tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki V-Strom 800DE i GSX-8S ju¿ s± w Polsce. Prezentacja w Suzuki Motors Warszawa
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Suzuki V-Strom 800DE i GSX-8S ju¿ s± w Polsce. Prezentacja w Suzuki Motors Warszawa

Autor: Wojciech Grzesiak 2023.03.14, 12:43 Drukuj

W ubiegłym roku Suzuki zaprezentowało dwa motocykle, które łączy m.in. jeden silnik, a mowa o modelach V-Strom 800DE oraz GSX-8S. Maszyny trafiły już do Polski i ruszyły w trasę po wybranych salonach. Jednym z przystanków była oczywiście Warszawa, a my wybraliśmy się, żeby zobaczyć te maszyny z bliska, zanim jeszcze położymy ręce na testówkach.

Dwucylindrowy rzędowy silnik Suzuki majaczył na horyzoncie już od kilku lat i wreszcie w 2022 roku producent zdecydował się przedstawić go światu. Wraz z nim do oferty trafiły dwa motocykle - V-Strom 800DE i GSX-8S. Dopóki silnik był tylko w fazie szkiców patentowych i domysłów, pojawiały się spekulacje, że może zastąpić motor pracujący w modelu V-Strom 650, ale nic takiego się nie wydarzyło. Producent nadal aktualizuje 650-tkę, żeby spełniała wymagania najnowszych norm emisji spalin. Podobnie dzieje się z SV650, które także nie zniknęło i ma się doskonale. Gdzie tu logika?

NAS Analytics TAG

Zacznijmy od samego motoru, który ma pojemność 776 cm3 i w V-Stromie producent podaje moc 84 KM, a w GSX-8S - 83 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 78 Nm. Wspólne dla obu motocykli są quick shifter działający w obu kierunkach oraz przepustnica ride-by-wire, dzięki czemu zastosowano możliwość zmiany map pracy silnika.

Moda na przygodę

Logiki jest całkiem sporo. Z modelem V-Strom 800DE producent z Hamamatsu dołącza do wyścigu motocykli z pogranicza turystyki i adventure (w zależności od producenta proporcje są inne), które mają średniej wielkości dwucylindrowe, rzędowe silniki. Do tego są wąskie, filigranowe i wyposażone w duże koło z przodu i mniejsze koło z tyłu. Oczywiście obowiązkowo koła są poskładane na szprychowych felgach. Suzuki postanowiło jednak zrobić to nieco inaczej niż konkurencja. Zamiast ślepo tworzyć kolejną maszynę o rajdowym rodowodzie, powstał motocykl, który mimo wszystko bardziej nadaje się na asfalt niż w ciężki teren, ale jednocześnie zniesie trud niemal każdej podróży.

Suzuki postawiło na stalową ramę rurową, w którą wkomponowano silnik. Rama pomocnicza jest przykręcana do ramy głównej. Według marketingowców, w całej zabawie chodzi o to, żeby spokojnie spakować siebie i pasażera w trzy aluminiowe kufry i ruszyć na przygodę z wytrzymałym partnerem, jakim ma być V-Strom 800DE. Na uwagę zasługuje w pełni regulowane zawieszenie Showa o skoku 22 cm. Taką samą wartość ma również prześwit. Masa własna motocykla wynosi 230 kg. Zbiornik paliwa ma tutaj aż 20 litrów, co przy deklarowanym spalaniu 4,4 l benzyny na 100 km pozwala zajechać naprawdę daleko. Z elektronicznych wspomagaczy zastosowano tu układ ABS z możliwością rozłączenia dla tylnego koła oraz system kontroli trakcji z trybem G (Gravel), który odznacza się słabszą ingerencją w poczynania kierującego. Cena bazowej wersji to 54 900 zł, a wkrótce dołączy do niej wariant Travel Pack.

Powiew świeżości

Zarówno w kwestii samochodów, jak i motocykli Suzuki jest marką raczej dla konserwatywnych klientów, którzy nie lubią rewolucji i wielkich zmian. Tym bardziej ucieszyło mnie pojawienie się modelu GSX-8S, który ma ciekawie zapowiadający się silnik i do tego wygląda cool i młodzieżowo. Wybaczyłem mu nawet, że jest kolejnym, gdzie projektanci zdecydowali się zastosować pionowy reflektor z rozdzielonymi światłami. Do tego mamy delikatne owiewki boczne i wersja w kolorze Pearl Cosmic Blue totalnie trafiła w mój gust jako fana wszelkich odmian tzw. "baby blue". Oczywiście możecie go mieć w białej perle i w czerni, ale hej, kto by chciał czerń w takim motocyklu?

Suzuki GSX-8S dołącza do wyścigu, w którym uczestniczą już pozostali producenci, a więc przyjdzie mu konkurować z Hondą Hornet, Aprilią Tuono 660 i KTM 790 Duke. Z jakim pakietem Suzuki wpada na arenę? Jak już pisałem wyżej, moc maksymalna wynosi 83 KM, masa własna to 202 kg, a do tego w cenie 41 900 zł dostajemy w standardzie quick shifter, trzy tryby pracy silnika i trzy tryby pracy kontroli trakcji. Stosunek mocy do masy i ceny do dodatków nie wygląda więc korzystnie, ale ja jestem zdecydowanie na tak, żeby dać GSX-8S szansę.

Oba motocykle krążą już po Polsce, więc warto zainteresować się kalendarzem imprez Suzuki i oczywiście skontaktować z lokalnym salonem, by umówić się na jazdę próbną lub odważnie zarezerwować swój egzemplarz w ciemno. O ile nie jestem pewien, czy GSX-8S osiągnie duży sukces, o tyle V-Strom 800DE z pewnością zainteresuje wielu miłośników turystyki, dla których model 650 to za mało, a 1050 - za dużo.

Dane techniczne Suzuki V-Strom 800DE

Długość całkowita 2345 mm
Szerokość całkowita 975 mm
Wysokość całkowita 1310 mm
Rozstaw osi 1570 mm
Prześwit 220 mm
Wysokość siedziska 855 mm
Masa własna 230 kg
Typ silnika 4-suwowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC
Średnica x skok tłoka 84 x 70 mm
Pojemność silnika 776 cm³
Stopień sprężania 12,8 : 1
Układ paliwowy wtrysk benzyny
Rozrusznik elektryczny i nożny
System smarowania mokra miska olejowa
Pojemność układu smarowania 3,9 l
Układ chłodzenia chłodzony cieczą
Maksymalny moment obrotowy 78Nm przy 6800 obr./min
Zawieszenie przednie widelec upside-down Showa
Zawieszenie tylne pojedynczy element resorująco-tłumiący
Skrzynia biegów 6-stopniowa
Hamulec przedni podwójny, tarczowy 310 mm
Hamulec tylny pojedynczy, tarczowy 260 mm
Opona przednia 90/90-21M/C 54H
Opona tylna 150/70R17M/C 69H
Układ zapłonowy elektroniczny (tranzystorowy)
Pojemność zbiornika paliwa 20 l
Zużycie paliwa 22,7 km/l (4,4 l/100 km) w WMTC
Emisja CO2 104 g/km
Maksymalna moc 84 KM/62 kW przy 8500 obr./min

Dane techniczne Suzuki V-Strom GSX-8S

Długość całkowita 2115 mm
Szerokość całkowita 775 mm
Wysokość całkowita 1105 mm
Rozstaw osi 1465 mm
Prześwit 145 mm
Wysokość siedziska 810 mm
Masa własna 202 kg
Typ silnika 4-suwowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą, DOHC
Średnica x skok 84 x 70 mm
Pojemność silnika 776 cm³
Stopień sprężania 12,8 : 1
Rozrusznik elektryczny
System smarowania mokra miska olejowa
Pojemność układu smarowania 3,9 l
Skrzynia biegów 6-stopniowa
Zawieszenie przednie widelec upside-down
Zawieszenie tylne pojedynczy element resorująco-tłumiący
Układ paliwowy wtrysk paliwa
Hamulec przedni dwie tarcze 310 mm
Hamulec tylny pojedyncza tarcza 240 mm
Opona przednia 120/70ZR17
Opona tylna 180/55ZR17
Układ zapłonowy elektroniczny (tranzystorowy)
Pojemność zbiornika paliwa 14 l
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê