tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 AMA Supercross: sk³ady zespo³ów w klasie SX250 na sezon 2021
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

AMA Supercross: sk³ady zespo³ów w klasie SX250 na sezon 2021

Autor: Dominika Jochymska 2020.12.30, 20:17 Drukuj

Start nowego sezonu Monster Energy AMA Supercrossu już za niecałe trzy tygodnie. Tym razem pora przyjrzeć się składom zespołów wyścigowych w klasie SX250.

Jak już pisaliśmy, przyszły sezon planowany jest z udziałem publiczności. Widzów będzie co prawda mniej, ale co najważniejsze - będą. A kogo zobaczymy na bramkach startowych w klasie SX250 w nadchodzącym sezonie? Poniżej składy poszczególnych zespołów.

NAS Analytics TAG

Red Bull KTM

Maximus Vohland został potwierdzony jako jedyny zawodnik teamu Red Bull KTM w klasie SX250 w 2021 roku. To będzie jego zawodowy debiut. KTM podpisał z nim wieloletni kontrakt. Przesiadka zespołu TLD z KTM'a na GASGAS oznaczała, że KTM musiał przywrócić klasę 250 pod swoim szyldem. Vohland, wieloletni amator z Orange Brigade, został wybrany, aby awansować w szeregi zawodowców i był już w Południowej Kalifornii na testach supercrossowych z zespołem.

Red Bull/THOR/KTM Kanada

Jess Pettis będzie ścigał się w jednej dywizji klasy SX250, przy pełnym wsparciu fabrycznym kanadyjskiego oddziału KTM'a. Poza sezonem trenował na Florydzie w Baker’s Factory razem z innymi zawodnikami programu wyścigowego KTM-Husqvarna-GASGAS.

Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing

Husqvarna utrzyma trzech zawodników ze swojego składu na 2020 rok. RJ Hampshire i Stilez Robertson mają wieloletnie kontrakty, a Jalek Swoll powraca dzięki ciągłemu wsparciu marki. Zespół stracił jednego zawodnika, Michaela Mosimana, który przeszedł do GASGAS.

Troy Lee Designs/Red Bull/GASGAS

Michael Mosiman i Pierce Brown będą startować dla zespołu w klasie SX250. Pojawienie się w wyścigach marki GASGAS spowodowało wiele zmian w grupie KTM-Husqvarna-GASGAS, w tym w składzie zespołu TLD. Zespół zmniejszy się z czterech do dwóch zawodników w 2021 roku. Pierce Brown, który jest obecnie w fazie rekonwalescencji po operacji kolana, zachowa swoje miejsce w składzie, choć mówi się, że zespół może potrzebować wzmocnienia w postaci dodatkowego zawodnika. W przypadku drugiego ridera, krążyło wiele pogłosek, ale  ostatecznie Michael Mosiman został przeniesiony z Husqvarny do GASGAS.

Monster Energy/Pro Circuit/Kawasaki

Zespół Mitcha Paytona na sezon 2021 będzie mieć pięciu zawodników. Trójka, która jeździła dla Kawasaki w 2020 pozostaje niezmieniona: Jordon Smith i Austin Forkner na bazie ważnych wieloletnich kontraktów. Cameron McAdoo z kolei niedawno przedłużył swoją umowę z zespołem. Seth Hammaker, wieloletni amator Team Green, zadebiutuje zawodowo w 2021 roku. Ostatnim dodatkiem do teamu jest Jo Shimoda, który po rozwiązaniu zespołu GEICO Honda pozostawał bez wsparcia.

Monster Energy/Star/Yamaha Racing

Był moment w ciągu ostatnich kilku miesięcy, że prawie każdy wolny zawodnik był łączony z zespołem Star Racing 250. Teraz Yamaha może pochwalić się jednym z największych składów. Dla Jeremy'ego Martina będzie to powrót do zespołu, z którym wcześniej zdobył dwa tytuły w klasie 250 w motocrossie. Christian Craig już jakiś czas temu podpisał swoją umowę, co było chyba jednym z najgorzej strzeżonych sekretów w ostatnich latach. Justin Cooper i Colt Nichols będą kontynuować swoje starty w oparciu o wieloletnie kontrakty, a młodzi kierowcy: Jarrett Frye i Nate Thrasher, zrobią kolejny krok w swojej karierze zawodowej.

Honda HRC

Zamknięcie zespołu GEICO Honda postawiło klasę 250 w dziwnej sytuacji, kiedy cały skład zawodników i mechaników został bez pracy. Aby zagwarantować, że motocykle CRF250R nadal będą widoczne w wyścigach, Honda zdecydowała się po raz pierwszy od ponad dziesięciu lat (ostatni raz Factory Honda prowadziła samodzielnie klasę 250 w 2008 roku) przyznać dwóm młodym kierowcom miejsca w swoim fabrycznym zespole. Nic dziwnego, że wybrali braci Lawrence, ponieważ Honda dostrzega duży potencjał w nastoletnim zawodniku Jett'cie i chce go utrzymać w swoich barwach. Hunter zajął drugie miejsce w teamie. Zawodnicy podpisali wieloletnie umowy z zespołem.

Phoenix Racing Honda

Zespół Hondy ze wschodniego wybrzeża rozrasta się na sezon 2021. Kyle Peters i Josh Osby spędzą pierwszą część sezonu ścigając się w serii Arenacrossu, w której Peters będzie bronił tytułu. Po jej zakończeniu będą startować w supercrossie. Enzo Lopes z kolei skupi się wyłącznie na supercrossie. Niepewny jest los czwartego zawodnika, Masona Gonzalesa, który miał dołączyć do zespołu na nadchodzący sezon, jednak niedawna kontuzja kostki odsunęła go na bok na nieokreślony czas.

FXR/Chaparral/Honda

Wspierany przez Hondę zespół Michaela Lindsaya ma się jeszcze bardziej rozwinąć w drugim roku działalności. Wszystko to dzięki powrotowi Coty'ego Schocka i większemu wsparciu ze strony branży. Carson Mumford został wymieniony jako drugi zawodnik zespołu, ponieważ Honda zdecydowała się zająć zawodnikami, którzy zostali zawieszeni w próżni po likwidacji teamu GEICO.

Muc-Off Honda

Zespół przeszedł znaczące zmiany w przygotowaniach do drugiego roku w supercrossie, w tym zmianę sponsora tytularnego. Już po podpisaniu umowy z Muc-Off zespół potwierdził dwóch zawodników w klasie 250: Mitchella Oldenburga i Mitchella Harrisona. Oldenburg wystartuje w dywizji zachodniej, a Harrison we wschodniej. Dodatkowo Oldenburg wystatuje w klasie SX450, gdy jego dywizja będzie miała przerwę. Luke Clout i zespół rozstali się. Australijczyk pozostanie w domu i wróci do CDR Yamaha.

JGRMX/Yoshimura/Suzuki Factory Racing

Podobnie jak w przypadku zespołu 450, także zespół 250 zakończył działalność. Po 13 latach w motocrossie i reprezentowaniu marek Yamaha oraz Suzuki, oba zespoły Joe Gibbsa znikają z paddocku.

Manluk/Rock River Yamaha/Merge Racing

Zespół wspierany przez Yamahę przejdzie poważne zmiany w 2021 roku. Kanadyjska firma Manluk została sponsorem tytularnym, a Merge Racing będzie służyć jako wsparcie techniczne. Alex Martin będzie głównym zawodnikiem w klasie 250. Martin jeździł dla zespołu Rock River Yamaha w latach 2013-2015.

CLUB MX

Zespół ze Wschodniego Wybrzeża zawarł umowy z zawodnikami bardzo wcześnie, dzięki powiązaniom, które mieli z kierowcami. Zatrudnienie Garretta Marchbanksa było dużą niespodzianką, biorąc pod uwagę, że wcześniej był kierowcą fabrycznym. Garrett ogłosił przejście do zespołu jeszcze przed wygaśnięciem kontraktu z Kawasaki. Joey Crown, jeden z zawodników zespołu w 2020 roku, wróci po lecie spędzonym w zespole Rock River Yamaha. Dołączenie Jace'a Owena wyniknęło z czasu spędzonego w ośrodku treningowym i wcześniejszych doświadczeń z zespołem. Team zatrudnił również Dominique'a Thury, który niedawno przeniósł się do USA z Niemiec. Przypomnijmy, że Thury zajął trzecie miejsce podczas Mistrzostw Europy w Supercrossie w Gdańsku.

AJE Motorsports/GASGAS

Co nowego w AJE Motorsports w 2021 roku? Oczekuje się, że Gas Monkey Energy przestanie być sponosrem tytularnym, a motocyklami teamowymi będą GASGAS'y, a nie Husqvarny, jak w minionym roku. Jeśli chodzi o zawodników, zespół podpisał umowę z Chrisem Blose jeszcze przed latem. Mitchell Falk dołączył do niego jesienią, a ostatnim dodatkiem jest Derek Kelley. Team będzie startował w dywizji zachodniej.

SGB/Maxxis/Babbitt’s Kawasaki

Ten niezależny zespół nie dokonuje zmian i nadal będzie wspierał Jordana Jarvisa w klasie 250.

PRMX/Wossner/Kawasaki

Niezależny zespół wystawi kilku zawodników w 2021 roku, w tym Dakotę Alixa i poczatkowo ogłoszonego Justina Thompsona. Niestety Thompson oznajmił niedawno, że będzie zmuszony pauzować cały nadchodzący sezon, ze względu na kontuzję więzadła krzyżowego i łąkotki. Zespół uzupełnił skład o Luke'a Neese i Ryana Surrata.

Team Solitaire/Nuclear Blast/Yamaha

Początkowo zespół ogłosił, że w nadchodzącym sezonie będzie wspierać Robbie Wagemana i Aarona Tanti. Wageman jeździł dla zespołu w zeszłym roku i było raczej pewne, że tak będzie również w 2021. Tanti miał być nowym nabytkiem. Niestety, Australijczyk nie mógł wrócić do USA i zdecydował się zostać w domu. Na jego miejsce zespół zatrudnił Hardy'ego Munoza.

TiLube Honda by Buddy Brooks

Ten zespół ze wschodniego wybrzeża będzie wspierał Jordana Baileya przez drugi rok jego startów na CRF250R. Grant Harlan obecnie ściga się dla zespołu w serii Arenacrossu i oczekuje się, że dołączy do zespołu także w supercrossie.

BARX Suzuki

Zespół z zachodniego Wybrzeża powiększy swoją obecność w supercrossie w 2021 roku dzięki dwóm zawodnikom i wsparciu Suzuki. Dilan Schwartz i Derek Drake zostali zauważeni na torach treningowych w południowej Kalifornii na motocyklach RM-Z250. Dla Schwartza będzie to debiut w supercrossie. Niestety Drake kilka tygodni temu doznał skomplikowanego złamania kości udowej i będzie pauzował przez nieznany na razie czas. Nie wiadomo, póki co, co zespół zaplanował jeśli chodzi o ewentualne zastępstwo.

JMC Motorsports Husqvarna

Zespół Pacific Northwest przez lata wspierał wielu zawodników klasy 250 na zachodnim wybrzeżu, W sezonie 2021 pojadą dla niego Carson Brown i Martin Castelo.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê