tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Brytyjska policja tłumaczy jak przeciskać się w korkach + WIDEO Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Brytyjska policja tłumaczy jak przeciskać się w korkach + WIDEO

Autor: Beavis 2016.03.31, 10:31 9 Drukuj

W trakcie gdy w wielu krajach nadal trwa debata czy "filtrowanie" ruchu motocyklem jest legalne, brytyjska policja przygotowała wideo-poradnik jak bezpiecznie przeciskać się w korkach.

Roger Peskett, motocyklowy instruktor brytyjskiej policji hrabstwa Hampshire, tłumaczy jak bezpiecznie filtrować ruch uliczny motocyklem. Wideo jest drugim z serii poradnikiem i ponoć nie ostatnim. Funkcjonariusze tłumaczą, że największą grupą ryzyka wśród motocyklistów są osoby codziennie dojeżdżające na jednośladach do pracy - stąd pomysł na dodatkową edukację poprzez treściwe klipy na YouTube. Inicjatywa spotkała się z ciepłym przyjęciem. Nic dziwnego - klip nie jest w żaden sposób moralizatorski, a funkcjonariusz Peskett daje całkiem przydatne rady.

NAS Analytics TAG

A jak legalność przeciskania się w korkach wygląda w Polsce? Temat poruszaliśmy kilka lat temu:

Motocyklem między samochodami - można czy nie można?

  NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: czarownik 01/04/2016 06:29

Kiepskiego prawnika miales, albo inaczej - kierowca samochodu mial dobrego. Mialem identyczna stluczke, w UK,, z tym ze przy bardzo niskiej predkosci wiec ani mi ani motocyklowi ze duzo sie nie stalo. Zaczelo sie od proponowania 80/20 ze 80% mojej winy.Moi ubezpieczyciele powiedzieli, ze z miejsca moga mi to przerobic na 50/50. Wzialem prawnika z polecenia. W tej chwili po wymianie dyskusji pomiedzy moim prawnikiem a ubezpieczalnia sprawa jest na 80/20 ale 20% mojej winy a 80% kierowcy, czyli dokladna odwrotnosc tego co bylo na poczatku, i na tym nie koniec bo czekamy na jeszcze czekamy na jedna odpowiedz na precedens, jak bedzie negatywna to moj prawnik bierze ta sprawe do sadu gdyz jest pewien iz wygra 100% winy kierowcy (zreszta ma w swoim portfolio juz takie sprawy). Zalezy to od bardzo wielu czynnikow - z jaka predkoscia filtrujesz (najwazniejsze!), po swoim czy po przeciwnym pasie, czy masz swiadkow, ktorzy widzieli w jaki sposob jechales, i generalnie "niebezpieczna jazda" to musiales niezle zapierniczac (albo tak ktos wmowil policji) bo filtrowanie jest legalne i nawet opisane w brytyjskim kodeksie drogowym. Wine przy wypadku zprzy filtrowaniu mozna przyznac dla motocykla tylko w kilku przypadkach - i to albo ze wzgledu na duza predkosc, albo na podwojnej ciaglej czy powierzchni wylaczonej z ruchu, po ktorym pasie sie poruszales i takie tam niuanse. No i bardzo duzo zalezy od prawnika - dobrze miec sprawdzonego prawnika-motocykliste a nie pierwszego lepszego "no claim-no fee" bo oni tylko czarowac umieja. P.S. tez mam prawo jazdy zawodowe (brytyjskie) aczkolwiek obecnie pracuje w innym zawodzie (nie jako kierowca)

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę