tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 2023 Suzuki GSX-8S. Opis, zdjęcia, dane techniczne, cena
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

2023 Suzuki GSX-8S. Opis, zdjęcia, dane techniczne, cena

Autor: Wojciech Grzesiak 2022.11.08, 09:38 9 Drukuj

Suzuki przedstawiło nowy rzędowy silnik w dwóch wydaniach. Pierwszym jest V-Strom 850DE, a drugie to GSX-8S, którego ciężko zaszufladkować pod kątem konkurencji, ale jednocześnie może być ciekawym wyborem nie tylko dla początkujących. Wszystko za sprawą przyjaznej konstrukcji i ciekawego wyglądu.

Motocykl będzie napędzany nowym dwucylindrowym silnikiem o pojemności 776 cm3, który generuje maksymalną moc maksymalną moc 84 KM przy 8500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 78 Nm przy 6800 obr./min. Specjalnie zaprojektowane wał korbowy z wykorbieniami co 270 stopni oraz airbox sprawiają, że maszyną można łatwo manewrować przy niskich prędkościach. Producent zapewnia, że charakterem blisko mu do jednostek z cylindrami w układzie V-twin 90°. Najciekawszym dodatkiem jest Suzuki Cross Balancer - system wyrównoważający pracę i redukujący drgania. Opiera się na dwóch wałkach, których przeciwwagi są skierowane prostopadle do wału korbowego. To pierwsze tego typu rozwiązanie w seryjnym motocyklu. Do tego mamy elektronicznie sterowaną przepustnicę, skrzynię z Suzuki Quick Shift w standardzie oraz Suzuki Cluch Assist System.

NAS Analytics TAG

Model GSX-8S został zbudowany w myśl koncepcji "Nieograniczony potencjał - nieograniczone możliwości" i ma dawać radość z jazdy niezależnie od celu podróży. Zupełnie nowa rama została stworzona tak, by całość była sztywna, mocna i lekka. Tylny stelaż przewiduje możliwość montażu miękkich kufrów bocznych, które zapewne pojawią się w ofercie akcesoriów. Za hamowanie odpowiadają tarcze pływające o średnicy 310 mm z czterotłoczkowymi zaciskami radialnymi z przodu i tarcza o średnicy 240 mm z jednotłoczkowym zaciskiem z tyłu. Rozstaw osi jest wydłużony względem klasycznych nakedów, dzięki czemu motocykl powinien być posłuszny w zakrętach. Producent zapewnia, że ergonomia została przemyślana pod kątem wygody, co ma odzwierciedlenie w komfortowo usytuowanych podnóżkach.

Zawieszenie składa się z przedniego widelca upside-down KYB o skoku 130 mm i tylnego amortyzatora KYB z regulacją napięcia wstępnego sprężyny, co ułatwia np. jazdę z pasażerem i bagażem. Felgi mają średnicę 17 cali i są ubrane w opony Dunlop RoadSport 2. Zbiornik paliwa ma pojemność 14 litrów. Informacje dotyczące motocykla są pokazywane na kolorowym wyświetlaczu TFT o przekątnej 5 cali. Elektronika obejmuje zmienne tryby jazdy (SDMS) w składzie A, B i C, gdzie A jest najmocniejszy. Jest też system kontroli trakcji (STCS) pracujący w jednym z trzech trybów, system Easy Start Suzuki i asystent ruszania.

Suzuki GSX-8S będzie dostępne w kolorach Pearl Cosmic Blue (QU1), Pearl Tech White (QU2) i Metallic Mat Black No. 2/Glass Sparkle Black (KGL). Motocykl trafi do salonów wiosną 2023 roku i będzie kosztował 41 900 zł.

Dane techniczne

Typ silnika: 4-suwowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC

Układ chłodzenia: Chłodzony cieczą

Pojemność skokowa: 776 cm3

Średnica x skok: 84 x 70 mm

Maksymalna moc: 83 KM/61 kW przy 8500 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 78 Nm przy 6800 obr./min

Stopień sprężania: 12,8 : 1
Układ paliwowy: wtrysk paliwa
Układ zapłonowy: elektroniczny (tranzystorowy)
Rozrusznik: elektryczny
System smarowania: mokra miska olejowa
Skrzynia biegów: 6-stopniowa
Pojemność układu smarowania: 3,9 l
Długość całkowita: 2115 mm
Szerokość całkowita: 775 mm
Całkowita wysokość: 1105 mm
Rozstaw osi: 1465 mm
Prześwit: 145 mm
Wysokość siedziska: 810 mm
Masa własna: 202 kg gotowy do jazdy
Zawieszenie przednie: widelec upside-down
Zawieszenie tylne: pojedynczy element resorująco-tłumiący
Hamulec przedni: dwie tarcze 310 mm
Hamulec tylny: pojedyncza tarcza 240 mm
Opony: przód 120/70ZR17, tył 180/55ZR17
Pojemność zbiornika paliwa: 14 l
Zużycie paliwa: 4,2/100 km (23,8 km/l) wg WMTC
Emisja CO2: 99 g/km

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę