2022 KTM RC 390 i KTM RC 125. Opis, zdjêcia, dane techniczne
KTM wreszcie przedstawił nową generację modeli RC, które zostały całkowicie odmienione i unowocześnione. Oprócz zmian konstrukcyjnych pojawiły się także ciekawe zmiany w elektronice.
Wygląd motocykli zdecydowanie zmienił się na plus, przedni reflektor już nie straszy, a cała sylwetka została odchudzona i sprawia wrażenie zwinniejszej. Owiewki zaprojektowano tak by dobrze wyglądały oraz zapewniały optymalny przepływ powietrza, co zwiększa komfort jazdy. Z tyłu usunięto wszystkie niepotrzebne elementy i pozostawiono odkrytą ramę pomocniczą.
Reklama
Kalendarz dla motocyklisty na rok 2026 Gwiazdy MotoGP.
Duży 42x30 cm. 79 zł WYSYŁKA GRATIS!
Kalendarz motocyklowy na rok 2026 ścienny, przedstawiający najważniejszych bohaterów tego sezonu MotoGP. Marc Marquez, Jorge Martin, Johann Zarco, Raul Hernandez, Fabio Quartararo, Franco Morbidelii, Pedro Acosta, Pecco Bagnaia, Marco Bezzecchi, Alex Marquez i inni w obiektywnie Łukasza Świderka, polskiego fotografa w MotoGP
KUP TERAZ. WYSY£KA GRATIS »
Owiewki i zbiornik paliwa zostały tak zaprojektowane, by z łatwością poruszać się na motocyklu podczas pokonywania zakrętów. Zbiornik paliwa ma zwiększoną pojemność, choć producent nie podaje konkretów w informacji prasowej. Rama główna i pomocnicza zostały odchudzone o 1,5 kg. Koła są lżejsze aż o 3,4 kg. Nowe hamulce ByBre pozwoliły zaoszczędzić 960 gramów.
Zarówno w RC 125 jak i RC 390 zastosowano zawieszenie WP APEX. Z przodu posiada regulację kompresji i odbicia. Ustawienia są bardzo precyzyjne i można je zmienić aż o 30 "kliknięć". Tylny amortyzator oferuje ustawienia napięcia wstępnego oraz pięć poziomów ustawienia odbicia.
KTM RC 390 otrzymał nowe mapy silnika, co pozwoli na instalację Quickshifter+. W obu modelach przeprojektowano puszkę dolotu powietrza, która jest większa o 40 procent. Zmiany w elektronice to przede wszystkim pojawienie się systemu Supermoto ABS - w RC 125 znalazł się moduł Bosch 10.1 MB, a w RC 390 - Bosch 9.1 MP. Jeżeli kierujący zdecyduje się na skorzystanie z tej opcji, to zostaną wyłączone wszystkie systemy "pilnujące" tylnego koła, a także Cornering ABS. Dodatkowo w modelu RC 390 zamontowano kontrolę trakcji działającą w zakrętach (Cornering MTC) z czujnikami 3D.
Na pokładzie pojawiło się również nowe oświetlenie LED ze światłem do jazdy dziennej, nowy wyświetlacz TFT, który automatycznie dopasowuje jasność i można go połączyć z telefonem przez Bluetooth i korzystać z aplikacji KTM MY RIDE. Owiewki zostały zaprojektowane tak, by można było je w łatwy sposób zdemontować. Lusterka stworzono z dbałością o aerodynamikę i można je łatwo złożyć. Siedzisko otrzymało nową, grubszą warstwę pianki.
KTM RC 125 oraz RC 390 pojawią się w salonach w marcu 2022 roku.







Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze