tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Yamaha FZ6 na spokojnie - strona 2
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Yamaha FZ6 na spokojnie - strona 2

Autor: Lovtza 2007.05.09, 12:41 36 Drukuj
Za miastem

Gdy już udało mi się wyrwać z miejskiego zgiełku wszystko stało się jasne. Daję na autostradzie ostro w palnik i czekam co się będzie działo. FZ6 dynamicznie dokręca się do 150 km/h, potem trochę mniej dynamicznie do 180, by przy 200 powiedzieć zdyszanym głosem „Więcej nie mogę!". Bardzo przyjemna charakterystyka silnika na niskich i średnich obrotach uzyskana została kosztem utraty „pary" przy wyższych obrotach. O ile w miejskim zgiełku nie jest to aż tak widoczne, to przy wyższych prędkościach od razu widać gdzie podziało się te 20 KM. Po raz kolejny okazuje się, że z fizyką nie da się chodzić na kompromisy.

Za miastem niższe osiągi wyczuwalne są szczególnie przy jeździe z pasażerem. Yamaha traci wtedy wyraźnie na dynamice wymuszając bardziej asekuracyjną jazdę. Przy większym obciążeniu mocniej daje o sobie znać spory luz w układzie przeniesienia napędu objawiający się denerwującym szarpaniem. Niezależnie od tego zachowanie motocykla przy szybszej jeździe w czasie dłuższych wycieczek ocenić należy jednoznacznie pozytywnie. Stabilne zawieszenie oraz pewne hamulce dają zawsze poczucie bezpieczeństwa i panowania nad sytuacją. Skoro jesteśmy już przy stabilności, dla mnie osobiście nieporozumieniem jest montowanie do FZ6 kartoflanych Bridgestonów BT020 średnio pasujących do tej lekkiej i zwinnej maszyny. Bardziej przyczepne gumy nowszej generacji z pewnością przyczyniłyby się do większej frajdy z jazdy tym sprzętem.

NAS Analytics TAG

Dla kogo?

No właśnie. Pytanie bardzo istotne, ponieważ ten motocykl z pewnością skrojony jest pod konkretnego klienta. Śmiem twierdzić, że raczej nie pod polskiego klienta. Zupełnie przypadkiem kilka dni poprzedzających test tego motocykla miałem okazję spędzić w Skandynawii podróżując po tamtejszych drogach. W ten oto niezamierzony sposób uzyskałem odpowiedź na pytanie, kto z tego motocykla będzie najbardziej zadowolony. W krajach, gdzie spacyfikowani przez fotoradary motocykliści jeżdżą zgodnie z przepisami ruchu drogowego człowiek poszukujący praktycznego i przyjaznego w eksploatacji jednośladu znajdzie w FZ6 prawdziwego przyjaciela na dobre i na złe. Golas Yamahy to maszyna przeznaczona głównie do jazdy po mieście z opcją dalszych wycieczek. Dla większości londyńczyków, paryżan czy rzymian walczących codziennie z korkami podstawowym kryterium oceny tego pojazdu będzie relacja ceny do walorów użytkowych, która w przypadku Yamahy wygląda wyjątkowo korzystnie.

U nas „brak" 20 KM, zapewne sprawi, że wielu klientów wolało będzie dopłacić i dostać 98-konny model. Skoro jesteśmy przy cenie warto wspomnieć, że prezentowany pojazd kosztuje w polskich salonach 26 900 zł. Biorąc pod uwagę wszystkie zalety tego motocykla jest to bez wątpienia bardzo dobra oferta. Osobiście jednak większy sukces wróżę temu bardzo fajnemu motocyklowi za naszymi zachodnimi granicami.

Dane techniczne

Yamaha FZ6 2007
Silnik
Typ silnika: 4-suw, rzędowy czterocylindrowy, DOHC
Chłodzenie silnika: Chłodzony cieczą
Pojemność skokowa: 600 cc
Średnica x Skok tłoka: 65.5 x 44.5 mm
Stopień sprężania: 12.2:1
Moc maksymalna: 57.0 kW (78 KM) @ 11,500 rpm
Max moment obrotowy: 51.6 Nm (5.27 kg-m) @ 10,000 rpm
Smarowanie: Mokra miska olejowa
Gaźnik: Wtrysk paliwa
Sprzęgło: Mokre, Wielotarczowe
Układ zapłonów: TCI
Starter: Elektryczny
Układ przeniesienia napędu: 6-biegowa
Przeniesienie napędu: Łańcuch
Przełożenie pierwotne: 86/44 1.955
Przełożenie wtórne: 46/16 2.875
Pojemność zbiornika paliwa: 19.4 litra
Pojemność zbiornika oleju: 3.4 litra
Podwozie
Podwozie: Aluminiowa odlewana ciśnieniowo,
Zawieszenie przód: Widelec teleskopowy
Skok zawieszenia przód: 130 mm
Zawieszenie tył: Wahacz (monocross)
Skok zawieszenia tył: 130 mm
Hamulec przód: Podwójne tarcze, 298 mm
Hamulec tył: Pojednyńcza tarcza, 245 mm
Opona przód: 120/70 ZR17M/C (58W)
Opona tył: 180/55 ZR17M/C (73W)
Wymiary
Długość (mm): 2,095 mm
Szerokość (mm): 755 mm
Wysokość (mm): 1,085 mm
Wysokość siedzenia (mm): 795 mm
Rozstaw osi (mm): 1,440 mm
Min prześwit (mm): 145 mm
Masa pojazdu w stanie suchym (kg): 180 kg / ABS: 185 kg
Cena zł 26900
Importer MITSUI MOTOR POLSKA Sp. z o.o.
Oficjalne Przedstawicielstwo Yamaha
ul. Połczyńska 120c
01-304 Warszawa
Yamaha FZ6 17
Yamaha FZ6 18
Yamaha FZ6 19
Yamaha FZ6 20
Yamaha FZ6 21
Yamaha FZ6 23
Yamaha FZ6 24
Yamaha FZ6 22
Yamaha FZ6 26 Yamaha FZ6 30
Yamaha FZ6 28 Yamaha FZ6 29
Yamaha FZ6 27 Yamaha FZ6 06
NAS Analytics TAG

Komentarze 23
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor:flo 19/08/2009 14:24

tak to normalne .

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê