Unia Europejska - badania techniczne bêd± surowe, czêste i drogie
Unia Europejska planuje wprowadziæ powa¿ne restrykcje w dotycz±ce przegl±dów, dopuszczenia do ruchu i modyfikacji motocykli. Urzêdnicy z Brukseli chc± zunifikowaæ prawo tak, aby by³o takie samo w ca³ej Europie. Brane pod uwagê przepisy panuj±ce ju¿ w ró¿nych krajach, ale tylko te najbardziej restrykcyjne.
Unia zaproponuje:
- badania techniczne pojazdów w trakcie kontroli ruchu drogowego na poboczach,
- obowi±zkowe badania w przypadku wypadku, zmiany w³a¶ciciela lub jakiejkolwiek modyfikacji,
- badania czê¶ciej ni¿ raz w roku, badania dla pojazdów o wieku poni¿ej 3 lat, czêstsze badania dla starszych pojazdów
- standaryzacja prawa dotycz±cego badañ technicznych dla ca³ej Europy z uwzglêdnieniem tych najbardziej surowych przepisów
- wzrost kosztów badañ technicznych do 30%.
Je¿eli nowe ustalenia wejd± w ¿ycie, trzeba bêdzie czê¶ciej pojawiaæ siê na stacjach kontroli i mieæ ¶wiadomo¶æ, ¿e taka kontrola mo¿e nast±piæ nawet na poboczu, dokonywana przez policjê. Dojdzie te¿ do tego, ¿e jedynymi czê¶ciami akcesoryjnymi bêd± te, które wypu¶ci³ producent motocykla, oczywi¶cie po wcze¶niejszych testach i homologacjach dla danego modelu.
Serdecznie zapraszamy do wype³nienia ankiety na stronie Unii Europejskiej w jêzyku angielskim, w której mo¿na wyraziæ swoje zdanie na temat wprowadzania lub niewprowadzania zmian. Uwaga - ankieta jest aktywna wy³±cznie do koñca dzisiejszego dnia!
Komentarze 11
Poka¿ wszystkie komentarzeTo nie Unia tylko nasz niewydolny system biurokracji dopomina siê o kolejne ¼ród³o dochodu. Tworzy siê atmosferê, kilka tendencyjnych artyku³ów w prasie... a za tym wszystkim stoi potê¿ne lobby ...
Odpowiedza pomysleli te euroos³y pi...lone ,jelsi wypadnie przeglad moto w zimie bedzie snieg i mróz,to jak jechac..?? aa..! zapomnialem klimat sie ociepla,to tez ich wymys³..
OdpowiedzJako nie motocyklista a serwisant powiem tak: jestem za a nawet przeciw. Wielu motocyklistów przyje¿d¿a do serwisu z okrzykiem ratunku jak ju¿ co¶ zdechnie brak u nas tego czego¶ co szepcze do ...
Odpowiedzwiêkszo¶æ taki sprzetow za 5-10 tysiecy jest serwisanych u domoroslych mechanikow/kowali/wlascicieli, nie udolnie, bez ladu i skladu, na podkladki i inne badziewia, ledwo sie kupy nie raz trzyma i jak tu bezpiecznie jezdzic?
OdpowiedzCo to za pieprzenie ? Ile wypadków jest niby z powodu awarii moto?
OdpowiedzUNIA JEGO MAÆ I TYLE
OdpowiedzPo pierwsze to popisal Pan o zmianach, OK tylko, ze dla mnie jes to za ogolnikowo, co wazniejsze, niedokladnie. jak do tej pory to nie znam kraju w Europie aby pojazd musial odwiedzic stacje ...
OdpowiedzBrawo! Oby jak najszybciej. Jak patrze czym je¿d¿± moi niektórzy, rzekomi koledzy to p³akaæ siê chcê i strach w ogóle obok tego czego¶ je¼dziæ. Jak nie pa³am mi³o¶ci± do uni tak ten patent popieram :)
Odpowiedz