tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykliści najczęściej giną, kiedy kierowcy skręcają w lewo. Euro NCAP aktualizuje zasady testów bezpieczeństwa
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Motocykliści najczęściej giną, kiedy kierowcy skręcają w lewo. Euro NCAP aktualizuje zasady testów bezpieczeństwa

Autor: Wojciech Grzesiak 2023.07.12, 10:41 Drukuj

Niezależna organizacja badawcza Euro NCAP poinformowała o wprowadzeniu zmian w zasadach przyznawania gwiazdek. Nie tylko będzie trudniej zdobyć najwyższe wyróżnienie, ale dodatkowo producenci samochodów będą musieli zadbać o motocyklistów. Co zmieni się w kategoriach oceniania?

Euro NCAP od lat przyznaje producentom samochodów gwiazdki w zależności od tego, jaki jest poziom bezpieczeństwa ich produktów. Samochody są analizowane pod kątem ochrony dorosłych i dzieci, poziomu bezpieczeństwa zapewnianego przez elektroniczne systemy oraz ochrony tzw. niechronionych uczestników ruchu drogowego. Niektóre z wprowadzonych zmian są ważne dla motocyklistów.

NAS Analytics TAG

Producenci samochodów coraz chętniej sięgają po różnego rodzaju systemy, które same decydują o działaniu niektórych komponentów pojazdu. Jednym z nich jest system awaryjnego hamowania, który teraz będzie oceniany pod kątem wykrywania motocyklistów w martwym polu, przed pojazdem oraz na przecięciu dróg. To ostatnie oznacza, że jeśli kierujący będzie chciał skręcić w lewo, a system wykryje nadjeżdżający motocykl, to automatycznie zaaplikuje hamulce.

Oczywiście nie oznacza to od razu, że u wszystkich producentów elektronika będzie działać idealnie i cały czas warto mieć się na baczności oraz stosować zasadę ograniczonego zaufania. Już teraz samochodowe aktywne tempomaty i systemy monitorowania martwego pola z łatwością wykrywają kierujących jednośladami, ale dotychczas ich skuteczność nie była oceniana.

O potrzebie wprowadzenia nowego kryterium mogą świadczyć chociażby policyjne statystyki. W 2022 r., w Polsce motocykliści uczestniczyli w 1827 wypadkach drogowych. Aż do 786 z nich doszło z winy kierujących samochodami osobowymi, 607 było spowodowanych przez nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu, a 93 przez nieprawidłowy manewr skrętu.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę