tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Cedzior - najlepszy polski customowy streetfighter

Cedzior - najlepszy polski customowy streetfighter

Autor: Piotr 'DrFugazi' Tarnowski 2010.02.16, 15:46 33 Drukuj

Pomysł powstania „Cedziora" zrodził się w głowie Szajby jakiś czas po tragicznej śmierci Piotra „Cedzika" Sadowskiego. Zginął jadąc swoim Suzuki GSX-R 1000 K4, który później posłużył jako baza do budowy streetfigtera - nie dziwi więc, że ten motocykl ma duszę

Siadając do tego tekstu miałem w planie przybliżyć Wam trochę imprezę, która się odbyła w Silesia Expo w dniach 12-14. lutego 2010 r. Ścigacz.pl jednak faktycznie wykazał się zawrotną prędkością i zanim zebrałem trochę brakujących danych to relacja z wystawy wisiała już na stronie. Trudno, co zrobić...

Szkoda żeby się tekst zmarnował! Zacznę więc tam, gdzie relacja się niemalże skończyła. Mianowicie, przybliżę Wam nieco sylwetkę motocykla, który zdobył I miejsce w konkursie na najlepszy, polski motocykl customowy w jednej z najbardziej interesujących kategorii, czyli Streetfighter. Ponieważ dobrze znam właściciela oraz historię Cedziora, to myślę, że jestem całkiem kompetentny w tej kwestii.

Projekt „Cedzior"

Pomysł powstania „Cedziora" zrodził się w głowie Szajby jakiś czas po tragicznej śmierci Piotra „Cedzika" Sadowskiego. Piotrek zginął jadąc swoim Suzuki GSX-R 1000 K4, który później posłużył jako baza do budowy streetfigtera. Nie dziwi więc, że ten motocykl ma duszę. Trudno przejść koło niego obojętnie. Przyciąga uwagę swoim wykonaniem, o którym grono customizerów mówiło hi-tech.

Faktycznie śmiało można powiedzieć, że rama kratownicowa Thresher oraz karbonowe owiewki Plastbike w połączeniu z osprzętem z górnej półki, właśnie takie wrażenie stwarzają. Z K4 nie zostało wiele osprzętu - tylko skrzynia biegów i silnik, który doładowany został podtlenkiem azotu Wizards of NOS. Finalnie, moc silnika powinna wynosić jakieś 240 KM i pozwolić na osiągnięcie prędkości maksymalnej wynoszącej ponad 300 km/h. Tu już nie ma żartów, trzeba zadbać o trakcję i hamowanie. Tylny amortyzator Wilbers, kierownica i sety Giles, amortyzator skrętu Extremetech oraz tarcze i osprzęt hamulcowy Beringer dadzą sobie radę z takim zadaniem. Ciekawostką jest też napęd przenoszony paskiem klinowym H-D z napinaczem Buell, na tylne koło JBC Custombike obute w oponę o rozmiarze 210/50-17. Konieczna była też przebudowa sprzęgła specjalnie pod taki napęd. Usunięta została recyrkulacja spalin oraz Exup. Niepozorny ale pięknie i basowo brzmiący wydech Laser dopełnia całości.

Panie, a czy to będzie jeździć?

No tak, to pytanie jest zasadnicze. Przecież nie o to chodzi, żeby uliczny wojownik stał jak mebel na wystawie, czy w domu, ale żeby rozrabiał na ulicach. Tutaj nie trzeba mieć obaw. Kąt główki ramy został zachowany, ale zmieniono nieco rozstaw osi. Mieści się on jednak pomiędzy Gixerem, a Hayabusą, w związku z czym motocykl powinien dobrze zachowywać się na krętych drogach, latać na gumie i nie męczyć zbytnio przy dalszych wypadach poza miasto.

Wierzcie mi, nie przegapicie go na ulicy. Z Cedziora aż bije agresja, a dzieje się tak za sprawą między innymi dwóch czynników. Pierwszy z nich to przednia lampa z Hondy CBR1000RR z wkomponowanymi światłami LED, która umieszczona została w agresywnej czaszy. Efektu dopełnia zadziornie zadarty zadupek z lampą pożyczoną od Suzuki SV1000. Naczelny z Customa, widząc pierwszy raz Cedziora, powiedział do Szajby: "Aż się prosi, żeby nakręcić jakiś film z mścicielem, który by dosiadał tego sprzętu". Sam Szajba mówi, że jak będzie jeździł choćby w połowie tak, jak wygląda, to już będzie dobrze. I będzie!

Budowa zajęła dwa lata, ale było warto. Jury złożone z ludzi znających się na rzeczy doceniło pomysł i wykonanie. Motocykl już zdobył mistrzowski tytuł w kategorii ulicznych wojowników, a można powiedzieć, że to dopiero premiera. Myślę, że śmiało można się szykować na podbój polskich i europejskich wystaw, ale przede wszystkim dróg. Jeśli pewnego dnia przeleci koło Was pomarańczowa Hayabusa i karbonowy wariat na jednym kole, to będę właśnie ja i Szajba. Byle do wiosny!

Więcej o Cedziorze już wkrótce znajdziecie na stronie www.szajba.eu.org. Za wsparcie przy realizacji projektu Cedziora, twórcy chcieliby podziękować firmom: Plastbike, Thresher, Hel oraz GrafNet.

Zdjęcia
laski dwie - cedzior przyciaga modelka na cedziorze
1-sze miejsce w kategorii streetfighter - custom cedzik lewy przod
cedzior - juz wiosna cedzior na stojaku
cedzior prawy przod Cedzior puchar
dosiadajac Carbona ekipa cedzior
ekipa przy cedziorze szajba garage cedzior
bak i polka Cedzior cedzior kokpit
cedzior kolo i plug cedzior owiewka z hondy cbr1000rr
cedzior z nad owiewki cedzior za kratkami
klamka i manetka Ku pamieci Piotrka Cedzika Sadkowskiego - Szajba Garage
napinacz buell - cedzior Laser wahacz osprzet
podwozie cedzior silnik i skrzynia w cedziorze
szajba team cedzior wahacz i zawias
zadupek wahacz i pas napedowy cedzior
przednia felga i hamulec cedzior rama i stacyjka cedzior
Komentarze 14
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

reklama

sklep Ścigacz

    na górę