tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 BMW R 1250 RT 2021. Opis, dane techniczne, wyposa¿enie, radar
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

BMW R 1250 RT 2021. Opis, dane techniczne, wyposa¿enie, radar

Autor: Raff 2020.10.16, 10:59 Drukuj

BMW postanowiło zawstydzić Ducati i zaprezentowało właśnie nowe R 1250 RT z aktywnym tempomatem ACC i systemem radarów. Czyli co - Multistrada V4 nie będzie jednak pierwszym motocyklem z tym systemem?

Nowy ertek wygląda nieco smuklej niż poprzednik, a efekt ten osiągnięto prowadząc linie nadwozia nieco bardziej dynamicznie. W ramie oczywiście pracuje silnik ze zmiennymi fazami rozrządu, ale nie to jest najważniejszą nowością.

NAS Analytics TAG

BMW R 1250 RT 2021 jest wyposażone w system radarów, współpracujący z aktywnym tempomatem ACC. Radary monitorują obszar z przodu i z tyłu motocykla, kiedy wykryją tam inny pojazd, ostrzegają kierowcę, a jeśli uruchomiony jest tempomat, system automatycznie spowolni motocykl, by nie doszło do zderzenia. W sytuacji krytycznej system zareaguje natychmiast, uruchamiając awaryjne hamowanie.

Niemal identyczny system zapowiedziało w Multistradzie V4 Ducati, ale nie ma w tym nic dziwnego - rozwiązanie to pochodzi bowiem od firmy Bosch i trafi już wkrótce także do motocykli Kawasaki i KTM, o pracach nad implementacją tego systemu pisaliśmy już na portalu.

ACC daje kierowcy możliwość ustawienia odległości, w jakiej motocykl ma się trzymać od poprzedzającego pojazdu. Po ustawieniu tempomatu, system sam będzie utrzymywał zadane prędkość i odległość, w razie potrzeby sterując przepustnicą i hamulcami. Kierowca ma do dyspozycji trzy ustawienia odległości i dwa ustawienia dynamiki reakcji tempomatu, dostępne pod przyciskiem na kierownicy. ACC pracuje w zakresie 30 - 160 km/h, a wyłączenie systemu następuje po naciśnięciu hamulca lub przekręceniu rolgazu do pozycji zero.

ACC jest opcją dodatkową, w standardzie znajdzie się dynamiczny tempomat DCC.

Wśród standardowych opcji wyposażenia pojawił się również najnowszy ABS Pro działający w zakrętach, który obsługuje także dynamiczny rozkład siły hamowania między przednimi i tylnymi kołami. Standardem są również nowe, w pełni ledowe reflektory z funkcją adaptacji do toru jazdy, wykorzystujące czujnik IMU.

Kokpit 10, 25 cala wykonano w technologii TFT. Współpracuje on ze smartfonem przez Bluetooth i obsługuje standardy DAB i DAB +, czyli cyfrowe radio. Pozostałe wyposażenie, jak można się spodziewać jest bogate jak imprezy naftowego szejka i tradycyjnie dla BMW może ono wywindować cenę motocykla w rejony zarezerwowane dla tegoż szejka właśnie.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê