Daytona 1050 - superbike od Triumpha?
Mówi siê, i¿ do wy¶cigów World Superbike do³±czy nowy producent – Triumph z Dayton± w wersji litrowej. Motocykl prezentowany obok to tylko pokaz umiejêtno¶ci graficznych, czyli nowy Triumph Speed Triple z dorzucon± owiewk±. Du¿e Dayotny ju¿ pojawia³y siê w historii tej brytyjskiej marki, jednak nigdy nie by³y rasowymi superbikami, a raczej sprzêtami turystyczno-u¿ytkowymi. Nowy litr nie bêdzie równie¿ sportowym rozwiniêciem Speed Tripla. Intencj± powstania Daytony 1050 jest wygrywanie mistrzostw, a wiêc nie ma mowy o kompromisach, a jedynie o inspiracji wersj± 675.
Jednostka napêdowa nowego superbika bêdzie oczywi¶cie 3-cylindrowa, najprawdopodobniej o pojemno¶ci 1050 centymetrów sze¶ciennych. Trzycylindrówki by³y przez d³ugi czas nieobecne w serii World Superbike, wiêc w regulaminie nie przywi±zywa³o siê do nich wiêkszej wagi. Jednak, gdy litrowa Daytona ju¿ powstanie, Infront Sports oraz FIM nie pozwol± sobie na marketingow± wtopê, jak± by³oby niedopuszczenie jej do wy¶cigów.
Triumph nie zaj±³ oficjalnego stanowiska w sprawie Daytony 1050, jednak mówi siê, ¿e projekt jest ju¿ w do¶æ zaawansowanym stadium rozwoju, a jego efekt koñcowy zobaczymy w wy¶cigach World Superbike ju¿ w sezonie 2012.
Komentarze 7
Poka¿ wszystkie komentarzeTe wydechy to jak z R1 09.
OdpowiedzI znowu ¶ciema w SBK. Co producenci siê boj± wystawiæ jednej pojemno¶ci moto do wy¶cigu?Ju¿ ten teatr wygl±dal jak dyktowany pod Ducati. SBK maja przewagê nad Motogp, ¿e to teoretycznie s± ...
OdpowiedzCzyli zapewne jeste¶ fanem F1 gdzie przepisy narzucaj± wszystkie parametry bolidu, a i tak wy¶cigi tej serii nadaj± siê jedynie do usypiania niegrzecznych dzieci. Powiedzmy ¿e kto¶ zarz±dza seri± WSBK wed³ug Twoich regu³, ale nagle okazuje siê ¿e jedna marka odnosi mia¿d¿±cy sukces w nadchodz±cym sezonie, powodem tego okazuje siê u¿ywanie np. ramy z kompozytów. Znowu kto¶ stwierdza ¿e to niesprawiedliwe i znowu kto¶ ujednolica przepisy, dzieje siê jeszcze tak parê razy, a¿ w koñcu otrzymujemy smutny, szary, socjalistyczny obraz, którym jest rywalizacja w dzisiejszej F1, gdzie wszyscy s± równi, ale tylko niektórzy równiejsi... Wydaje mi siê ¿e przepisy w WSBK s± dzisiaj bardzo dobre, przyk³adem tego mo¿e byæ fakt i¿ w tym sezonie wygra³y silniki V4, V2, rzêdowe 4 (big bang i screamer). Problemem jest tylko to ¿e maszyny trzycylindrowe z jakich¶ powodów maj± dozwolon± mniejsza pojemno¶æ o 100cm3 ni¿ wskazywa³aby na to logika.
Odpowiedza dlaczego w przepisach 3-cylindrówki wci±¿ mog± mieæ 1000ccm. Dlatego, ¿e dawno WSBK nie widzia³o ¿adnej 3-cylindrówki na padoku, wiêc zarz±dca pomin±³ fakt ustalania regulaminu dla takich silników. Tylko dopisali ot tak, ¿eby nie by³o luki. Nie martw siê, jak Triumph ju¿ na bank bêdzie w Supebikach, to i na pewno przepisy zostan± przemy¶lane :)
OdpowiedzMo¿esz mieæ racjê, ale mo¿e byæ te¿ tak ¿e maszyny trzycylindrowe bêd± mia³y wiêksze mo¿liwo¶ci w kwestii tuningu lub minimalnej masy motocykla, co oczywi¶cie wydaje mi siê pomys³em sztucznym.
OdpowiedzCzy komu¶ jeszcze to przypomina Bu³e 1125R?
OdpowiedzPowiedzia³bym ¿e bardziej przypomina "nigdy nie narodzone dziecko" Buell'a Baracudê.
OdpowiedzDziwi mnie kwestia stopniowania dozwolonej ilo¶ci cylindrów wzglêdem pojemno¶ci silnika. O ile w WSSP wydaje siê to bardzo logiczne, bo tam jeden cylinder mniej oznacza 75 cm3 wiêcej, o tyle w WSBK...
Odpowiedzto jest bezsens i przepisy naciagane pod Ducati. bo sobie nie dawa³o rady z silnikami 1098 to musieli zmieniæ przepisy by ducato tez mog³o byc konkurencyjne. szkoda ze z silnikami wiekszymi o 200cm3 :| ¿enada... wszystkie silniki w WSBK powinny miec 1000cm a w WSS 600cm bez kombinowania i zwiekszania pojemno¶ci. niestety przepisy sa jakie s±...
OdpowiedzNie zgodzê siê, ca³e piêkno WSBK polega na ró¿norodno¶ci pomys³ów na silnik oraz konstrukcjê motocykla. Jedyn± zmianê jak± powinni wprowadziæ to pojemno¶æ 1100 dla maszyn trzycylindrowych i 900 dla piêciocylindrowych (je¿eli ktokolwiek siê na tak± jednostkê siê zdecyduje), resztê wyrównaæ poziomem zaawansowania tuningu.
OdpowiedzNo wsumie w tym co mówisz jest sporo racji. niech bedzie, przekona³e¶ mnie! ;)
Odpowiedza gdzie 1/3 motora??
OdpowiedzJe¶li to ma byæ ten sam silnik , co w innych 1050cc Triumpha , to Daytona mia³a by znikome szanse w WSBK , a z pewno¶ci± nie by³o bny to cos takiego jak na zdjeciu przy artykule, bo to jest ...
Odpowiedz