Dunlop SportSmart TT zwycięzcą "ślepego testu" magazynu Fast Bikes

Autor: Materiał partnera 2018.09.13, 11:53 Drukuj

W jaki sposób najbardziej obiektywnie przetestować opony, podchodząc do prób z otwartą głową i bez uprzedzeń? W "ślepym teście"! Wykonał go niedawno Mike Booth z brytyjskiego czasopisma Fast Bikes. Zwycięzcą okazały się opony Dunlop SportSmart TT.

Test odbył się na bardzo wymagającym torze Cadwell Park, zwanym "brytyjskim mini-Nürburgringiem", na motocyklu Yamaha YZF-R1M z 2018 roku. Mike Booth sprawdzał na suchej nawierzchni sześć modeli opon sportowych: Pirelli Diablo Rosso Corsa II, Metzeler Sportec M7RR, Bridgestone S21, Dunlop SportSmart TT i Michelin Power RS. Wszystkie napompowane były do zaleceń producenta.

Tester nie wiedział, na jakich oponach aktualnie jedzie, a wsiadając na motocykl nie mógł zobaczyć kształtu bieżnika ani ścianek bocznych. W ten sposób mógł polegać w ocenie wyłącznie na własnych odczuciach z jazdy. Sprawdzał łatwość prowadzenia, stabilność i przyczepność.

Zwycięskim produktem okazały się opony Dunlop SportSmart TT, które doskonale spisywały się w zakrętach. Mike Booth powiedział o nich:

Przód był przez cały czas na tyle stabilny, że mogłem z dużą pewnością siebie hamować mocniej i wjeżdżać w zakręty na hamulcu. Produkt Dunlopa to opona drogowa, ale jej zachowanie najbardziej przypomina ogumienie torowe. Ocena Bootha była jednoznacznie pozytywna: Opona Dunlop jest wyraźnym zwycięzcą tego testu. Nie wiedziałem, na jakiej oponie jadę, ale od razu zorientowałem się, że będzie najlepsza. To był czwarty testowany komplet - żadna wcześniejsza ani późniejsza opona nie mogła się z nią równać.

Luca Davide Andreoni, menadżer marketingu Dunlop Motorcycle w Europie, powiedział: Komentarz Bootha doskonale podsumowuje pozycjonowanie i zastosowanie opony Dunlop SportSmart TT. To najnowszy produkt w naszym asortymencie hypersport. Oferujemy oponę drogową, która jest gotowa na tor. Pozycjonujemy ją między oponą sportową, drogową SportSmart 2 MAX, a wyścigową Dunlop GP Racer D212, zaś model D213 GP Pro reprezentuje najwyższy poziom dla wyścigów wymagających opony z bieżnikiem. Co istotne, wszystkie te modele zostały wprowadzone w ciągu ostatnich dwóch lat, dzięki czemu Dunlop ma najaktualniejsze portfolio produktów hypersport na rynku.

Wyjątkowe osiągi Dunlop SportSmart TT to zasługa połączenia technologii przeznaczonych dla wyścigów. Rozwiązanie NTEC RT umożliwia obniżenie ciśnienia w oponie tylnej na czas wyścigu, co zwiększa powierzchnię styku i maksymalizuje przyczepność. Bieżnik Speed Vent - o specjalnie obliczonym wzorze - otwiera się i zamyka podczas kolejnych obrotów opony, tworząc efekt wentylacyjny, który poprawia rozpraszanie ciepła.

Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

reklama

sklep Ścigacz

    na górę