Ducati DesertX z nowym silnikiem V2 bez desmo. Motocykl przyłapany na testach
Ducati jest w trakcie prezentowania swoich nowości. Okazuje się, że jedną z nich może być model DesertX z nowym silnikiem V2. Jeżeli przewidywania się sprawdzą, motocykl będzie łatwiejszy i tańszy w eksploatacji, ale przede wszystkim - lżejszy. Ducati rozpoczęło wymianę silnika już w ubiegłym roku, dlatego zmiany w DesertX wydają się nieuniknione.
Niemiecki Motorrad opublikował zdjęcia szpiegowskie motocykla, który najpewniej będzie nową generacją Ducati DesertX. Największą nowością w motocyklu ma być silnik, który został zaprezentowany na targach EICMA 2024. Motor ma pojemność 890 cm3 i zmienne fazy rozrządu. Do tego waży jedynie 54,5 kg, co czyni go najlżejszym dwucylindrowym silnikiem w historii Ducati.
Jaka może być moc nowego silnika dla modelu DesertX? Tu możemy spojrzeć na dotychczasowe modele z tą jednostką. W przypadku Multistrady V2 to 115 KM, a dla Streetfighter V2 i Panigale V2 to 120 KM. Dotychczasowy silnik o pojemności 937 cm3, który montowano w pierwszej odsłonie modelu DesertX miał moc 110 KM.
Według przewidywań nowy motocykl może również stać się znacząco lżejszy. Wynika to z faktu, że po zmianach Multistrada V2 waży 199 kg bez paliwa. Obecnie masa Ducati DesertX wynosi 202 kg bez paliwa. Multistradę udało się odchudzić o 5 kg w stosunku do poprzedniej generacji modelu. Adventure od Ducati ma otrzymać nową ramę i wahacz.
Kiedy możemy zobaczyć nowy motocykl? Do końca cyklu Ducati World Premiere 2026 pozostały 3 odcinki. Dwa zostaną wyemitowane jeszcze w październiku, a finał zaplanowano na pierwszy dzień konferencji prasowych na targach EICMA 2025. Ducati DesertX w dotychczasowej formie już zniknął z menu strony internetowej polskiego importera.


Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze