tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Belgia lubi motocyklistów - przychylne prawo
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Belgia lubi motocyklistów - przychylne prawo

Autor: Piotr Jędrzejak 2011.06.28, 16:45 8 Drukuj

Motocykliści w Belgii będą mieli znacznie ułatwione życie 

Unia Europejska ostatnio raczej nie popisała się przychylnością dla motocyklistów i ich bezpieczeństwa, odrzucając projekt specjalnych barier energochłonnych. Poza tym ma też w planach wprowadzenie różnych, przedziwnych ustaleń dotyczących ABSu i modyfikacji we własnym zakresie, badań technicznych czy mocy silników. Belgia natomiast idzie w zupełnie innym kierunku, ustanawiając jedne z najbardziej przychylnych praw, o jakich ostatnio słyszeliśmy. Wejdą one w życie wraz z 1. września, a są to:

  • Jazda motocyklem pomiędzy samochodami
    Jazda motocyklem pomiędzy samochodami jest dozwolona, o ile prędkość motocykla nie przekracza 50 km/h, a różnica pomiędzy wymijanym samochodem nie przekracza 20 km/h. Manewr ten jest dopuszczalny wyłącznie pomiędzy pasami najbardziej po lewej stronie.
  • Parkowanie na chodniku
    Na terenie miast można parkować motocykle i motorowery na chodniku, o ile nie przeszkadzają one pieszym oraz pozostawione wolne miejsce na chodniku ma przynajmniej 1,5 metra szerokości.
  • Dzieci
    Dzieci w wieku ośmiu i więcej lat mogą jeździć jako zwykły pasażer na motocyklu. Dzieci w wieku 3-7 lat mogą jeździć jako pasażer wyłącznie na motocyklach o pojemności do 125 ccm oraz w specjalnych fotelikach dla dzieci. Dzieci poniżej 3 lat nie mogą jeździć na motocyklach.
  • Odzież ochronna
    Poza kaskiem, motocykliści muszą zawsze być ubrani w odzież ochronną, na którą składają się rękawice, kurtka i spodnie lub jednoczęściowy kombinezon oraz buty chroniące kostki.
  • Buspasy
    Motocyklem można poruszać się pasach przeznaczonych wyłącznie dla autobusów.

Dlaczego Belgia jest tak przychylna motocyklistom? Może dlatego, że król Albert II lubi jednoślady. Może też dlatego, że Bruksela jest najbardziej zakorkowanym miastem w Europie. (Według raportu TomTom, zaraz za nią jest Warszawa, a czwarte miejsce zajmuje Wrocław.) Może po prostu zorientowali się, że motocykle w miastach rzeczywiście pomagają. Miejmy nadzieję, że Unia Europejska – mająca przecież siedzibę w Brukseli, wyciągnie z tego pozytywne wnioski. Myślicie, że możemy liczyć w tym temacie na polski rząd?

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę