tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Bajaj i Stefan Pierer przeprowadzili restrukturyzację udziałów w markach KTM, Husqvarna i GasGas
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Bajaj i Stefan Pierer przeprowadzili restrukturyzację udziałów w markach KTM, Husqvarna i GasGas

Autor: Wojciech Grzesiak 2021.11.08, 17:28 Drukuj

Bajaj i Pierer Mobility zakończyły restrukturyzację udziałów w markach austriackiego koncernu. Dzięki temu Bajaj stanie się udziałowcem w pozostałych markach koncernu.

Informacje na temat planowanych działań pojawiły się już w 2019 roku, ale w sezonie 2020 rozmowy zostały zawieszone. Teraz sprawę doprowadzono do końca. Bajaj i KTM współpracują od 2007 roku. Media z Indii poinformowały, że Bajaj sprzedał połowę swoich akcji KTM do PTW Holding AG, które posiada 60 proc. udziałów w Pierer Mobility AG. W zamian za to Bajaj dostał 49,5 proc. udziałów w PTW Holding AG i tym samym pośrednio stał się właścicielem udziałów w KTM, Husqvarnie i GasGas.

NAS Analytics TAG

Jak informuje komunikat prasowy, Pierer Group nadal będzie mieć kontrolę nad działaniem Pierer Mobility AG. Dla Bajaj to przede wszystkim partnerstwo technologiczne. Producent dostrzegł, że Pierer zamierza rozwijać się już nie tylko w branży motocykli z silnikami spalinowymi, ale także chce działać w tworzeniu motoryzacyjnej przyszłości. Dla Bajaj oznacza to dostęp do nowych rozwiązań, które indyjski gigant będzie mógł wcielić także do swoich produktów. Dla Pierer Mobility otwiera to drzwi do fabryk i linii montażowych Bajaj również w przypadku marek Husqvarna oraz GasGas. Dotychczas Bajaj produkował tylko niektóre modele KTM.

W portalu Autocar Professional ukazał się niedawno wywiad, w którym Rajiv Bajaj powiedział, że teraz firma jest "kompletnym producentem motocykli". Marka ma się rozwijać nie tylko w kierunku jednośladów, ale również trójkołowców i hulajnóg elektrycznych. Bajaj uważa, że w przyszłości miasta będą oczyszczone z samochodów, ponieważ zostaną one w użytku tylko do dalszych podróży, a centra będą należały do alternatywnych środków transportu. Jako przykład Bajaj podał McDonald's, gdzie burgery to główny element działalności, ale jest też wiele produktów i ofert pobocznych, które składają się na jedną całość.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę