Ducati pracuje nad komunikacją między pojazdami. Producent testuje pakiet rozwiązań z Lamborghini
Ducati przedstawiło pierwsze szczegóły na temat swoich rozwiązań z zakresu komunikacji między pojazdami. Wcześniej producent współpracował z Audi, a teraz dołączyło też Lamborghini. Włosi zdradzili, jak wyglądają szczegóły projektu i co mogą zaproponować w przyszłości.
Choć w momencie przejęcia Ducati przez grupę Volkswagen wielu śmieszkowało, że doczekamy się Multistrady w dieslu, to jednak współpraca ta ma wiele zalet i nie chodzi tu tylko o zabezpieczenie finansowe i uporządkowanie struktur oraz procesów. Ducati może też swobodnie i kompleksowo pracować nad systemami poprawiającymi bezpieczeństwo motocyklistów. Producent pochwalił się swoimi prototypowymi rozwiązaniami.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSYŁKA GRATIS »
Już w 2015 roku BMW, Honda i Yamaha założyły Connected Motorcycle Consortium, które ma na celu stworzenie systemu pozwalającego na komunikację między pojazdami. Z czasem do projektu dołączyli inni producenci, a wśród nich znalazło się Ducati. Podczas prezentacji na torze Lausitzring użyto motocykla Ducati Multistrada i samochodu Lamborghini Urus. Zaprezentowano trzy systemy, które mają poprawić bezpieczeństwo motocyklistów.
Pierwszy system to Intersection Movement Assist, który ma pomóc w bezpiecznym przejeździe przez skrzyżowanie. Kiedy motocykl zbliża się do skrzyżowania, to informuje o tym inne pojazdy i np. na wyświetlaczu samochodu wyświetla się ostrzeżenie o nadjeżdżającym jednośladzie, co sugeruje zachowanie szczególnej ostrożności. Drugi system to Left Turn Assist, który ma ostrzec kierowcę skręcającego w lewo o nadjeżdżającym jednośladzie. Scenariusz, w którym kierowca skręca w lewo i nie widzi motocykla to jedna z najczęstszych przyczyn wypadków z udziałem kierowców jednośladów.
Trzeci system to Do Not Pass Warning i tu jako scenariusz przedstawiono sytuację, w której motocykl stojący w korku, chce wyprzedzić samochód znajdujący się przed nim i nie widzi, że w kolejce jest jeszcze jedno auto, które chce skręcić w lewo. Wtedy na wyświetlaczu motocykla pojawi się stosowne ostrzeżenie. Oczywiście warunkiem jest to, żeby motocyklista i kierowca włączyli kierunkowskaz.
- Kwestia bezpieczeństwa na drodze jest bardzo ważna dla Ducati. Pokazaliśmy to już w przeszłości, będąc pierwszym producentem motocykli, który wyposażył całą gamę produktów w ABS z funkcją działania w zakrętach i pierwszym, który przedstawił system wykrywania pojazdów w martwym polu. Zaprezentowane dzisiaj osiągnięcia napawają nas dumą i jesteśmy przekonani, że komunikacja między pojazdami zostanie wprowadzona we wszystkich samochodach i motocyklach, kiedy będziemy na to gotowi i będzie pełnić główną rolę w zmniejszeniu liczby i ograniczeniu skutków wypadków z udziałem motocyklistów - powiedział Simone Di Piazza, manager ds. innowacji w marce Ducati.







Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeJa bym się jeszcze zastanowił nad wprowadzeniem tych powiadomień na telefon, w końcu to też jedna z głównych przyczyn nie uwagi w ruchu.
Odpowiedz