tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Doskonała maszyna wyścigowa japońskiego teamu. Taka powinna być Katana!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Doskonała maszyna wyścigowa japońskiego teamu. Taka powinna być Katana!

Autor: Konrad Bartnik 2018.07.17, 12:50 3 Drukuj

Zwycięzcą jednej z rund popularnych w Japonii amatorskich wyścigów Taste of Tsukuba został Yukio Kagayama. Bardziej jednak niż umiejętności zawodnika, uwagę przykuwał jego motocykl - bardzo ciekawa wariacja na temat klasycznej Suzuki Katany.

Japonia jest pełna egzotyki, także w dziedzinie wyścigów motocyklowych. Bardzo popularna seria zawodów Taste of Tsukuba przyciąga co roku setki zawodników, startujących na często nieznanych w Europie klasycznych modelach, dodatkowo gruntownie przerabianych na własne potrzeby. Królują tu niewielkie pojazdy klas 350-400 cm3, ale zdarzają się również prawdziwe perły, jak Suzuki Katana z teamu Kagayama, startująca w klasie o swojskiej nazwie “Hercules & Super Monster Evolution”.

Motocykl, na którym ściga się 44-letni Yukio Kagayama, to połączenie stalowej ramy, większości owiewek i ogólnej bryły motocykla z klasycznego Suzuki GSX1100S Katana (co jest wymogiem klasy Hercules - Japończycy bardzo dbają o formę), z litrowym silnikiem z GSX-R1000 L5.

Powstanie tej maszyny było niejako dziełem przypadku, choć sam Yukio Kagayama na pewno nie jest przypadkowym zawodnikiem. Ten niezwykle doświadczony kierowca od lat startuje w wyścigach Superbików na całym świecie - w Wielkiej Brytanii, Japonii, a w sezonach 2007-2009 w WSBK, u boku Troya Corsera. Zahaczył nawet o świat MotoGP, będąc w sezonie 2002 kierowcą testowym debiutującego Suzuki GSV-R, który zastąpił wycofanego właśnie dwusuwowego RGV500, na którym Kenny Roberts Jr. zdobył mistrzostwo świata. Do listy sukcesów Yukio należy także dopisać zwycięstwo w 8-godzinnym wyścigu na torze Suzuka w 2007 roku oraz wielokrotną obecność na podium w tej imprezie.

SuzukiKatana

Przez całą swoją długą karierę Yukio Kagayama był wierny marce Suzuki i tak pozostaje do dziś. W 2011 roku zawodnik założył własny team wyścigowy, startujący w najbardziej prestiżowych japońskich wyścigach superbike. Kiedy w zeszłym roku zmieniono silniki, z dotychczasowych GSX-R1000 L5 na najnowsze L7, pojawił się pomysł, by stare jednostki wykorzystać w wyścigach klasyków. W zasięgu była również rama i nadwozie Katany, stąd mamy opisywany dziś pojazd. 185-konne serce w ciele klasyka z lat 80 - coś wspaniałego!

SuzukiKatana4

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę