążeniu wyścigu, w którym uczestniczyło dwóch zawodników korzystających z ogumienia konkurencji [COlin Edwards i Dani Pedrosa - Mick], ale myślę, że powinniśmy być bardzo zadowoleni z naszej poprawionej konkurencyjności i świetnych wyników.

Czy w trakcie weekendu mieliście jakieś konkretne problemy?
Wyniki kwalifikacji pokazują, że musimy sporo popracować nad naszymi oponami kwalifikacyjnymi aby nadrobić stratę do rywali. W Turcji użyliśmy nowych, tylnych mieszanek kwalifikacyjnych, które spisywały się całkiem dobrze, ale to nadal było za mało aby nasi zawodnicy znaleźli się w pierwszym rzędzie startowym. Dzień testowy po Grand Prix zakończył się dalszą poprawą naszego potencjału kwalifikacyjnego i mamy nadzieję, że zaowocuje to w Chinach. Innym znakiem zapytania podczas weekendu była wytrzymałość naszego ogumienia ponieważ w trakcie wolnych treningów nie zdołaliśmy przeprowadzić symulacji wyścigu. Nasi zawodnicy pokonali wiele okrążeń ale stan nawierzchni poprawiał się przez cały czas i ciężko było ocenić faktyczną wytrzymałość opon. Ostatecznie, ogumienie świetnie poradziło sobie z dystansem 22 okrążeń umożliwiając naszym zawodnikom utrzymanie wysokiego tempa. Większość naszych motocyklistów ustanowiła swoje najszybsze okrążenia w wyścigu na ostatnich kółkach zaś Chris Vermeulen ustanowił najlepszy czas wyścigu na przedostatnim okrążeniu. Jego czas: 1:54.026 to najlepszy czas ustanowiony w ten weekend przez naszego zawodnika na ogumieniu wyścigowym.

Ogumienie Bridgestone spisywało się bardzo dobrze podczas wszystkich trzech wyścigów tego sezonu, pozwalając Casey'emu Stonerowi na zwycięstwo w dwóch z nich - w Katarze i Turcji. To tory na których wcześniej Bridgestone nie dominował. Czy teraz, możecie być pewni siebie na każdym torze?
Jesteśmy zadowoleni z konkurencyjności naszych opon w Katarze, Jerez i Stambule ale czeka nas bardzo długi sezon z torami o różnej charakterystyce. Zwycięstwa w Katarze i Turcji wiele znaczą dla Bridgestone ponieważ te tory nie były dla nas zbyt przyjazne w przeszłości. Pracujemy bardzo ciężko nad rozwojem naszych opon biorąc pod uwagę dane zgromadzone w poprzednich latach. Nie możemy przyjmować dobrych rezultatów za rzecz oczywistą, ponieważ stawka MotoGP jest w tym roku bardzo wyrównana a nowe przepisy ograniczające ilość ogumienia na weeekend znacznie zmniejszyły margines błędu. Chiny to kolejny skomplikowany tor ale John Hopkins wywalczył tam w zeszłym roku czwarte miejsce na Suzuki i wierzę, że zawodnicy współpracujący z Bridgestone będą w tym roku w stanie walczyć tam o podium.


NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę