tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Bridgestone S21, T30 Evo, A40 - wybierz oponę do twojego motocykla Advertisement
NAS Analytics TAG

Bridgestone S21, T30 Evo, A40 - wybierz oponę do twojego motocykla

Autor: Artykuł sponsorowany 2017.03.20, 16:20 Drukuj

Bez dwóch zdań najważniejszym elementem motocykla są opony. To one zapewniają trakcję, pozwalają zamienić moc silnika w prędkość, to dzięki ich właściwościom możliwa jest bezpieczna jazda i pełna kontrola nad motocyklem. Bridgestone Battlax S21, T30 EVO czy Adventure A40, która z nich pasuje do charakteru twojego motocykla?

Decyzja o zakupie odpowiednich opon jest decyzją kluczową i nie może być podejmowana pochopnie. Zaufaj najlepszym i dobierz opony idealne do twojego pojazdu.  

Bridgestone Battlax S21

Opony tworzone z przeznaczeniem do sportowych motocykli mają bardzo trudne zadanie. Muszą bowiem zapewnić optymalną przyczepność zarówno podczas codziennego, czy turystycznego użytkowania w zmiennych warunkach drogowych, jak i w trakcie jazdy po torze, w czasie typowo sportowej eksploatacji. Inżynierowie koncernu Yamaha zaufali oponom Bridgestone Hypersport S21 i właśnie w ten model fabrycznie wyposażyli najnowszą YZF-R6 2017.

Opony Bridgestone S21 zapewniają przewidywalną trakcję na mokrej, a maksimum przyczepności na suchej nawierzchni, charakteryzując się przy tym bardzo dobrą trwałością (o 36% większą od swojego poprzednika - S20). Kształt bieżnik S21 charakteryzują ostre, proste cięcia. Żłobienia te nie tylko świetnie wyglądają, ale mają też za zadanie wspomagać pracę mieszanek użytych przy produkcji opon. Lity środek opony podnosi jej żywotność, wydłużając tym samym maksymalny przebieg. Boki opon mają zapewnić jak największą powierzchnię styku z asfaltem.

Bridgestone Battlax S21 to opona stworzona dzięki różnym technologiom. Jakim? Jest ich wiele. Zacznijmy od 3LC i 5LC – to rozwiązanie stosowane odpowiednio w przednich i tylnych oponach. Polega ono na użyciu mieszanek różnej twardości, gdzie na środku zostaje umieszczona najtwardsza, co za tym idzie najbardziej wytrzymała, po bokach zaś miękka, więc zapewniającą większą przyczepność w złożeniu. Na tylnej oponie znalazły się dwa rodzaje miękkiej mieszanki, na przedniej jeden.

Opony te są specjalnie gumowane (HTSPC), co poprawia stabilność w czasie jazdy, a także trwałość opony. Dzięki technologii Mono Spiral Belt opona jest lżejsza, wytrzymalsza, zapewnia też większą przyczepność i lepsze tłumienie własne. MS Belt to opasanie opony wielokrotnie po jej obwodzie za pomocą jednej nici. Technologia Silica Rich Compound, dzięki dodatkowi krzemionki, pozwala na lepsze zachowanie opon na mokrej nawierzchni. Mieszanka gumowa poddawana jest też obróbce już na poziomie molekularnym, co pozwala na polepszenie własności trakcyjnych opony w każdych warunkach.

Wszystkie te technologie wypływają na podniesienie bezpieczeństwa, komfortu oraz pewności jazdy w każdych warunkach drogowych i torowych.

Bridgestone T30 Evo

T30 Evo to opona, która zastąpiła wysłużoną, ale cenioną przez użytkowników T30. To ogumienie łączy sportowe osiągi z turystyczną trwałością i niezawodnością. Dzięki przekonstruowanemu bieżnikowi T30 Evo jeszcze lepiej zachowuje się na mokrej nawierzchni, jednocześnie nie tracąc nic ze swych właściwości w suchych warunkach. Nowy wzór bieżnika lepiej odprowadza wodę, zapewniając większą przyczepność w zakrętach oraz lepszą stabilność w jeździe na wprost – dzięki zwiększonej powierzchni styku z asfaltem.

Tylna opona o trójwarstwowej strukturze stworzona jest przy użyciu Silika Rich Ex, czyli krzemionki, która podnosi przyczepność na mokrym i zimnym asfalcie. Mieszanka budująca przednią oponę została stworzona co prawda z tych samych składników co T30, ale w zupełnie innych proporcjach, co wpłynęło na poprawę jej najważniejszych parametrów.

Bridgestone Battlax Adventure A40

Coraz więcej na naszych drogach pojawia się motocykli, które bez problemu mogą opuścić nitkę utwardzonego asfaltu. To właśnie motocykle typu adventure, których segment staje się z roku na rok mocniejszy, nie dają się pominąć firmom oponiarskim. Ogumienie motocykli turystycznych enduro musi wytrzymywać długie przebiegi po asfalcie, prowadzić się przewidywalnie i stabilnie przy każdej prędkości i w zróżnicowanych warunkach pogodowych, a jakby tego było mało, powinno zapewniać podstawową sprawność w terenie. Temu wyzwaniu postanowili sprostać inżynierowie Bridgestone, obieżyświatom oferując model Battlax Adventure A40, następcę Battle Winga. Głównymi celami projektantów opony było zwiększenie przyczepności na mokrym podłożu oraz poprawienie stabilności jazdy.

Przekonstruowany bieżnik odzwierciedla charakter opony, której przeznaczeniem jest w 90% szosa, a w 10% offroad. Bardziej szosowy kształt bieżnika ułatwia odprowadzanie wody, a mniejsze rowki oddzielające poszczególne segmenty pozytywnie wpływają na sztywność prowadzenia w zakręcie. Powiększona została też powierzchnia styku opony w porównaniu z Battle Wingiem.  

Bridgestone A40 zbudowane są w strukturze jednowarstwowej, co dzięki zastosowaniu rozwiązań na poziomie nanotechnologii wpływa na rozgrzanie opony tak, aby szybciej osiągnęła optymalną temperaturę pracy. Zastosowanie oplotu w technologii MS Belt poprawiło stabilność prowadzenia, sztywność podczas najazdu na nierówności dróg i bezdroży oraz przyczepność w mokrych warunkach.

Powyższe zmiany wraz z zastosowaniem nowej mieszanki pozwoliły na poprawienie trwałości A40 w porównaniu do Battle Winga aż o 22%.

Jesteś ścigantem, turystą, a może swoim motocyklem poruszasz się głównie po mieście? Tylko od ciebie zależy, czy opony będą pomagały ci w codziennej jeździe. Zastanów się dobrze i wybierz odpowiedni rodzaj opon do swojego motocykla.

Więcej o motocyklowych oponach Bridgestone na stronie producenta.

Zdję™cia

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    na górę